Kilka problemów - 1.9TDI 110KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » ndz lip 12, 2009 21:31

Hmm, jutro zrobię jeszcze logi statyczne dla 011... Nie bardzo wiem, gdzie szukać tej sztangi o której piszesz i jak to sprawdzić... A jest opcja, że ktoś chciał ten samochód "podrasować" i na sztywno tam 1,5mbar wstawił ? Da się obniżyć w tym miejscu dawkę ?

PS. Nie za każdym razem przy depnięciu łapie notlaufa... Czasami pojedzie i obroty wzrosną nawet do 4000, a czasami wyłapuje od razu przy 2800-3200. Kolega, który zerkał na logi twierdzi że po nich można stwierdzić, że przepływka tnie powietrze i paliwo... Prawda to ?
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 21:44 przez domel86, łącznie zmieniany 2 razy.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 21:50

no teoretycznie mógłbyś udać się do jakiegoś tunera i zrobić sobie moda z 110 na np 90 kucy zmniejszając dawki :hmm: Ciekawy jestem jakie wielkie oczy zrobiłby tuner jakbyś go o to poprosił :green_fuck:
Ale poważnie - na 2 czy czasem na 3 pewnie ci daje trochę pociągnąć na obrotach. Ale na 4 pewnikiem łapiesz notolaufy raz za razem. Mam rację? Bo tak jest, nie będę ci tłumaczyć dlaczego.
Turbo nie ładuje co cały cza 1,5 bara ale fakt ze overboosta masz już przy 2 000 rpn. 011 BS pokazuje jak pracuje N75, choć w większości przypadków to i tak zawsze kończy się na wyjęciu turbulum .
Poszukaj na youtubie jest pełno filmików jak działaja turbiny. Włóż rękę za silnik mi między grodzią a blokiem wymacaj turbo. Tam jest sztanga, która chodzi góra dół (jeśli chodzi of kurse).
Gdzie ci "czyścili" to turbo bez wyjmowania? To nic nie dało. Myślę, że jeśli sam nie dasz rady to poszukaj kogoś kto ci to zrobi raz a dobrze.



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » ndz lip 12, 2009 21:56

xmen pisze:no teoretycznie mógłbyś udać się do jakiegoś tunera i zrobić sobie moda z 110 na np 90 kucy zmniejszając dawki :hmm: Ciekawy jestem jakie wielkie oczy zrobiłby tuner jakbyś go o to poprosił :green_fuck:
Ale poważnie - na 2 czy czasem na 3 pewnie ci daje trochę pociągnąć na obrotach. Ale na 4 pewnikiem łapiesz notolaufy raz za razem. Mam rację? Bo tak jest, nie będę ci tłumaczyć dlaczego.
Turbo nie ładuje co cały cza 1,5 bara ale fakt ze overboosta masz już przy 2 000 rpn. 011 BS pokazuje jak pracuje N75, choć w większości przypadków to i tak zawsze kończy się na wyjęciu turbulum .
Poszukaj na youtubie jest pełno filmików jak działaja turbiny. Włóż rękę za silnik mi między grodzią a blokiem wymacaj turbo. Tam jest sztanga, która chodzi góra dół (jeśli chodzi of kurse).
Gdzie ci "czyścili" to turbo bez wyjmowania? To nic nie dało. Myślę, że jeśli sam nie dasz rady to poszukaj kogoś kto ci to zrobi raz a dobrze.
Na dwójce i trójce da radę pociągnąć. Na czwórce nie za każdym razem złapie notlaufa ;-/ Dzisiaj żeby go wyłapać musiałem 5x próbowac... Najpierw od 1500rpm ciągnął na czwórce do ponad 4000rpm, a za piątym razem wyłapał notlaufa przed 3000rpm. Zazwyczaj wyłapuje ( jest duże prawdopodobieństwo) ... ale nie ma 100% pewności, że tak się stanie



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 22:02

w każdym razie nie deptaj go za mocno nawet na niższych biegach zanim nie dojdziesz z tym do ładu. Szkoda turbo
ps. sprawdzenie ręką pracy sztangi dużo by ci powiedziało



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » ndz lip 12, 2009 22:06

xmen pisze:w każdym razie nie deptaj go za mocno nawet na niższych biegach zanim nie dojdziesz z tym do ładu. Szkoda turbo
ps. sprawdzenie ręką pracy sztangi dużo by ci powiedziało
tak też będę robił... jutro zobaczę, może uda mi się odnaleźć sztangę i sprawdzić zakres jej pracy... jeśli będzie się ruszała swobodnie, to co wtedy ? ;/ jeśli będzie ciężko, to domyślam się że czyszczenie turbo



Cobra_vs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Cobra_vs » ndz lip 12, 2009 22:16

Hej w moim golfie mk4 jest to samo Domel86 sprobuj podgonić maszynke pod góre na 3 i 4 biegu tak do ok 4000obrotów i sprawdz czy wtedy notlaufa nie złapiesz. Ja mam taka "ulubiona" górke gdzie zawsze mi sie to dzieje rok temu mialem czyszczone turbo i ostatnio znow mam problem... sprawdzone bylo na kompie i jest błąd przeładowania n75 jest ok i przepływka podobno tez ale nie wiem czy przepływomierz wyszedłby na VAG-u?!



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 22:22

a co ma błąd przeładowania do przepływki?
Jak się turbo lekko zacina to faktycznie sposobem jest przegonienie z butemw podłodze. Czasem pomoże, przy najmniej na trochę. Kolega pisał, że już miał działania związane z "czyszczeniem turbo" a na vagu przeładowuje mu jakby kierownice stały dęba. Deptanie turbo w takim stanie na dobre na pewno mu nie wyjdzie. Ale wybór należy do użytkownika
ps. kolego, przepływka jest tak jak turbo w pełni i tylko jedynym sposobem diagnozowalna przez VAG`a.
ps. Cobra_vs - to się podobno nazywa PSJ :hmm: skoro rok temu turbo było czyszczone. a może grucha u ciebie ie domaga i dlatego turbo znowu zasmoliło? Może coś z podciśnieniami? A może było kiepsko wyczyszczone? W każdym razie po roku to samo to trochę szybko.
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 22:25 przez xmen, łącznie zmieniany 1 raz.



Cobra_vs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Cobra_vs » ndz lip 12, 2009 22:26

Xmen czytanie ze zrozumieniem się kłania. Napisałem "Ja mam taka "ulubiona" górke gdzie zawsze mi sie to dzieje" A kolega domel napisał ze czasem nie moze złapać notlaufa a czasami ponad 3000obr sie pojawia to dlatego sugeruje ze obciązenie czyli znaczna górka spowoduje ze notlauf z powodu przeładowania bedzie występował za każdym razem..
I wcale but w podłodze jak napisałeś nie jest rozwiązaniem..
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 22:27 przez Cobra_vs, łącznie zmieniany 2 razy.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 22:29

no bo jak turbo zapieczone to pod takim obciążeniem "pod górkę" zawsze odetnie. I co mu to ma dać? Jaką wiedzę dało Tobie?



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » ndz lip 12, 2009 22:31

Z niewielkiej górki leciał dzisiaj i nie łapał notlaufa, nawet 4000rpm. Pod górkę już wyłapał błąd... A czy na podstawie tych logów faktycznie widać uwaloną przepływkę ? Czy po prostu w momencie kiedy zapieczone kierownice i turbo do czyszczenia, to i reszta "gorzej" działa ?



Cobra_vs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Cobra_vs » ndz lip 12, 2009 22:33

No właśnie dobrze kombinujesz "I co mu to ma dać? Jaką wiedzę dało Tobie?" to mi dało następujący wniosek że trzeba dać turbo do regeneracji bo czyszczenie w takim przypadku mi nic nie dało;) ps. a może kolega Domel ma silnik o oznaczeniu ASV?



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 22:35

domel86 pisze:Z niewielkiej górki leciał dzisiaj i nie łapał notlaufa, nawet 4000rpm. Pod górkę już wyłapał błąd... A czy na podstawie tych logów faktycznie widać uwaloną przepływkę ? Czy po prostu w momencie kiedy zapieczone kierownice i turbo do czyszczenia, to i reszta "gorzej" działa ?
zostaw przepływkę. Przepływka ci pokaże tyle ile turbo napompuje. Przy takim OB masz dlatego takie wartości. Ale on jest OK.
może wam ktoś inny tutaj to inaczej wyjaśni bo ja się poddaje



Cobra_vs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: wt gru 02, 2008 13:20
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Cobra_vs » ndz lip 12, 2009 22:39

Xmen masz racje zapieczone kierownice mogą być przyczyną ze tak sie dzieje u mnie tak jest. Wiec jak rok temu mialem czyszczone turbo a po niecałym roku te same objawy sa. Wiec juz sie wkurzyłem i oddaje turbo do regeneracji.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 22:39

Cobra_vs pisze:No właśnie dobrze kombinujesz "I co mu to ma dać? Jaką wiedzę dało Tobie?" to mi dało następujący wniosek że trzeba dać turbo do regeneracji bo czyszczenie w takim przypadku mi nic nie dało;) ps. a może kolega Domel ma silnik o oznaczeniu ASV?
dobrze kombinujesz. Poradź koledze niech wyskoczy od razu z kieszeni z 1000 - 1500 zł w zależności od warsztatu i niech regeneruje turbo. Bo chyba wiesz jaka jest różnca pomiędzy regeneracją a czyszczeniem VNT? Bez sprawdzenia w jakim jest stanie :okej:
Uważne czytanie się kłania kolego - on napisał, że turbo miał "rozruszane" bez wyjmowania a nie czyszczone. Wiesz na czym rzecz polega?

[ Dodano: 12 Lip 2009 22:46 ]
Cobra_vs pisze:Xmen masz racje zapieczone kierownice mogą być przyczyną ze tak sie dzieje u mnie tak jest. Wiec jak rok temu mialem czyszczone turbo a po niecałym roku te same objawy sa. Wiec juz sie wkurzyłem i oddaje turbo do regeneracji.
a sprawdziłeś czy wina nie leży po stronie gruszki albo głupich wężyków podciśnieniowych?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości