Chłodnica
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Przyczyną takiego gwałtownego wywalania płynu po odkręceniu korka może być też złe odpowietrzenia układu, albo za dużo wody w układzie. W obu przypadkach mamy do czynienia z obecnością gazowych( powietrznych lub z pary wodnej) przestrzeni w układzie chłodzenia. To one przy zakręconym korku sa ściśnięte z powodu dużego ciśnienia w układzie chłodzącym, a po odkręceniu gwałtownie sie rozszerzaja i wywalają płyn.
[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 10:21 pm ]
Nieraz odkręcam korek na gorącym silniku, wydobywa sie tylko syknięcia i parę ml płynu i inic więcej sie nie dzieje. I tak ma być.
[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 10:21 pm ]
Nieraz odkręcam korek na gorącym silniku, wydobywa sie tylko syknięcia i parę ml płynu i inic więcej sie nie dzieje. I tak ma być.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
układ diała w ukłacie ciś. czyli jeżeli woda ma ponad 100stC wytważa się ciś. jak masz korek nie zakręcony to woda z ukłedu ci się wychlapie po przez zbiornik( jak w pełnym czajniku), a jak masz korek zam. to woda może dojść nawet do 120 stC i Ci nie odparuje( im wyższe ciś. tym wyrzsza tem. wżenie--zasada termodynamiki), więc jeżeli miał korek odkręcony i mało wody to poprostu się wygotowałwa woda( jak w czajniku)
...
- mACK
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
- Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
A ja jak odkręciłem korek to nie wiedzialem gdzie uciekacPaweł Marek pisze: [ Dodano: Czw Sty 26, 2006 10:21 pm ]
Nieraz odkręcam korek na gorącym silniku, wydobywa sie tylko syknięcia i parę ml płynu i inic więcej sie nie dzieje. I tak ma być.
Wiec mysle takich rad chyba na forum nie powinienes udzielac, bo jeszcze komus sie nie uda .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
No własnie. Z zatkanym odpowietrznikiem już historyjkę przeżyłem i tak właśnie się mi działomisiek10111 pisze:est nie dopuszcalne żeby po odkreceniu korka mieć gejze
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
W korku jest zawór upustowy na wypadek nadmiernego ciśnienia w układzie, do odpowietrzania służy własnie ten wężyk. Ale pies go zwał, ważne że się udało.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Ten nieszczęsny wężyk to jest wężyk przelewowy i do dopowietrzania chłodnicy.jak misiek10111 napisał to im wyższe ciśnienie w układzie tym wyższa temperatura wrzenia a wrzenie płynu jest zawsze przyczyną wywalania płynu z układu do czego niepowinien dopuszczać termostat, pompa wody i korek w zbiorniczku .jak te urządzenia działają dobrze to zawsze będzie ok (oczywiście pomijamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i wiele innych) Także panowie ten korek w zbiorniczku jest odpowiedzialny za utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w układzie najlepszego dla silnika.Mam rację ? Myślę że tak.Debata była ostra i każdy ma swoje racje ale czasami trzeba sie zastanowić nad wypowiedziami innych a nuż kolega ma rację i sie czasami zgodzić no i konsultować ale bez nerwów i złości Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 285 gości