MK II Swiece żarowe i turbina

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Muzzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 22:39
Lokalizacja: Ruszów
Kontakt:

MK II Swiece żarowe i turbina

Post autor: Muzzy » czw sty 26, 2006 09:12

Witam wszystkich użytkownków VW !

Jestem szczęśliwym posiadaczem Golfa 1,6 TD. Autko jest z 1990r. Jeździ sie super. Mam jednak 2 problemy.
1) Swiece żarowe grzeją cały czas długo. A wyczytałem, że czas grzania powinien zależeć od temperatury silnika. W plastikowym trójniku przy bloku są umieszczone 2 czujniki. Jeden z nich wysyła sygnał o temperaturze do wskaźnika na desce rozdzielczej, a drugi do przekaźnika świec żarowych. Im płyn chłodzący jest cieplejszy tym świece powinny grzać krócej (u mnie niestety tak nie jest) :grrr: Obydwa te czujniki mają masę na kolorze brązowym (jak to VW). Doszukałem się na schematach elektrycznych, że sygnał (chyba rezystancyjny) z czujnika odpowiedzialnego za długość grzania jest na kabelku o kolorze biało-niebieskim. Jak uchyliłem płytę z bezpiecznikami i przekaźnikami, to okazało się, że kabelek o takim kolorze wisi i nie jest nigdzie podpięty. CZY WIE KTOŚ MOŻE GDZIE POWINIEN BYĆ PODŁĄCZONY ??? Moim zdaniem może to być przyczyna tego problemu.

Świece miałem FEBI, a zmieniłem na BERU (brat ma takie w Passacie i jemu grzeją krótko), chociaż wg mnie problem nie leży w rodzaju świec żarowych, a w sterowaniu. Przekaźnik też podmieniałem z innego samochodu i bez zmian.

2) Jak jade powyżej 140 km/h to zawór spustowy w kolektorze ssącym się załącza i słychać syczenie spod maski (niestety związane to jest ze sporym spadkiem mocy). Sytuacja ta się powtarza również na mniejszych biegach na dużych obrotach. Czy trzeba wymienić ten zaworek, czy może wystarczy to rozkręcić i wymienić sprężynę, która dociska grzybek w środku ?? Może turbo spręzarka daje za duże ciśnienie przy większych obrotach?

Dziękuję za cenne porady i POZDRAWIAM wszystkich.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sty 26, 2006 09:59

Twoja turbina nie ma zaworu upustowego, zawór ten powoduje obejście spalin, a w twoim wypadku upuszczenie zbyt dużego ciśnienia do dolotu albo atmosfery. Nakrętką na zaworze możesz to wyregulować ale najpierw sprawdź ile masz ciśnienia bo możesz podnieść i zniszczysz silnik. To jest diesel nie wyścigówka i najpierw masz doła, potek kopnięcie, a na końcu zadyszke.



Muzzy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 22:39
Lokalizacja: Ruszów
Kontakt:

Post autor: Muzzy » pn sty 30, 2006 10:20

Wielkie dzięki za podpowiedź co do turbiny.

Jeśli chodzi o problem dotyczący grzania świec żarowych to już chyba wiem o co chodzi. Ten nie podłączony kabelek miał kolor niebiesko-szary a nie niebiesko-biały. Tak, że kabelek z czujnika jest wpięty tam gdzie trzeba. Myślę, że po prostu czujnik się uszkodził i przekaźnik świec żarowych nie wie jak długo ma grzać, bo nie zna temperatury silnika. Mierzyłem u brata w Passacie to na ciepłym silniku czujnik miał 300 Ohm i w miarę stygnięcia rezystancja rosła gdzieś do 1000 Ohm a u mnie niezależnie od temperatury ma 1500 Ohm. Więc spróbuję wymienić czujnik.

POZDRAWIAM wszystkich golfistów. :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 342 gości