[SWAP] z AAZ (TD) na ARL (TDI PD)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

.Aro

[SWAP] z AAZ (TD) na ARL (TDI PD)

Post autor: .Aro » pt lip 10, 2009 23:35

Witam.

Czy ktoś może przeprowadzał już operację przeszczepienia ARL'a do mk3 ? Czy mocowania pasują od silnika i od skrzyni ? Czy jest dużo modyfikacji przy wkładaniu tego zestawu? oraz pytanie o dokładną listę części do przeszczepu na ARL. Narazie co ustaliłem :

- silnik + osprzęt
- skrzynia
- okablowanie
- IC + klima

co dochodzi do tego jeżeli chodzi jeszcze o zawieszenie ? Czy wystarczy wsadzić piasty od np. TDI ? lub też zmienić obecne zaciski od PD na większe i wstawić większe zaciski? Prosiłbym o konkretne odpowiedzi ,a nie "to już było" "poszukaj" "google", ponieważ już szukałem na ten temat i niewiele znalazłem na temat wstawiania ARL'a



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt lip 10, 2009 23:48

a wiesz ile osób ma arl-a w mk3 albo AVF w mk1?

[ Dodano: 10 Lip 2009 23:49 ]
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pt lip 10, 2009 23:52

Do MK Iv ma jeszcze to sens na silnik ARL , ale do MK III nakłądy beda duze i sie nie zwróca przy sprzedazy . Dodatkowo potzrebne beda półosie od skrzyni 6 biegowej, nowy wybierak skrzyni, rozrusznik do skrzyni 6 biegowej, komputer, mocowania nie pasuja wwiec przeróbka , zegary od Mk IV i itd. Z punktu ekonomicznego nieopłacalne chyba ze kochasz tak bardzo swoje Mk III. Najlpeiej miec cały przód od Mk IV ARL i samemu zrobic przekłądkę :grin:
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 23:52 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



.Aro

Post autor: .Aro » sob lip 11, 2009 00:40

to mk3 zostanie ze mną już na zawsze i niepójdzie na handel :D więc koszta raczej niemają znaczenia, ma być 200-300KM i tyle :D no i ARL :D



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob lip 11, 2009 00:56

przy 300 to poczujesz troche laga



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob lip 11, 2009 01:24

.Aro pisze:Czy ktoś może przeprowadzał już operację przeszczepienia ARL'a do mk3
co za różnica czy ARL czy ASZ - PD to PD - zawieszenie silnika będzie takie samo - co do oczekiwanych mocy - 300KM będzie trudno uzyskać - poza tym taka moc w ośce - mija się z celem ...



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » sob lip 11, 2009 08:08

nie chce nikogo osądzać po wieku, ale mając 19 lat mówisz że koszty nie grają roli, to musisz być bogaty z domu. bo koszt przeróbki twojego aaz bedzie 2 albo i 3 razy taki jak jego wartość. no a różnica 200 a 300 KM.... z całym szacunkiem, ale wg mnie nie wiesz co mówisz. no chyba że: jesteś fanatycznie w nim zakochany, ten aaz to syncro ( którego nie ma ),masz wolne lekko 20 tyś ( żeby było dobrze zrobione ) i akurat nie wiesz co z tym zrobić.
to zwracam honor i przyjemnej zabawy


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

.Aro

Post autor: .Aro » sob lip 11, 2009 14:38

leo... pisze:co za różnica czy ARL czy ASZ - PD to PD - zawieszenie silnika będzie takie samo
no ale chodzi o to czy niema z tym zadużych problemów, co do skrzyni 6ki już koledzy podpowiedzieli że przeróbek sporo będize.
leo... pisze:300KM będzie trudno uzyskać
Cinek pisze:a 300 KM.... z całym szacunkiem, ale wg mnie nie wiesz co mówisz
no z tą liczbą to przesadziłem przyznaje ale docelowe jest te 200 i więcej raczej nie .. nawet jak więcej wyjdzie to zostanie skręcona moc w dół.
Cinek pisze:nie chce nikogo osądzać po wieku, ale mając 19 lat mówisz że koszty nie grają roli, to musisz być bogaty z domu.
mówiąc koszty niemają znaczenia mam na myśli że mimo tego iż pracuje normalnie to spora część wypłaty idzie na golfa, na 3os. pracujące w domu jakoś daje się rade zachować ten "Standard" życia.I dzieki temu moge teraz troche kasy poswiecic na swoja pasje. Poki co jednak kasa bedize odkladana przez ok. rok i dopiero swap pojdzie.
Cinek pisze:jesteś fanatycznie w nim zakochany
hehe no to może i tak.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » sob lip 11, 2009 18:02

silnik komplet 3tyś
skrzynia z półośkami, dwumasem i sprzęgłem 1 tyś
turbo 1tyś
FMIC 500zł
montarz, strojenie, różne pierdułki 4 tyś
czyli 10 tyś trzeba liczyć jeśli wszystko kupiusz w miare tanio, ceny podałem orientacyjne bo zawsze może sie zdażyć okazja ale jeśli nie masz min 8 tyś zł to nie masz co liczyć na swapa

[ Dodano: 11 Lip 2009 18:06 ]
a jeszcze nie policzyłem swapu hamulców, kolektora pod nowe turbo, filtrów, oleji

[ Dodano: 11 Lip 2009 18:07 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=300



arwam

Post autor: arwam » ndz lip 12, 2009 14:13

tym taka moc w ośce - mija się z celem ..
tu bym się nie zgodził bo i tak raczej na 4 czy 5 biegu trakcji nie tracisz ale za to masz bezstresowe wyprzedzanie u mnie na AAZ i turbo T3 oraz pompie 11mm trakcji nie mam wogóle na 2 i czasem na 3 biegu ale dam sobie na luz dopiero jak z hamowni zjadę z wykresem około 200KM

[ Dodano: 12 Lip 2009 14:18 ]
po za tym całkiem realne jest uzyskanie mocy 200KM z AAZ'a a najmocniejszy jeżdżący AAZ o którym słyszałem miał coś około 260KM i podejrzewam że koszt zakupu kutych korbowodów i wału korbowego będzie niższy niż swap jaki masz w planach a po za tym dochodzą jeszcze koszta zrobienia programów a w takim AAZ'cie moc robisz za pomocą klucza oczkowego 13mm i srubokręta



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 70 gości