Sposób na pasek rozrządu napinany pompą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

romek126
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw sty 05, 2006 13:18
Lokalizacja: Kraków

Sposób na pasek rozrządu napinany pompą

Post autor: romek126 » śr sty 25, 2006 18:42

Wymieniłem pompę cieczy chłodzącej silnik. Wszystko działa poprawnie. Jednak pasek rozrządu wydaje się być zbyt luźny. Celowo zluzowałem pompę aby nie naprężała zbyt mocno paska i trochę przciągnąłem bo pasek obija się o obudowę.
O ile w stronę zluzowania pompa złatwością się przesunęła przy popuszczonych śrubach o tyle w przeciwną stronę ku naprężeniu paska nie chce ruszyć. Trochę po niej stukałem młotkiem ale bojąc się że pęknie przestałem bo i tak jej nie ruszyło.
Może nie muszę ściągać znowu pompy by ją ponownie założyć w odpowiedniejsze miejsce?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 25, 2006 19:30

hmm a czy w mk3 nie ma przypadkiem samo-napinacza?
Poza tym mowisz chyba nie o pasku rozrzadu :chytry: a o pasku tzw osprzetu czyli wielorowkowym....z tym ze nie jestem pewnien jak jest to w mk3 rozwiazane....



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr sty 25, 2006 20:25

W 1.4 pasek zębaty rozrządu napina się pompą. W Mk2 1.3 dłuższym i grubym śrubokrętem się napina/luzuje. Są na korpusie pompy w pobliżu osi występy do włożenia czubka wkrętaka, a dalej opiera się wkrętak na korpusie. Powinno być podobnie. Może popatrz na ilustracje w dostępnej na forum książce serwisowej do mk2, była fota.


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 40 gości