szpilki walka rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

szpilki walka rozrzadu

Post autor: daaroo » sob lip 11, 2009 02:03

Spotkał sie ktos z Was z problemem zerwanego gwintu przy szpilkach walka rozrządu ?


Przy ostatnim demontazu walka rozrzadu zaowarzylem, ze trzy szpilki przepuszczaja na gwincie. Z obawy przed samoistnym odkreceniem chcialbym zasiegnac opini odnosnie sposobu naprawy i jego trwalosci. Moze ktos juz z Was naprawial gwint w tym miejscu ?

Zastanawiam sie nad naprawa za pomoca sprezynek jak na tej aukcji http://allegro.pl/item666823668_napraw_ ... io_z7.html

badz dorobieniu nowych szpilek z gwintem 7, a moze wystarczy wkrecic szpilki poki jako tako gwint trzyma na klej do gwintow Loctite http://allegro.pl/item677888587_klej_lo ... 50_ml.html.


Teoretycznie moment dokrecenia tych szpilek nie jest duzy bo 25Nm, ale jak wiadomo wibracje w silniku diesla, moga powodowac odkrecanie.



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » sob lip 11, 2009 09:14

nielepiej podjechac do jakiegos mechanika,moze ma jakas rozdupcona glowice i za przyslowiowa flaszke wykrecic sobie pare szpilek ?



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » sob lip 11, 2009 09:32

daaroo pisze:Zastanawiam sie nad naprawa za pomoca sprezynek jak na tej aukcji http://allegro.pl/item666...i_tanio_z7.html
Jeśli masz wstawiać coś takiego to lepiej naciąć nowy gwint i dorobić szpilki.
daaroo pisze:badz dorobieniu nowych szpilek z gwintem 7, a moze wystarczy wkrecic szpilki poki jako tako gwint trzyma na klej do gwintow Loctite http://allegro.pl

Szpilki panewek wałka rozrządu to 8 mm. Jeśli gwint ci już nie trzyma to żaden klej nie pomoże.
Głowice gwintujesz 10mm. jedziesz do tokarza i dorabiasz szpilki z jednej strony 10mm. z drugiej-8mm(wiadomo o co chodzi,godz.pracy tokarza ok.40zł.).



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » sob lip 11, 2009 09:43

Szpilki panewek wałka rozrządu to 8 mm. Jeśli gwint ci już nie trzyma to żaden klej nie pomoże.
Głowice gwintujesz 10mm. jedziesz do tokarza i dorabiasz szpilki z jednej strony 10mm. z drugiej-8mm(wiadomo o co chodzi,godz.pracy tokarza ok.40zł.).
o tym samym myslalem, bo najtrwalsze rozwiazanie, co prawda samochod jezdzi szpilki odwrocilem o 180 stopni i wkrecone sa obecnie ta strona z dluzszym gwintem, ale w najblizszym czasie bede robil trase 4000km i chcialbym miec pewne auto.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob lip 11, 2009 09:44

KrystO pisze:Głowice gwintujesz 10mm. jedziesz do tokarza i dorabiasz szpilki z jednej strony 10mm. z drugiej-8mm
dobry pomysł.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 94 gości