obrotomierz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

obrotomierz

Post autor: misiur » czw lip 09, 2009 22:16

Witam, nie dawno kupilem goferka II diesla SB i nie dziala w nim obrotomierz. Sprzedawca mowil ze alternator jest podmieniony na inny i dlatego. Jak sprawdzilem, do alternatora idzie kabel masowy, "+" , i jeszcze jakis cieniutki który podpialem pod wolna wsuwke w altku i obrotek na zapalonym silniku pokazywal tysiac obr z hakiem, a potem jak zgasilem, dalej.


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lip 09, 2009 22:22

misiur pisze:a potem jak zgasilem, dalej.
byś dokończyl bo nic z tego nie czaje :P

obrotek bierze obroty z alternatora z wyjcia W sprawdź czy takie masz



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » czw lip 09, 2009 22:53

przed chwila sprawdzilem - jest na altku wyjscie W - podpialem tam ten kabelek co luzno sobie zwisal i nic - obrotek nie dziala. Ta wsuwka W w altku jest cala luzna, mozliwe ze cos tam nie styka. A jakie tam napiecie jest podawane ? To bym sprawdzil miernikiem i bym wiedzial co i jak.


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pt lip 10, 2009 01:26

misiur pisze:przed chwila sprawdzilem - jest na altku wyjscie W - podpialem tam ten kabelek co luzno sobie zwisal i nic - obrotek nie dziala. Ta wsuwka W w altku jest cala luzna, mozliwe ze cos tam nie styka. A jakie tam napiecie jest podawane ? To bym sprawdzil miernikiem i bym wiedzial co i jak.
Chyba nie za bardzo to zmierzysz bo nie ma tam stałego napięcia tylko wysyłane impulsy o ile się nie mylę... Oczyść wsuwkę, jeśli nie pomoże dobież się do zegarów i sprawdź kabel... czy ma przejście, lub gdzieś przebicie... Ale skoro obrotomierz trzymał ustawienie po wyłączeniu silnika obstawiałbym jego(lub elektroniki) uszkodzenie, które powoduje, że iglica się przywiesza albo ma gdzieś przebicie jednak skoro jest sterowany impulsowo nie jest to zbytnio możliwe... A wskazówka została tak na stałe czy opadła po jakimś czasie?



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » pt lip 10, 2009 09:46

opadła po paru minutach. Posprawdzam to wszystko.


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pt lip 10, 2009 16:44

Jeśli opadła po chwili to spodziewałbym się uszkodzonego układu elektronicznego obrotomierza... Gdzieś się ładuje kondensator i trzyma, może być przebicie albo niepoprawne podłączenie... może ktoś sztukował przy liczniku, składał 1 z 2 lub z zegarów na 2 wtyczki zrobił na 1 lub odwrotnie i coś nie tak podłączył... No ewentualnie układ impulsowy alternatora... Mógł gdzieś zamoknąć i nie działa tak jak trzeba, u mnie jak wjadę w niezłą kałużę to wskazówka spada tak jak u Ciebie ale jak wyschnie to znów zaczyna działać... trzeba by było dobrać się do tego układu i go sprawdzić...



glowka123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz lip 12, 2009 10:41
Lokalizacja: żnin

Post autor: glowka123 » ndz lip 12, 2009 10:56

witam wez rozkręć altelnator i podłącz kabelek przed jedna z diod prostowniczych czyli odrazu pod zwój od altelnatora.i pod to podłącz kabel do obrotomierza.jeśli to nie dziala to masz kłopot z obrotomierzem



Awatar użytkownika
misiur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: czw lip 09, 2009 00:09
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: misiur » ndz lip 12, 2009 13:09

dzieki za pomoc, bede dzialal :)


http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/4C6j

Przemek_G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt lis 09, 2007 19:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Przemek_G » ndz lip 12, 2009 13:18

sprawdź jeszcze czy wyjście "W" w altku Ci się nie odlutowało. jak odkręcisz regulator napięcia to będziesz widział to wyjście (blaszka i przylutowany drucik). Ja właśnie tak miałem, że raz działał, a raz nie. Poprawiłem ten lut tam i wszystko działa dobrze. Nawet nie trzeba było rozbierać altka.


"Seks jest jak gra w brydża. Jeżeli nie masz dobrego partnera to musisz mieć
przynajmniej dobrą rękę..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 90 gości