Golf IV 1.9 TDI 90 km ALH nie odpala (klapa gasząca!!)
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV 1.9 TDI 90 km ALH nie odpala (klapa gasząca!!)
Witam, od 3 dni miałem jakieś problemy z autem. Zaczęło się gdy pojechałem do Apteki wracam po 10 min odpalam a tu nic. Rozrusznik kręci ale auto nie odpala... Za 3 razem cyk i odpalił. Przyjeżdżam do domu gaszę to samo, ale za drugim razem.
Kolejny dzień znowu za 3 razem.
Dzisiaj przed chwilą idę do auta odpalać i nic. 7 razy próbowałem nie chce odpalić.
Wyszedł błąd na komputerze po chwili " OIL PRESSURE STOP " i zapaliła się ikonka oleju. Sprawdzam więc poziom oleju i jest na połowie...
Tak to po odpaleniu jezdził normalnie, miał kopa, nie kopcił i spalanie było niskie. Co to może być ??
Kolejny dzień znowu za 3 razem.
Dzisiaj przed chwilą idę do auta odpalać i nic. 7 razy próbowałem nie chce odpalić.
Wyszedł błąd na komputerze po chwili " OIL PRESSURE STOP " i zapaliła się ikonka oleju. Sprawdzam więc poziom oleju i jest na połowie...
Tak to po odpaleniu jezdził normalnie, miał kopa, nie kopcił i spalanie było niskie. Co to może być ??
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 14:29 przez xplo, łącznie zmieniany 3 razy.
Nic nie mruga
. Rozrusznik słyszę ale silnik nie odpala. Po dłuższym kręceniu po jakichś 3 sekundach wyjdzie ten błąd OIL PRessure Stop. Ale to chyba przez to, że nie udalo sie odpalić auta.
Gdzie jest ten przekaźnik nie mogę go znaleźć![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gdzie jest ten przekaźnik nie mogę go znaleźć
![grrr :grrr:](./images/smilies/grrr.gif)
Ostatnio zmieniony ndz lip 12, 2009 12:05 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.
ten przekaźnik jest pod kierownicą!! Ja ostatnio tak miałem swoim!! Jak go puknąłem to zaskoczył!!
[ Dodano: 12 Lip 2009 12:21 ]
tutaj masz trochę info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BCnik+109
[ Dodano: 12 Lip 2009 12:21 ]
tutaj masz trochę info:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... %BCnik+109
Uwaga znalazłem przyczynę !! Proszę o pomoc co z tym zrobić. Podejrzewam, że jest to klapa gasząca.
Gdy gaszę silnik ona się powinna zamknąć i spowrotem otworzyć. U mnie się ona nie otwiera za każdym razem !! Gdy pchnąłem ją palcem otworzyla się i auto odpaliło w sekundę.
Tak to wygląda:
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10731.JPG
Jakie zadanie spełnia klapa gasząca. Czy jest za razem odpowietrzeniem karteru.
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG
Co tym steruje i jak się nazywa. ( czy podciśnienie z karteru) ?
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10733.JPG
Gdy gaszę silnik ona się powinna zamknąć i spowrotem otworzyć. U mnie się ona nie otwiera za każdym razem !! Gdy pchnąłem ją palcem otworzyla się i auto odpaliło w sekundę.
Tak to wygląda:
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10731.JPG
Jakie zadanie spełnia klapa gasząca. Czy jest za razem odpowietrzeniem karteru.
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG
Co tym steruje i jak się nazywa. ( czy podciśnienie z karteru) ?
http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10733.JPG
Ja tego całkowicie nie wykręcałem bo było by za dużo roboty. Odczepiłem jedynie wąż który zaznaczyłem na tej fotce czerwoną strzałką http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , po zdjęciu węża widać dokładnie tą klapę, wziałem szmatę i skrobałem palcem z 30 minut, później prysknąłem na szmatę WD40 i znowu paluch wcisnąłem przemyłem, póżniej ponownie wytarłem. Można było w moim przypadku zauważyć jak się blokuje na nagarze (nie chciała się otworzyć). A sufu to tam było od cholery zapewne od nowości "7 lat" nikt tam nie zaglądał.
Dzięki wyczyściłe, tak dużo nagaru nie było.xplo pisze:Ja tego całkowicie nie wykręcałem bo było by za dużo roboty. Odczepiłem jedynie wąż który zaznaczyłem na tej fotce czerwoną strzałką http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , po zdjęciu węża widać dokładnie tą klapę, wziałem szmatę i skrobałem palcem z 30 minut, później prysknąłem na szmatę WD40 i znowu paluch wcisnąłem przemyłem, póżniej ponownie wytarłem. Można było w moim przypadku zauważyć jak się blokuje na nagarze (nie chciała się otworzyć). A sufu to tam było od cholery zapewne od nowości "7 lat" nikt tam nie zaglądał.
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Ponownie to samo mineło 5 mięsięcy, co prawda teraz to wygląda troche inaczej. Nie chce znowu odpalić, rozrusznik kręci. Wysiadłem podniosłem maskę ta wajcha od klapy gaszącej w dobrej pozycji. Więc wziąłem poruszałem tą wajchą i zauwazylem, że znowu sie zatrzymuje prawdopodobnie od nagaru
. Tylko dziwne, że auto nie chciało odpalić gdy wajcha była w pozycji leżącej :/. Poruszałem nią i odpalił. To nie jest chyba normalnym objawem... Czy ktoś mógłby pomóc ??
Chodzi o tą wajchę http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , ona powoduje poruszanie się elementu w tej czarnej gruszce. Tak to wygląda przykładowo na allegro http://motoallegro.pl/item864448787_vw_ ... m_egr.html
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Chodzi o tą wajchę http://uznam.net.pl/~mattpl/SNV10732.JPG , ona powoduje poruszanie się elementu w tej czarnej gruszce. Tak to wygląda przykładowo na allegro http://motoallegro.pl/item864448787_vw_ ... m_egr.html
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 12:45 przez xplo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jutro mam zamiar znowu, zdjąć tą rurę i w miejscu zamykania się klapy wyczyscic. Jednak co mnie dziwi, dlaczego on nie chce odpalać nawet jak klapa jest otwarta :/. Muszę palcem ruszyć dźwigienką jakby zamknąć ją i otworzyć (jak na zdjęciu) dopiero odpali.
Dobrze rozumiem, że ona się tylko zamyka w momencie gaszenia silnika a tak podczas postoju jest otwarta ?
Dobrze rozumiem, że ona się tylko zamyka w momencie gaszenia silnika a tak podczas postoju jest otwarta ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 241 gości