kable wysokiego napiecia - kolejnisc?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
kable wysokiego napiecia - kolejnisc?
Witam.
Mam problem, czy jest jakaś ustalona kolejność podłonnczania kabli wysokiego napiecia do tej kopulki?? Jesli tak to jaka?? dziekuje za odpowiedz.
Mam problem, czy jest jakaś ustalona kolejność podłonnczania kabli wysokiego napiecia do tej kopulki?? Jesli tak to jaka?? dziekuje za odpowiedz.
w takim razie aparat zapłonowy masz w bloku , zdejmij z niego kopułke , jest na dwa zatrzaski , na obwodzie aparatu masz znak , nacięcie , jest bardziej od strony bloku , kręcąc za koło pasowe ustaw blaszke palca na ten znak , to jest pierwszy cylinder , po założeniu kopułki otwór na kabel w tym miejscu to pierwszy cylinder , kabel od tego otworu daj na świecę która jest przy osłonie rozrządu , następny otwór kopułki zgodnie z ruchem wskazówek zegara to świeca 3 następny otwór to świeca 4 i na koniec świeca 2
- upel
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
Ja właśnie też muszę podłączyć kable zapłonowe, ale u mnie mechanik powiedział, że w kopułkę mam wsadzić kable tak....
W środek cewka zapłonowa, potem w najwyżej położony wtyk w kopułce, czyli ten na samej górze włożyć pierwszy cylinder, potem idąc w prawo, czyli zgodnie ze wskazówkami zegara będzie 2 cylinder, potem 4 i 3. Czy tak jest ok??
Samochód to Seat Cordoba 1.6 ALM, 2000 rok.
W środek cewka zapłonowa, potem w najwyżej położony wtyk w kopułce, czyli ten na samej górze włożyć pierwszy cylinder, potem idąc w prawo, czyli zgodnie ze wskazówkami zegara będzie 2 cylinder, potem 4 i 3. Czy tak jest ok??
Samochód to Seat Cordoba 1.6 ALM, 2000 rok.
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
jeśli podobny do golfa , to ma być 1-3-4-2 , co do pierwszego cylindra to niekonieczni , bo ktoś mógł obrócić aparat zapłonowy , pierwszy musisz sobie znaleźć , znak na aparacie i palec rozdzielacza
[ Dodano: 12 Lip 2009 21:30 ]
przeciwnie to w aparatach ustawionych poziomo i mających napęd z wałka rozrządu a nie z wałka pośredniego , ale nawet w tym przypadku to 1 -3-4-2
[ Dodano: 12 Lip 2009 21:30 ]
przeciwnie to w aparatach ustawionych poziomo i mających napęd z wałka rozrządu a nie z wałka pośredniego , ale nawet w tym przypadku to 1 -3-4-2
- upel
- Mały gagatek
- Posty: 148
- Rejestracja: śr cze 06, 2007 22:17
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Kontakt:
Tak, to typowy Volkswagenowski silnik, czyli coś jak Golf
Kurde poczekaj, bo tak jak piszesz czyli zakładając kable po kolei od pierwszego, ale w lewą stronę to 1,3,4,2 ale jak w prawo byś zakładał to 1,2,4,3. Tak miałem założone nowe kable (BERU) miesiąc temu (1 cylinder był na górze) i wypaliło się teraz gniazdo w fajce do świecy, ale przez ten miesiąc silnik chodził idealnie, aż w piątek zaczął działać na 3 cylindry... i tak pomyślałem, że może to wina złego podłączenia... ale przez miesiąc i 1000 km było ok, a tak pewnie od razu by źle działał...
A żeby znaleźć 1 cylinder to wystarczy kopułkę zdjąć i znaleźć tą kreskę, bo tym palcem to nie wiem o co chodzi... Ogólnie palec mi też zdejmował mechanik wtedy i go tam oglądał, bo chciał założyć nowy, ale coś nie pasował.. niby ten a w środku był jakiś dzyndzel i nie wchodził na aparat..., może palec źle był założony... ale to chyba od pierwszej chwili było by źle.... Bo już nie wiem od czego mogło się tu ufajczyć w tym kablu...
A palec też się jakoś zakłada specjalistycznie, czy typowo i inaczej się go włożyć nie da??

Kurde poczekaj, bo tak jak piszesz czyli zakładając kable po kolei od pierwszego, ale w lewą stronę to 1,3,4,2 ale jak w prawo byś zakładał to 1,2,4,3. Tak miałem założone nowe kable (BERU) miesiąc temu (1 cylinder był na górze) i wypaliło się teraz gniazdo w fajce do świecy, ale przez ten miesiąc silnik chodził idealnie, aż w piątek zaczął działać na 3 cylindry... i tak pomyślałem, że może to wina złego podłączenia... ale przez miesiąc i 1000 km było ok, a tak pewnie od razu by źle działał...
A żeby znaleźć 1 cylinder to wystarczy kopułkę zdjąć i znaleźć tą kreskę, bo tym palcem to nie wiem o co chodzi... Ogólnie palec mi też zdejmował mechanik wtedy i go tam oglądał, bo chciał założyć nowy, ale coś nie pasował.. niby ten a w środku był jakiś dzyndzel i nie wchodził na aparat..., może palec źle był założony... ale to chyba od pierwszej chwili było by źle.... Bo już nie wiem od czego mogło się tu ufajczyć w tym kablu...
A palec też się jakoś zakłada specjalistycznie, czy typowo i inaczej się go włożyć nie da??
...::: Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, a na pewno komuś pomożesz :):::...
jeśli masz silnik volkswagena , to czy w prawo czy w lewo ma być 1-3-4-2 , obojętnie czy palec chodzi w lewo czy prawo , a to zależy od zamocowania aparatu zapłonowego , palec da się założyć tylko w jednym położeniu , ma w środku wypust który musi wejść do wycięcia wałka aparatu , znak masz na górnym rancie aparatu po zdjęciu kopułki , palca i plastikowej pokrywki , jak blaszka palca jest na tym nacięciu to masz pierwszy cylinder , a w okienku obudowy sprzęgła znak na kole zamachowym powinien się pokrywać ze znakiem na obudowie , wtedy masz zapłon na pierwszym cylindrze , tak samo znak na kole pasowym powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie paska rozrządu , nie wiem jak jeździłeś z tak podłączonymi kablami
[ Dodano: 13 Lip 2009 20:34 ]
w takim razie aparat zapłonowy masz w bloku , zdejmij z niego kopułke , jest na dwa zatrzaski , na obwodzie aparatu masz znak , nacięcie , jest bardziej od strony bloku , kręcąc za koło pasowe ustaw blaszke palca na ten znak , to jest pierwszy cylinder , po założeniu kopułki otwór na kabel w tym miejscu to pierwszy cylinder , kabel od tego otworu daj na świecę która jest przy osłonie rozrządu , następny otwór kopułki zgodnie z ruchem wskazówek zegara to świeca 3 następny otwór to świeca 4 i na koniec świeca 2
tu masz napisane jak ma być
[ Dodano: 13 Lip 2009 20:34 ]
w takim razie aparat zapłonowy masz w bloku , zdejmij z niego kopułke , jest na dwa zatrzaski , na obwodzie aparatu masz znak , nacięcie , jest bardziej od strony bloku , kręcąc za koło pasowe ustaw blaszke palca na ten znak , to jest pierwszy cylinder , po założeniu kopułki otwór na kabel w tym miejscu to pierwszy cylinder , kabel od tego otworu daj na świecę która jest przy osłonie rozrządu , następny otwór kopułki zgodnie z ruchem wskazówek zegara to świeca 3 następny otwór to świeca 4 i na koniec świeca 2
tu masz napisane jak ma być
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 81 gości