1.8 RP ostateczna decyzja nie SWAP tylko mody

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

1.8 RP ostateczna decyzja nie SWAP tylko mody

Post autor: graba_vw » czw lip 09, 2009 18:48

witam....
pisałem już kilka podobnych tematów żeby się czegoś dowiedzieć na temat podnoszenia mocy w 1.8 RP. miał być SWAP ale niestety nie doszło to do skutku z braku wystarczających funduszy na ten cel. niestety życie jest ciężkie nie stworzę żadnego szybkiego auta więc zastanawiam się nad polepszeniem osiągów posiadanego teraz... z góry piszę że nie ma być to potwór bo i tak się nie da przy moim silniku, chciałbym uzyskać tylko trochę więcej dynamiki..
a więc chciałbym zmienić głowicę na taką z 1.8 gti na pełnym mechanicznym wtrysku(od jakiego silnika szukać chodzi mi o oznaczenie) no i spolerować kanały ssące i wydechowe a i żeby pasowała bez przeróbek jeżeli się uda...
zrobić cały dolot i dać porządny stożek( mam lpg i nie wiem czy uda się to zestroić)...
na sportowy kolektor nie mam kasy a czytałem że od gti nie będzie pasował(jakiś problem z lambdą) ale myślałem o zwiększeniu średnicy wydechu (tylko jaka będzie najlepsza), wyrzucić kata i dać sportowego oraz pozostałe tłumiki przelotowe... myślałem też nad innymi świecami i przewodami tylko jakie dać?? napiszcie czy w miarę dobrze myślę i czy to coś da bo jeżeli pomysł do dupy to dam se spokój... dzięki i pozdro



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lip 09, 2009 19:04

taniej Cie wyjdzie kupno PF'a i zapakowanie go do twojej budy niż te tuningi :)



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lip 09, 2009 19:04

tyle przeczytales a niedoczytałeś ze rp jest mało rozwojowy :crazy:
ja juz bym wolał wsadzić w ostatecznosci 1.8 PB,lub najlepiej 16V



graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

Post autor: graba_vw » czw lip 09, 2009 19:26

wiem ze rp jest mało rozwojowy a nawet bardzo mało ale odnośnie SWAPU ciężko znaleść dobrą jednostkę a i tak jak będę już miał silnik to trzeba przed założeniem kupę rzeczy wymienić... czytałem kiedyś że ktoś chciał zrobić potwora z polo bodajże z silnikiem 1.3 z części ze szrotu z niemiec od brata :crazy: aż tak głupi nie jestem.. ale pomyślcie w ten sposób tylko trochę więcej dynamiki i czy moje przemyślenia są trafne??? jeżeli można to napiszcie co i jak na początek trzeba zrobić a jeżeli naprawdę to idiotyczny pomysł to przepraszam za zaśmiecanie forum...



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw lip 09, 2009 19:32

to co mozesz zrobic sam to pół biedy tylko czy warto męczyc sie a dojdzie 5 koni których nieodczujesz zapewne,polerka,wywalenie kata,cos z dolotem,wydechem...bylo pisane i to chyba dokladnie o RP.roboty kupa ale te zeczy sam zrobisz.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » sob lip 11, 2009 00:38

zamiast cudowac z glowicami z wielopunkta itd wez lepiej sobie zrób remont rp, glowica, nowe pierscienie, moze szlif cylindrow, spoleruj kanaly dolotowe i kolektor, wyczysc wydech, wywal kata wymien tłumiki na nowe, swiece przewody i bedziesz mial bardziej dynamiczny silnik a przerobkami o ktorych piszesz nie zyskasz nic, napewno nic wiecej niz remontem.

A w wbrew pozorom mozna kupic tanio dobra jednostke pb/pf .Ja dalem za motor ze skrzynia i innymi gratami 770 pln i do tego sprzedalem rp za 300 i skrzynia mi zostala dolozylm 450 pln na uszczlki, plyny i uszczelniacze i silnik jak ta lala za niecaly 1000 pln . Robota łatwa da sie taki swap zrobic samemu, trzeba miec tylko troche czasu, narzedzi i miejsce


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 12, 2009 08:40

graba_vw pisze:a czytałem że od gti nie będzie pasował(jakiś problem z lambdą) ale myślałem o zwiększeniu średnicy wydechu (tylko jaka będzie najlepsza)
gdzieś ty takich głupot wyczytał??



graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

Post autor: graba_vw » ndz lip 12, 2009 10:48

gdzieś to wyczytałem na jakimś forum... ale widzę że się chyba mylę skoro piszesz że to głupoty... to jaki będzie pasował jeżeli można wiedzieć???



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lip 12, 2009 15:01

przyspawasz sobie "nakredke"w miejscu gdzie ci pasi i wkrecisz tam sonde.niewiem w kolektor czy w rure po katalizatorze.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 12, 2009 16:33

graba_vw pisze:to jaki będzie pasował jeżeli można wiedzieć???
Od GTi, tylko sonda grzana :bigok:



graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

Post autor: graba_vw » pn lip 13, 2009 10:04

no dzięki toffic za konkretną odp... a od czego najlepiej wstawić??? chodzi mi o oznaczenie silnika.... a i Twoim zdaniem lepiej stożek czy sportowy wkład filtra zamontować??? dzięki pozdro



Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » pn lip 13, 2009 15:47

graba_vw, zanim zaczniesz cokolwiek robić to zorientuj się w kosztach i zrób sobie mały kosztorys ile wyniesie Cie remont RP, głowica od wielopunkta + wtrysk, wydech, polerka kanałów itp....ja już też miałem podobne pomysły co do mojego silnika ale stwierdziłem że nie ma sensu, za 700zł można wyrwać 2E z osprzętem, w serii masz 115 koni i cokolwiek byś nie zrobił w RP`ku to i tak do tylu nie dojdziesz. Poza tym 2E dość dobrze toleruje LPG czego nie można powiedzieć o mechanicznym wielopunkcie, którego zabijesz gazem. Do tego 2E jest o niebo bardziej rozwojowy od RP i polerka kanałów itp. na pewno da więcej niż w RP`ku.
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 15:49 przez blazejm, łącznie zmieniany 2 razy.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

graba_vw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 18:53
Lokalizacja: starogard gd

Post autor: graba_vw » pn lip 13, 2009 19:19

no tak kolego blazejm pewnie masz rację ale boję się tylko jednej rzeczy odnośnie SWAPU a mianowicie że wystąpią jakieś problemy po drodze z elektryką, mocowaniami silnika itp... nie znam się aż tak bardzo na mechanice żeby ocenić czy dana jednostka napędowa będzie w dobrym stanie a szczególnie jak będzie to sam silnik bez budy i możliwości posłuchania jak to chodzi.... a co do kosztów czy będę miał rp czy 2E to wydech i tak będę musiał zrobić czyli koszt taki sam, głowica wyniesie mnie może 250 zł plus regeneracja 100 zł( tyle zapłaciłem jak robiłem to w omedze B 2.0 16V) a polerkę kanałów ma mi załatwić kolega także też będzie w miarę przystępnie finansowo... a i zostaje kwestia podłączenia LPG do 2E bo nie wiem czy to będzie pasowało... ale czekam na dalsze podpowiedzi... jeszcze raz dzięki za zainteresowanie tematem...



Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » pn lip 13, 2009 20:11

graba_vw, jeśli dostaniesz 2E z całym osprzętem czyli z kompem, wiązką, czujnikami i pompą to praktycznie nie ma żadnego problemu ze swapem bo blok pasuje plug&play do kasty od mk2. 2E jak kupisz zdrowe to nie będziesz musiał w nim nic robić a mocy będzie miał więcej jak modzony RP. Co do LPG to w RP masz pewnie 2-gą generacje na mixerze, w 2E najlepiej spisywałaby się sekwencja choć widziałem takie silniki działające na mixerze montowanym na rurze od powietrza albo z Blosem.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości