Kilka problemów - 1.9TDI 110KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kilka problemów - 1.9TDI 110KM
Witam,
mój nowy samochodzik póki co naraża mnie na dodatkowe koszta ;-P Ale do sedna...
1) Wczoraj zauważyłem że nie mam światła STOP, po wymianie żarówki zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych ;-/ Podobno awaria jakiegoś czujnika pod pedałem hamulca ? A może coś innego ? Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną tej usterki i jak ją usunąc ? Dodatkowo samochód zaczyna ( też nie zawsze ) delikatnie drżeć na wolnych obrotach ( po ruszeniu jest już OK ) ...
2) Wymieniałem olej i ... było go zdecydowanie za dużo wlane. Praktycznie poziom więcej... Po wymianie przejechałem najpierw ok. 800km i na bagnecie poziom spadł o jedną kropeczkę ( jest ich łącznie 10 bodajże )... Dziś rano, po całej nocy sprawdzałem ponownie poziom oleju i znów jest niższy - również jedna kropeczka w dół. Łącznie przejechałem ok. 1300km i poziom spadł o dwie kropki... Ten typ tak ma ? Czy olej gdzieś ucieka ? Po zdjęciu obudowy silnika nie zauważyłem nic niepokojącego, nigdzie nie widać wycieków... Gdzie szukać i czy szukać ?... ( Zalany olej to AGIP 5W40 )...
3) Z rana, za każdym razem z prawej strony, z okolic alternatora słychać delikatne "kszy kszy kszy" - taki dźwięk, jakby pasek albo coś... Po paru minutach ( 2-3 ) dźwięk przestaje być słyszalny.
Samochód odpala normalnie, nie ma żadnego problemu z ruszaniem itp...
To mój pierwszy w życiu diesel, do tej pory same benzyniaki... Może jestem przewrażliwiony, a może nie...
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
mój nowy samochodzik póki co naraża mnie na dodatkowe koszta ;-P Ale do sedna...
1) Wczoraj zauważyłem że nie mam światła STOP, po wymianie żarówki zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych ;-/ Podobno awaria jakiegoś czujnika pod pedałem hamulca ? A może coś innego ? Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną tej usterki i jak ją usunąc ? Dodatkowo samochód zaczyna ( też nie zawsze ) delikatnie drżeć na wolnych obrotach ( po ruszeniu jest już OK ) ...
2) Wymieniałem olej i ... było go zdecydowanie za dużo wlane. Praktycznie poziom więcej... Po wymianie przejechałem najpierw ok. 800km i na bagnecie poziom spadł o jedną kropeczkę ( jest ich łącznie 10 bodajże )... Dziś rano, po całej nocy sprawdzałem ponownie poziom oleju i znów jest niższy - również jedna kropeczka w dół. Łącznie przejechałem ok. 1300km i poziom spadł o dwie kropki... Ten typ tak ma ? Czy olej gdzieś ucieka ? Po zdjęciu obudowy silnika nie zauważyłem nic niepokojącego, nigdzie nie widać wycieków... Gdzie szukać i czy szukać ?... ( Zalany olej to AGIP 5W40 )...
3) Z rana, za każdym razem z prawej strony, z okolic alternatora słychać delikatne "kszy kszy kszy" - taki dźwięk, jakby pasek albo coś... Po paru minutach ( 2-3 ) dźwięk przestaje być słyszalny.
Samochód odpala normalnie, nie ma żadnego problemu z ruszaniem itp...
To mój pierwszy w życiu diesel, do tej pory same benzyniaki... Może jestem przewrażliwiony, a może nie...
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
- snejku8
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: ndz sie 19, 2007 01:26
- Lokalizacja: Częstochowa i okolica
- Kontakt:
Re: Kilka problemów - 1.9TDI 110KM
Miałem podobną sytuację w Polo 9N 1.9 TDI 101 PS. Tyle, że tam zdarzało się, że światła stopu raz w ogóle się nie włączały a raz świeciły cały czas. Również świeciła się kontrolka od świec żarowych. Wymiana czujnika pod pedałem hamulca załatwiła sprawę.domel86 pisze: 1) Wczoraj zauważyłem że nie mam światła STOP, po wymianie żarówki zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych ;-/ Podobno awaria jakiegoś czujnika pod pedałem hamulca ? A może coś innego ? Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną tej usterki i jak ją usunąc ? Dodatkowo samochód zaczyna ( też nie zawsze ) delikatnie drżeć na wolnych obrotach ( po ruszeniu jest już OK ) ...
Mój diesel od wymiany do wymiany zawsze weźmie 0,5 l oleju. To, że auto bierze olej to rzecz normalna. Zależy jak dużo go ubędzie od wymiany do wymiany (10 000km).2) Wymieniałem olej i ... było go zdecydowanie za dużo wlane. Praktycznie poziom więcej... Po wymianie przejechałem najpierw ok. 800km i na bagnecie poziom spadł o jedną kropeczkę ( jest ich łącznie 10 bodajże )... Dziś rano, po całej nocy sprawdzałem ponownie poziom oleju i znów jest niższy - również jedna kropeczka w dół. Łącznie przejechałem ok. 1300km i poziom spadł o dwie kropki... Ten typ tak ma ? Czy olej gdzieś ucieka ? Po zdjęciu obudowy silnika nie zauważyłem nic niepokojącego, nigdzie nie widać wycieków... Gdzie szukać i czy szukać ?... ( Zalany olej to AGIP 5W40 )...
Sprawdź jeszcze czy nie ma wycieków gdzieś od spodu pod osłoną silnika. Jeśli nie ma a będzie brał za dużo oleju może warto zastanowić się nad zmianą oleju z 5w40 na 10W40...
Może być pasek, może być łożysko alternatora a może pasek rozrządu ociera o obudowę? U mnie (mk3 1.9 TDI 110 PS) na zimnym silniku też mam wrażenie, że coś przez chwile szumi dziwnie ale po 5 sekundach wszystko gra3) Z rana, za każdym razem z prawej strony, z okolic alternatora słychać delikatne "kszy kszy kszy" - taki dźwięk, jakby pasek albo coś... Po paru minutach ( 2-3 ) dźwięk przestaje być słyszalny.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
1. Czujnik pod pedalem, wymienic najlepiej
2. poziom oleju sprawdzaj sobie najlepiej zawsze w tym samym miejscu i np zawsze po nocy. na 1000 km mniej wiecej jesli rzeczywiscie 2 kropy w dol do by jakies 0,2 l bylo, za duzo wg mnie. moze turbo juz pluje
3. moze byc napinacz, kolko alternatora
[ Dodano: 10 Lip 2009 11:42 ]
2. poziom oleju sprawdzaj sobie najlepiej zawsze w tym samym miejscu i np zawsze po nocy. na 1000 km mniej wiecej jesli rzeczywiscie 2 kropy w dol do by jakies 0,2 l bylo, za duzo wg mnie. moze turbo juz pluje
3. moze byc napinacz, kolko alternatora
[ Dodano: 10 Lip 2009 11:42 ]
ee tam ja mam ponad 300 kkm na liczniku i dalej 5W. jak turbo rzyga to 10W tez wyplujesnejku8 pisze: warto zastanowić się nad zmianą oleju z 5w40 na 10W40...
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 11:43 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 2 razy.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
ja mysle ze tematow o olejach jest tyle ze juz na serio nie warto tego zasmiecac
domel86, zobacz ile masz w IC oleju, zdejmij ten najnizszy waz.
domel86, zobacz ile masz w IC oleju, zdejmij ten najnizszy waz.
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 11:48 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.
1) Tak też właśnie mi się wydawało, ale co do tego ma delikatne trzęsienie budą ? W którym miejscu dokładnie jest ten czujnik, czy da radę go wymienić samemu ? Dodam, że nie bardzo znam się na mechanice... Koszt samego czujnika to podobno ok. 35zł.
2) Zawsze poziom sprawdzam po nocy, w tym samym miejscu - autko stoi w garażu... 0,2l/1300km to chyba sporo... Dodam, że mam spadki mocy na wciśniętym na maxa pedale gazu, na czwartym biegu - odcina turbinę i wchodzi w tryb awaryjny - zbyt duże ciśnienie doładowania. Podobno turbo do czyszczenia - czy to może mieć z tym olejem związek ?
3) Ten dźwięk może uda mi się nagrać, wtedy postaram się wrzucić ... wtedy może będzie łatwiej...
Pozdrawiam.
2) Zawsze poziom sprawdzam po nocy, w tym samym miejscu - autko stoi w garażu... 0,2l/1300km to chyba sporo... Dodam, że mam spadki mocy na wciśniętym na maxa pedale gazu, na czwartym biegu - odcina turbinę i wchodzi w tryb awaryjny - zbyt duże ciśnienie doładowania. Podobno turbo do czyszczenia - czy to może mieć z tym olejem związek ?
3) Ten dźwięk może uda mi się nagrać, wtedy postaram się wrzucić ... wtedy może będzie łatwiej...
Pozdrawiam.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
1. jaki masz dokladnie kod silnika? AFN ? poszukaj w szukajce na temat drgan. czujnik jest pod pedalem opis tez powinienes znmalesc jak to wynienicdomel86 pisze:1) Tak też właśnie mi się wydawało, ale co do tego ma delikatne trzęsienie budą ? W którym miejscu dokładnie jest ten czujnik, czy da radę go wymienić samemu ? Dodam, że nie bardzo znam się na mechanice... Koszt samego czujnika to podobno ok. 35zł.
2) Zawsze poziom sprawdzam po nocy, w tym samym miejscu - autko stoi w garażu... 0,2l/1300km to chyba sporo... Dodam, że mam spadki mocy na wciśniętym na maxa pedale gazu, na czwartym biegu - odcina turbinę i wchodzi w tryb awaryjny - zbyt duże ciśnienie doładowania. Podobno turbo do czyszczenia - czy to może mieć z tym olejem związek ?
3) Ten dźwięk może uda mi się nagrać, wtedy postaram się wrzucić ... wtedy może będzie łatwiej...
Pozdrawiam.
2. moze miec zwiazek. najlepiej zrobic logi. pewnie przeladowuje, czyli turbina sie za mocno rokreca = szybciej umrze, potrafi wiecej oliwy wyzygac. turbo na stol i wyczyscic
3. nagraj
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 20:15 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 2 razy.
Tu masz jak wymienic czujnik stopu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=198995&start=0 , poza tym wibracje na jałowym w 110Km pewnie masz ASV spowodwane czesto padajacym dwumasem, dodaj lekko gazu- wtedy nie drga?? ( chyba ze to wibracje jak podjezdzasz do skrzyzowania przed samym zatrzymaniem- to juz inna rzecz ) Nie ma co pruc turbiny, czyszczenie nic nie daje w zwiazku z wyciekiem. Trzeba zdiagnozowac co i jak. ja mam nabujane 260 tys km turbo od nowowxci od 20 tys km ustawione cisnienie zadane na 1,25 bara a overboost nawet do 1,35 i jest ok, Poza tym ta sama turbina w AJM ma zadane ciesnienie na ok 1,12 bara i jeździ, jaby przeładowywała to by był notlauf, a w ASV malutkie 0,95 bara a overbost pewnie max na 1,2 bow iecej by był notlauf wiec nie ma co dramatyzowac jak nie ma notlaufu
[ Dodano: Pią 10 Lip, 2009 ]
jak chcesz być pewny, czy turbo ostro zyga i ze tam jest olej to zdejmij interculer i wylej olej do szklanki i zobacz ile jest- ( moze tam byc duzo starego oleju) po tygodniu zrób to samo. MI po 200 tys km tez olej brał ale nie przez turbo, zregenerowałem gnaizda zaworów , prowadnice i nowe uszczelniacze i nie dolewam dosłownie nic na 15 tys km- ubedzie max 0,2l na miarce. Dzwięk to albo sprzegiełko jednokierunkowe alternatora lub napinacz paska wilorolkowego
[ Dodano: Pią 10 Lip, 2009 ]
jak chcesz być pewny, czy turbo ostro zyga i ze tam jest olej to zdejmij interculer i wylej olej do szklanki i zobacz ile jest- ( moze tam byc duzo starego oleju) po tygodniu zrób to samo. MI po 200 tys km tez olej brał ale nie przez turbo, zregenerowałem gnaizda zaworów , prowadnice i nowe uszczelniacze i nie dolewam dosłownie nic na 15 tys km- ubedzie max 0,2l na miarce. Dzwięk to albo sprzegiełko jednokierunkowe alternatora lub napinacz paska wilorolkowego
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 12:11 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 4 razy.
Właśnie jest notlauf - odcina turbo i samochód traci moc. za pierwszym razem pojawiła się kontrolka "check engine" - później oddałem autko na rozruszanie kierownic ( bez rozbierania turbo ) i wykasowanie błędu. Obecnie łapie notlaufy w momencie kiedy pedał w podłodze jest, tylko na czwartym biegu i przy prędkości ok 120km/h ale "check engine" się nie pojawia. ...
Co do silnika, to owszem - mam ASV - ale delikatne drgania ustępują w momencie kiedy ruszę, czy dodam gazu, wyczuwalne są tylko i wyłącznie w momencie kiedy stoję na luzie - ale też nie zawsze, nie za każdym razem tak jest, czasami można jeździć kilka dni i problem się nie pojawia. Drgania są na prawde delikatne, wyczuwalne delikatnie na kierownicy.
Co do silnika, to owszem - mam ASV - ale delikatne drgania ustępują w momencie kiedy ruszę, czy dodam gazu, wyczuwalne są tylko i wyłącznie w momencie kiedy stoję na luzie - ale też nie zawsze, nie za każdym razem tak jest, czasami można jeździć kilka dni i problem się nie pojawia. Drgania są na prawde delikatne, wyczuwalne delikatnie na kierownicy.
Na notlaufie cisnienie dochodzi nawet powyzej 1,55 bara a tylko na 4 i 5 biegu bo turbina ma czas nadmuchac wiekrze cisnienie na 3 za szybko narastaja obroty i nie zdazy cisnienie przekroczyc wartosci max lub cisnienie doładowania max wartosci nie trwa wtedy dłuzej niz ok 2 sekundy wtedy nie załapie dlatego łapie na 4 i 5 biegu. Takie cisnienie turbinke VNT15 jest w stanie zabic, jak sie urwie wirnik to nie zgasisz auta i obroty zwiekrza sie do takiej predkosci az sie korby pokrzywią Zrób logi vagiem to sie obluka jakie jest cisnienie. Jak na jałowym drga to pewnie dwumas, jak na razie sie nie nasila to ok, chyba ze bedzie mocniej lub bedzie brzęczyc to tzreba wymienic. Wez na 4 lub 5 biegu od 1800obr do 2500 przyspieszaj z gazem do deski zobacz czy wtedy rzuca silnikiem jak nie to można jeździc.domel86 pisze:Właśnie jest notlauf - odcina turbo i samochód traci moc. za pierwszym razem pojawiła się kontrolka "check engine" - później oddałem autko na rozruszanie kierownic ( bez rozbierania turbo ) i wykasowanie błędu. Obecnie łapie notlaufy w momencie kiedy pedał w podłodze jest, tylko na czwartym biegu i przy prędkości ok 120km/h ale "check engine" się nie pojawia. ...
Co do silnika, to owszem - mam ASV - ale delikatne drgania ustępują w momencie kiedy ruszę, czy dodam gazu, wyczuwalne są tylko i wyłącznie w momencie kiedy stoję na luzie - ale też nie zawsze, nie za każdym razem tak jest, czasami można jeździć kilka dni i problem się nie pojawia. Drgania są na prawde delikatne, wyczuwalne delikatnie na kierownicy.
Poza tym bez logów nie wiemy czy jest przeładowanie czy tez notlauf zwiazany jest z niedoładowaniem
Ostatnio zmieniony pt lip 10, 2009 12:18 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
- damian-ppp
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 18:42
- Lokalizacja: Warszawa - Białołęka
Dziś postaram się zrobić logi, mam już wszystko łącznie z kabelkiem i programem. Zrobić logi przy normalnej jeździe, gdzie zmiana biegów jest między 2000-2500 obrotów i drugie gdzie wciskam pedał gazu do deski na każdym biegu, tak żeby złapało notlaufa ?
Przy trzecim biegu, można cisnąć do 3000 obrotów i silnik pracuje normalnie, nie ma żadnego drgania, ani nic. O jakie brzęczenie chodzi, jaki to odgłos jest ? Druga sprawa, biorę pod uwagę jeszcze to, że ktoś coś źle poskręcał - autko miało dzwona zanim je kupiłem, lewe nadkole i chłodnica wymieniane także jest jeszcze szansa że drgania są od czegoś, co może w rezonans wchodzić... i jest źle skręcone.
Przy trzecim biegu, można cisnąć do 3000 obrotów i silnik pracuje normalnie, nie ma żadnego drgania, ani nic. O jakie brzęczenie chodzi, jaki to odgłos jest ? Druga sprawa, biorę pod uwagę jeszcze to, że ktoś coś źle poskręcał - autko miało dzwona zanim je kupiłem, lewe nadkole i chłodnica wymieniane także jest jeszcze szansa że drgania są od czegoś, co może w rezonans wchodzić... i jest źle skręcone.
W sumie temat nie został w 100% rozwiazany, trzeba zdiagnozowac czy masz drgania jak dojezdzasz do skrzyzowania na luzie z puszczonym pedałem sprzegła czy tez z wcisnietym. U mnie były jak pedał był puszczony - , na wcisnietym nie było, po wymianie czujnika pedału sprzegła troche sie poprawiło, dopiero po zmianie programu objaw minał. Niektórym mija po wymianie dwumasu innym nic nie pomaga nawet po wymianie wszystkich tych rzeczy.damian-ppp pisze:A co oznacza drganie silnika przy dojeżdzaniu do świateł? Mam to dość często, ale nie mówię, że zawsze... Czytałem kilka tematów o tym, ale co jest najczęstszą przyczyną?
[ Dodano: Pią 10 Lip, 2009 ]
domel86 pisze:Dziś postaram się zrobić logi, mam już wszystko łącznie z kabelkiem i programem. Zrobić logi przy normalnej jeździe, gdzie zmiana biegów jest między 2000-2500 obrotów i drugie gdzie wciskam pedał gazu do deski na każdym biegu, tak żeby złapało notlaufa ?
Przy trzecim biegu, można cisnąć do 3000 obrotów i silnik pracuje normalnie, nie ma żadnego drgania, ani nic. O jakie brzęczenie chodzi, jaki to odgłos jest ? Druga sprawa, biorę pod uwagę jeszcze to, że ktoś coś źle poskręcał - autko miało dzwona zanim je kupiłem, lewe nadkole i chłodnica wymieniane także jest jeszcze szansa że drgania są od czegoś, co może w rezonans wchodzić... i jest źle skręcone.
Logi najlepiej na 4 biegu max dwie grupy 011 i 003 najlepiej oddzielnie, zrób na 4 biegu od 1500 obr do ok 4 tys chyba ze odetnie to przerwiesz. Od 1500 obr na 4 biegu gaz do deski i nawet na 0,5 sekundy nie mozesz puscic gazu bo wynik bedzie oszukany. Na forum jest filmik jak zrobic- pewnie oglądałeś?
Tak, oglądałem... Logi dla bloku 003 od 1500 obrotów aż do odcięcia na czwórce i dla bloku 011 tak samo. Zrobię tak jak piszesz - jestem jednak pewien, że odetnie turbo przy ok. 2800-3200 obrotów - tak miałem do tej pory.
Czy da się jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić dwumasę ? Dodam że biegi wchodzą bardzo delikatnie, sprzęgło również pracuje idealnie, poza tymi wyczuwalnymi tylko czasami dgraniami nie ma innego objawu. Z ruszaniem nie mam żadnego problemu, nie rzuca samochodem w trakcie jazdy...
PS. Teraz pytanie bardziej teoretyczne - w którym miejscu, w samym programie w VAGu jest opcja wykonania logów dynamicznych, z wyborem bloków/grupy ?
Czy da się jeszcze w jakiś inny sposób sprawdzić dwumasę ? Dodam że biegi wchodzą bardzo delikatnie, sprzęgło również pracuje idealnie, poza tymi wyczuwalnymi tylko czasami dgraniami nie ma innego objawu. Z ruszaniem nie mam żadnego problemu, nie rzuca samochodem w trakcie jazdy...
PS. Teraz pytanie bardziej teoretyczne - w którym miejscu, w samym programie w VAGu jest opcja wykonania logów dynamicznych, z wyborem bloków/grupy ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości