Spala olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Seru79
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 21:28

Post autor: Seru79 » wt lip 14, 2009 20:12

Jeździsz daleko więc chciałbym cię przestrzec kolego.

0,5L na 2,5tys km to jeszcze ujdzie ale jak zacznie brać więcej to doradzam wizytę na serwisie.
Olej nie spala się w całości. Nagar jest tak ciężki ze osiada na zaworach i świecach. W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach. Dostęp do świec w AKL na trasie jest bardzo trudny wiec mogą być z tego niezłe jaja.
Kontroluj często olej i pilnuj temperatury silnika gdyż obie przypadłości jednocześnie + jazda na 3 cylindrach mogą skutkować zapieczeniem pierścieni..

A moze jeździsz na syntetyku i już czas zalać 10W40 ?
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 20:16 przez Seru79, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 14, 2009 20:19

Nagar w znaczących ilościach takich które mogą mieć negatywne znaczenie dla sondy czy świec to przy spalaniu litr na 500-1000km. Przebiałem temacik u siebie, z GTI żonki. Spalanie oleju litr na 500 km, nagar pojawił się na wtryskiwaczach beny i zapaprał je, oczywiście też dlatego że aut chodzi na LPG. Po wymianie uszczeleczek i wymianie wtrysków okazało się wszystko inne jest ok, łącznie ze świecami, sondą i katem
Ostatnio zmieniony wt lip 14, 2009 20:20 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt lip 14, 2009 20:24

Seru79 pisze:W pewnym momencie osad może być tak gruby ze któraś ze świec odmówi posłuszeństwa i pojedziesz dalej na trzech garach.
Bez przesady... Kiedyś jak jeździłem audi, auto brało olej przy wyższych prędkościach (pow 130 km/h) i po wykręceniu świec nie było nawet znaku na świecach... A oleju dolewałem ok 200 g na każde 1000 km. Ale podkreślam, przy większych prędkościach.
Przy prędkościach poniżej 110 km/h mogłem tam nawet nie zaglądać, bo byłem pewien, że jest OK.

Także bez paniki...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
OIL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 437
Rejestracja: sob maja 24, 2008 11:33
Lokalizacja: CBY
Kontakt:

Post autor: OIL » wt lip 14, 2009 22:41

kolego zobacz czy masz korek w misce olejowej dokręcony. Ja mam zerwany gwint w nakrętce i podczas jazdy (bo olej rzadszy i większe cisnienie ) olej spieprza minimalnie.
pozdro


MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest

nassim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 11:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nassim » ndz lip 19, 2009 13:32

Samochód kupiłem od kobiety z Prenzlau z Niemiec, serwisowała go w ASO tam na miejscu. Od nowości lali jakiś olej volkswagena 10w40. Jak go przywiozłem zacząłem używać Castrola Magnatec partsyntetic 10w40. Producent zaleca wymiane co 15 tyś. a ja wymieniam co 10tyś. Świece wymieniam regularnie co 20tyś. Raz na 1,5 tyś. km wlewam na cały bak STP (formuła do benzyny).



Awatar użytkownika
szczep
Forum Master
Forum Master
Posty: 1332
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 09:35
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: szczep » ndz lip 19, 2009 13:40

no nie wiem czy tak częste dolewanie oleju jest normą, używam Castrol Magnatec 10W40 zrobiłem już 12.000km i zero dolewek przy silniku 1.8 20V 125KM 165500km, jazda po mieście i trasa 120-180km/h



Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » ndz lip 19, 2009 13:45

Mój też trochę oleju pobiera i nie ma nagaru na świecach jeżdżę tak już dwa lata i nic złego się nie dzieje. Tylko to silnik 1.4 który posiada wadę konstrukcyjną i zużycie oleju w tym silniku to "norma"



nassim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt lip 07, 2009 11:40
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nassim » ndz lip 19, 2009 16:13

kolego SZCZEP2008, a czy Ty nie masz przypadkiem skrzyni 6-biegowej?? Bo to też ma znaczenie bo dzieki niej mozna miec mniejsze obroty przy wyższych predkosciach co daje mniejsze obicazenie dla silnika, gdzie ja mam 5-biegowa i przy 140 mam luźno 4tys/min. i tak przez cala trase wiec silnik ma co robic.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 219 gości