Kilka problemów - 1.9TDI 110KM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 10, 2009 13:54




figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt lip 10, 2009 20:19

PinkFloyd pisze:poza tym wibracje na jałowym w 110Km pewnie masz ASV spowodwane czesto padajacym dwumasem, dodaj lekko gazu- wtedy nie drga
Tego typu objawy miałem "od zawsze", drgał na wolnych, obroty 903, za chwilę 924 lub 862. Po dodaniu gazu na chwilę obroty stabilizowały się. Teraz stoją jak zaklęte na 903 a stało się tak, gdy zdecydowałem się na wyczyszczenie turbiny. Nie wiem tak do końca jaki związek mają drgania z zapieczonymi kierownicami ale po czyszczeniu turbawki drgania ewidentnie ustąpiły.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 10, 2009 20:54

figurel pisze:
PinkFloyd pisze:poza tym wibracje na jałowym w 110Km pewnie masz ASV spowodwane czesto padajacym dwumasem, dodaj lekko gazu- wtedy nie drga
Tego typu objawy miałem "od zawsze", drgał na wolnych, obroty 903, za chwilę 924 lub 862. Po dodaniu gazu na chwilę obroty stabilizowały się. Teraz stoją jak zaklęte na 903 a stało się tak, gdy zdecydowałem się na wyczyszczenie turbiny. Nie wiem tak do końca jaki związek mają drgania z zapieczonymi kierownicami ale po czyszczeniu turbawki drgania ewidentnie ustąpiły.
Wpływu nie ma zadnego bo zapieczone w pozyci max nie jest wazne na jałowym, poniewaz nawet w sprawnej turbinie na jałowym firanki sa w pozycji max dopiero jak przekroczona jest wartosc doładowania to wtedy zawór otwiera fieranki, na jałowym sa zawsze na maxa



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: figurel » pt lip 10, 2009 21:46

PinkFloyd pisze: Wpływu nie ma zadnego
No i w tym szkopuł... Niby nie ma ale jednak po czyszczeniu drgania ewidentnie ustąpiły. To nie może być przypadek; drgał kilka lat a akurat po czarach przy turbawce przestał. Nie tylko ja to zauważyłem, kol. fleshu też o tym pisał.



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » pt lip 10, 2009 22:07

Ad. 1) Problem rozwiązany. Podpiąłem pod VAG'a - pokazało błąd świateł STOPu. Skasowałem błąd... ale zauważyłem całkiem przypadkiem jeszcze jedną rzecz - przy wyłączonych światłach i naciskaniu pedału hamulca zapalała się przednia lewa lampa ( ;-/ dziwne ) ... Zainteresowało mnie to i ... co się okazało - w tylnej lampie STOP, włożona była żarówka jednostykowa ... a powinna być dwustykowa. Po wymianie na odpowiednią problemu brak, a i lampa przednia przestała dziwnie świecić przy wciskaniu pedału hamulca ;-)

Ad. 2) Teść mnie troszkę uspokoił. Ma dwa diesle - Passata B6 i Golfa V... Passat nie łyka oleju, natomiast Golf V ( salonowy, z przebiegiem 30.000 ) potrzebuje dolewania ( w ASO twierdzą, że "ten typ tak ma". )... U mnie ubyło ok. 0.2l/1300-1400km. Zobaczymy jak będzie dalej, najwyżej zacznę dolewać odrobinkę.

Ad. 3) Nie mam pojęcia akurat co może być tego przyczyną...

Odnośnie drgań... dodatkowo słyszalne w środku jest obijanie - jakby metal o metal/blacha o blachę. Brakuje w prawym nadkolu śruby, która mocuje je do reszty. Dodatkowo część elementów wisi sobie bezwładnie w powietrzu. Po przyczepieniu ich opaskami zaciskowymi jest ciszej... ale to metaliczne obijanie jest słyszalne, tylko na dołkach - także, jeszcze coś gdzieś się obija - dochodzi z prawej strony - tej robionej.

Dziś nie miałem jak zrobić logów dynamicznych ;/ VAG pod Vistą co chwilę się wyłącza, z powodu "napotkanego błędu". Pod XP działa normalnie, ale bateria padła ;-) Jutro z rana postaram się zrobić logi i wrzucić tutaj... Dodatkowo przyjrzałem się wszystkim wężykom - część z nich jest poprzecierana z zewnątrz - nie wiem jak ta guma w środku...

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 10, 2009 22:10

Jak by była dziura w wezyku to by był notlauf zwiazany z niedoładowaniem, jak jest przeładowanie to wezyki powinny byc dobre



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » pt lip 10, 2009 23:23

Wykonam logi dynamiczne, wtedy okaże się jaki to notlauf jest... Z pierwszej diagnozy w warsztacie pamiętam tylko, że pokazał się błąd dotyczący "ciśnienia doładowania".



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » sob lip 11, 2009 17:10

w spisałeś numer tego błędu? Bo jeśli miałeś notlaufy i komp wyrzucił zapamiętany błąd i masz numer to nawet bez dynamicznych logów będzie wiadomo czy ci przeładowuje czy niedoładowuje (która granica została przekroczona)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 11, 2009 17:20

xmen pisze:która granica została przekroczona
chyba ta na Odrze :grin:


Obrazek

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » sob lip 11, 2009 17:26

nie kumam kolego o co chodzi? Rozumiem, że jednak o błędy związane z regulacją ciśnienia doładowania: przekroczona górna lub dolna granica regulacji. Czyli overboost albo niedoładowanie



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » ndz lip 12, 2009 18:40

Witam,

dziś wymusiłem na samochodzie notlaufa - nie pojawiła się kontrolka "check engine". Czuć było jednak spadek mocy. Podpiąłem pod komputer i Vag pokazał błąd

1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

-> przekroczona górna granica, z tego co rozumiem... czyli turbo przeładowuje ? czy na podstawie tego można już coś więcej powiedzieć ? jak nie, to będę bawił się w logi...

Pozdrawiam

PS. Co może oznaczać błąd przy airbagu

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 18:44

dokładnie
ps. logi zrobiłeś?
a nie doczytałem, że logów nie zrobiłeś

Dobrze byłoby zrobić logi 008, 010, 011 dynamiczne no i koniecznie 011 statyczne BS. Turbo przeładowuje ale bez logów nie można stwierdzić czy jest zapieczone, czy problem z N75
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 19:08 przez xmen, łącznie zmieniany 1 raz.



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » ndz lip 12, 2009 20:55

Witam,

wykonałem logi... przy 003, 008 i 010 było normalnie - nie złapałem notlaufa. Dopiero za czwartym razem, przy robieniu logów dla grupy 011 wyłapałem notlaufa... Poniżej zamieszczam linki do logów...

Logi-003
Logi-008
Logi-010
Logi-011

a tu na wszelki wypadek nie przerabiana wersja z rozszerzeniem CSV

Logi-003
Logi-008
Logi-010
Logi-011
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 20:55 przez domel86, łącznie zmieniany 1 raz.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » ndz lip 12, 2009 21:21

no przeładowanie konkretne. Turbo dmucha prawie 1,5 bara. Zanim z tym nic nie zrobisz, nie deptaj go za mocno.Sprawdź na początek N75 (mało prawdopodobne) - podmień na próbę z N18 (ten obok N75). No i sprawdź ręką czy sztanga od turbiny się rusza i w jakim zakresie. Jeśli będzie ledwo co dało się ją ruszyć to turbo do wyjęcia i czyszczenia i N75 możesz odpuścić. A jak wygląda 011 BS tak z ciekawości zapytam?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości