kontrolka oleju i stojaca wskazowka obrotomierza
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Więc (choć nie zaczyna się zdania od "więc") tak: w TDI też są dwa kabelki i to jest fakt.
Nie mam pod ręką schematu "trójki" ale mogę tu wstawić z "czwórki" bo nawet one jeszcze tak miały; zresztą ja mam TDI-ka, wiem co piszę.
Jeśli te objawy występują w ten sposób w jaki je opisał Kolega Toma 1000 - należy przypuścić, że jest poluzowany zacisk "W" w alternatorze (to ten do którego przychodzi ten nieszczęsny jeden z kabelków) i wymaga to rozebrania alternatora i jedynie przylutowania tam styku.
Pęknięty pasek skutkuje m.in. natychmiastowym zaświeceniem kontrolki ładowania, jakoż i utratą wspomagania czy kllimy!
Nie mam pod ręką schematu "trójki" ale mogę tu wstawić z "czwórki" bo nawet one jeszcze tak miały; zresztą ja mam TDI-ka, wiem co piszę.
Jeśli te objawy występują w ten sposób w jaki je opisał Kolega Toma 1000 - należy przypuścić, że jest poluzowany zacisk "W" w alternatorze (to ten do którego przychodzi ten nieszczęsny jeden z kabelków) i wymaga to rozebrania alternatora i jedynie przylutowania tam styku.
Pęknięty pasek skutkuje m.in. natychmiastowym zaświeceniem kontrolki ładowania, jakoż i utratą wspomagania czy kllimy!
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 00:00 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nawet na tym forum i na golf3.pl były takie wypadki, dotyczyły TDI i takie były przyczyny - mechaniczne uszkodzenia a więc brak przepływu sygnału kabelkiem obrotomierza; zegary rzadko się w ten sposób psują.
Możliwość jest jeszcze jedna chociaż też z grupy uszkodzeń mechanicznych: ponieważ kabelek ten przechodzi przez skrzynkę bezpieczników - zdarza się jego odpięcie przy prowadzonych pracach w tych rejonach, lecz to nie w tym wypadku.
Czyli, jutro na spokojnie przy świetle popatrzeć, można też wtyk na alternatorze unieruchomić wsuniętą np. zapałką i pojeździć.
Możliwość jest jeszcze jedna chociaż też z grupy uszkodzeń mechanicznych: ponieważ kabelek ten przechodzi przez skrzynkę bezpieczników - zdarza się jego odpięcie przy prowadzonych pracach w tych rejonach, lecz to nie w tym wypadku.
Czyli, jutro na spokojnie przy świetle popatrzeć, można też wtyk na alternatorze unieruchomić wsuniętą np. zapałką i pojeździć.
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 23:22 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Do alternatora w samochodzie z silnikiem diesla dochodzi jeden gruby kabel i to jest wyjście prądu z altka do alternatora oraz dwa cienkie sterujące.
Są one albo w jednej wtyczce (wersja nowsza) albo dwa osobne (wersja starsza) ale w obu wersjach wchodzą do "tyłu" alternatora, tak jak ten gruby. Jeśli ich tam nie ma to znaczy że wtyczka wypadła i wisi sobie gdzieś pod autem!
Są one albo w jednej wtyczce (wersja nowsza) albo dwa osobne (wersja starsza) ale w obu wersjach wchodzą do "tyłu" alternatora, tak jak ten gruby. Jeśli ich tam nie ma to znaczy że wtyczka wypadła i wisi sobie gdzieś pod autem!
fajnie tyle ze jak ja wyłączę ta wtyczkę to obrotomierz działa nie działa kontrolka od ładowania jutro zrobię zdjęcie tego alternatora i zaznaczę która wtyczkę wypinam Mam pytanie jest szansa żeby się z tobą jakoś zdzwonić??
Ostatnio zmieniony czw lip 16, 2009 22:05 przez toma1000, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 378 gości