co lepsze ... albo sensowniejsze...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rozbojnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 18:41
Lokalizacja: Łuków

co lepsze ... albo sensowniejsze...

Post autor: rozbojnik » śr lip 08, 2009 23:32

Witam wszystkich maniaków volkswagena! Mam pytanko o swój samochodzik a mianowicie nie wiem co lepsze....
Niedawno kupiłem vw golfa MK2 w stanie nie mal że klasycznym wszystko fabryka. Silnik 1.8 przejechane nie całe 160 tys tylko cyka ale i pali... a z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI .... Poradzcie albo naprowdzcie na najbardziej sensowne rozwiązanie... Dzięki z góry !



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Re: co lepsze ... albo sensowniejsze...

Post autor: fifel » śr lip 08, 2009 23:49

rozbojnik pisze:Witam wszystkich maniaków volkswagena! Mam pytanko o swój samochodzik a mianowicie nie wiem co lepsze....
Niedawno kupiłem vw golfa MK2 w stanie nie mal że klasycznym wszystko fabryka. Silnik 1.8 przejechane nie całe 160 tys tylko cyka ale i pali... a z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI .... Poradzcie albo naprowdzcie na najbardziej sensowne rozwiązanie... Dzięki z góry !
Jak dla mnie LPG... dlaczego? Dlatego ze swap na TDi to duze koszty dla studenta, nieporownywanie wieksze jak zagazowanie benzyniaka... i na lpg jazda wychodzi taniej :)


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

rozbojnik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn kwie 16, 2007 18:41
Lokalizacja: Łuków

Post autor: rozbojnik » śr lip 08, 2009 23:57

tak właśnie myslę że lpg bedzie tańszym rozwiązaniem aczkolwiek z drugiej strony ciekaw jestem ile mógłby kosztować swap na tdi tak mniej więcej.... Tak trochę mi szkoda tego silnika na lpg :/



Awatar użytkownika
eastwood
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: pn sie 20, 2007 22:50
Lokalizacja: GD

Post autor: eastwood » czw lip 09, 2009 00:14

różne są teorie, ale fakty mówią same za siebie. Jak ci dobrze LPG zrobią to będziesz na nim jeździł do końca świata. I nie ma co słuchać gadania "gaz to do kuchenek" albo "silnik się rozpadnie". Bzdury i tyle. Za dobrą instalkę zapłacisz z 2-3 razy mniej niż za taki swap na TDI. Sam silnik diesla cię wyniesie kupę kasy a do tego jeszcze przekładka.
LPG będzie tańsze, łatwiejsze, szybsze w realizacji i jeszcze raz tańsze.

pozd



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lip 09, 2009 00:54

rozbojnik pisze:z uwagi ze jestem studentem nie stac mnie jezdzic na benzynie. Dlatego tez zastanawiam się czy włożyć mu lpg czy zrobić słapa na TDI ...
heh dobre :P wybacz ale nie masz kasy na paliwko a chcesz zakladać TDI pod maskę lub wkładać LPG :p

Ja bym proponował zapakować tam TD :) bardzo dobre i żywotne jednostki.... taki swap jeśli zrobisz go sam wyniesie cie 1500-2000 zł w zależnoci od twoich możliwości :)

TDI to już troszkę droższa sprawa bo koszt rzędu 4tyś (bo +/- tyle 3a dać za rozbitego mk3 tdi by z niego wsio powyciągać co CI potrzeba :) oczywiście mozna szukać części taniej ale nie licz ze zejdziesz poniżej 3k i zrbisz to w ciągu miesiąca :P + tam inne drobne wymiany itd) przy twojej pracy :)

LPG to nie wiem za ile zakładają - jedź i zapytaj.

Ja proponowałbym swapa na TD'ka :) w razie czego mogę wykonać :P



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » czw lip 09, 2009 00:57

Ja bym sie w TD ani TDi nie pchal :) szkoda rzezby w g*wnie :)

gaz zalozysz tanio i na raty, no i pojezdzisz na nim dlugo takie moje zdanie.
TDI to mozna zakladac jak pakujesz kase w samochod zeby sie czyms wyroznial...


[img]http://i5.photobucket.com/albums/y182/johnnie_oo/zakaz-1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Janosik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr lut 02, 2005 01:21
Lokalizacja: Obecnie Norwegia
Kontakt:

Post autor: Janosik » czw lip 09, 2009 01:00

Popieram rade To_mas'a, TD'ka kupisz za mniejsze pieniazki i podalczenie wszystkiego tez nie jest takie skoplikowane jak w TDI
Zalezy jak kto sie zdecyduje ja bym pakowal tylko i wylacznie Dieselka :D
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 01:01 przez Janosik, łącznie zmieniany 1 raz.


A-point Audi Service Amsterdam

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » czw lip 09, 2009 06:42

Witam

Taniej wychodzi wmontowanie LPG.
Ale ja bym najpierw przeanalizował koszta montażu instalacji, czy tobie jako studentowi się to opłaca... Bo jak robisz 5000 km rocznie, koszt instalacji jest ok 1500-2000 zł, a autem zamierzasz pojeździć 2 lata, to to nigdy ci się nie zwróci... I powstaje pytanie: po co to robić???
A poza tym z gazem są tylko problemy...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lip 09, 2009 07:10

To_mas pisze:LPG to nie wiem za ile zakładają - jedź i zapytaj.
sekwencyjna instalacja (do mk3 AEE) to koszt 2600zł, do
rozbojnik pisze:Silnik 1.8
będzie taniej, no chyba że zamontujesz lepsiejszą (nie sekwencyjną) instalację to koszta powinny wynieść tyle samo
To_mas pisze:wybacz ale nie masz kasy na paliwko a chcesz zakladać TDI pod maskę lub wkładać LPG :p
może chłopina ma przypływ większej gotówki :chytry:


:-k ...

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » czw lip 09, 2009 08:39

hmm na gażniku to koszt 1300-1500 zł, na pełnym wtrysku 1500 a z MPi 1800 takie ceny są u mnie... a przeliczenie diesel spala

6l/100 (licząc przy 1,6) teraz chyba coś po 4zł jest ON = 24zł/100km

lpg: 8l/100km * 1.93 = 15,44 (licząc przy 1,6)

i teraz kwestia częsci...
a tak pytanie długo planujesz nim jeździc?
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 08:39 przez Damian3942, łącznie zmieniany 1 raz.


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lip 09, 2009 08:43

Damian3942 trzeba jeszcze doliczyć do tego koszty utrzymania LPG, serwis co X kilometrów i droższy przegląd


:-k ...

Damian3942
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: śr lut 25, 2009 13:30
Lokalizacja: okolice krakowa
Auto: Passat b5 fl 2003r Kombi
Silnik: AZM

Post autor: Damian3942 » czw lip 09, 2009 08:58

misiek10111, dzieki bo w sumie to zapomniałem ze to tez serwisować trzeba... ja mam lpg od wczoraj :helm:
ale tak praktycznie rzecz biorąc to na lpg podobno padają tłumiki szybciej


passat b5 115KM AZM 2003r

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw lip 09, 2009 09:02

Damian3942 pisze:ale tak praktycznie rzecz biorąc to na lpg podobno padają tłumiki szybciej
hmm... żona ma od roku i na razie się nic z wydechem nie dzieje, a mam końcowy (przelot) do zamontowania, tzn. czeka na montaż aż się stary wypali


:-k ...

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw lip 09, 2009 09:04

Ja także poprę wypowiedź kolegi To_mas, .
Kupno dobrego silnika 1,6TD to wydatek 800-1200zeta (przynajmniej w mojej okolicy są takie ceny).
Skrzynia zostaje z Twojego silnika (zapewne 4S).
Nie trzeba nic rzeźbić.Jedynym mankamentem jest brak uchwytu do cięgna rozruchowego w desce rozdzielczej benzyniaka,ale zawsze można przeciągnąć linkę i dorobić jakiś sprytny uchwyt.Trzeba też zmienić chłodnicę na taką od TD.
Oszczędnie jeżdżąc taki TD spali ok.4,5l ON w cyklu mieszanym :bigok: .
Pozdr.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości