[All VW] Polerowanie lakieru

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Dr.Adi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 03, 2009 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: Dr.Adi » sob cze 13, 2009 00:59

http://www.autokosmetyki.pl/platinum_pr ... ,p267.html
http://www.autokosmetyki.pl/platinum_pr ... ,p152.html
ogłoszone najlepszymi woskiami na świecie przez brytyjskie czasopismo Auto Express

czyli jak użyje politurkę maszynową żeby pozbyć sie rys a następnie nałożę woski ręcznie :food: będzie gites ?



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » pn cze 15, 2009 14:02

Krzylu pisze:Panowie
3M o nr. 5991 to mleczko czy politura
Politura
Dr.Adi pisze:http://www.autokosmetyki.pl/platinum_pr ... ,p267.html
http://www.autokosmetyki.pl/platinum_pr ... ,p152.html
ogłoszone najlepszymi woskiami na świecie przez brytyjskie czasopismo Auto Express

czyli jak użyje politurkę maszynową żeby pozbyć sie rys a następnie nałożę woski ręcznie :food: będzie gites ?
Nie znam tego produktu, każdy wypolerowany lakier wymaga zabezpieczenia połysku używa się do tego właśnie wosku więc powinno być ok.
Jeśli używałeś pasty grubo ściernej to kolejnym etapem powinna być polerka pastą lekko ścierną vel wykańczającą a następnie należy nakładać wosk.



mosieczko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 16, 2009 21:47
Lokalizacja: Przemyśl

Witam!

Post autor: mosieczko » wt cze 16, 2009 21:55

Witam wszystkich!
Mam pytanie odnośnie mojej dziwnej maski. Tzn, jest ona jakby wyblakła, widać lekko oryginalny kolor czerwony ale jest on baaaaardzo słaby. Po kupieniu takiej pasty za 8zł na stacji benzynowej maska nabrała oryginalnego koloru i wszystko wyglądało O.K!
Ale 2 mycia i 2 deszcze i po czerwonej masce nie ma ani śladu. Dzisiaj spróbowałem ponownie z tą pastą ale efekt był o wiele gorszy, praktycznie nie widać różnicy.
Dla lepszego zrozumienia dodaję zdjęcie, po lewej stronie jest maska przed a po prawej po pastowaniu. Proszę o pomoc co mam robić. Czy zostaje już tylko wymiana maski?
Proszę uwzględnić że nie stać mnie na polerowanie za 2xx zł. Jestem uczniem i to jest moje pierwsze auto ale chciałbym żeby jakoś wyglądało, z góry dziękuję i pozdrawiam ;) Obrazek



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » wt cze 16, 2009 22:44

mosieczko, Wypoleruj auto to politurą,
http://www.allegro.pl/item645483972_wos ... 90_fv.html
następnie wosk na to. Powinno wytrzymać dłużej.

Jednak twój lakier jest bardzo wypłowiały a co za tym zniszczony więc efektu na lata się nie spodziewaj



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr cze 17, 2009 20:12

mam kolejne pytanie z cyklu wybór polerki tzn maszyny:
-jaki zakres obrotów jest najlepszy 600-3000 czy 1000-3000 3000-???
-jaka średnica gąbki jest najbardziej popularna 125 czy 150 180??

pozdroo :bajer:



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » śr cze 17, 2009 21:57

Krzylu pisze:-jaki zakres obrotów jest najlepszy 600-3000 czy 1000-3000 3000-???
spokojnie wystarczy 600 - 2500
Krzylu pisze:-jaka średnica gąbki jest najbardziej popularna 125 czy 150 180??
A po co ci popularna gąbka? chyba lepiej żeby była dobra w tym co ma robić :)
150 mm , ja też używam gąbek o średnicy około 80 mm . Przydają się w ciężko dostępnych miejscach .


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » czw cze 18, 2009 13:20

Witam
Równiez bede sie brał za polerowanie auta
mam takie pytanko jak bedzie wygladała sprawa ze świeżo położonym lakierem ( niestety tylko w sprayu ) ile trzeba odczekac zeby polerowac

Przeczytałem wszystkie posty i mam juz mętlik w głowie a wiec jakbym mógł kogos prosic o wpisanie pozycji numer 2 i 3 :)

1.Farecla G3 taka posiadam
2. ............
3. ............

Polerowanie oczywiście maszynowe



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw cze 18, 2009 13:29

krxychu, Ze sprayem może być problem. Ponieważ ten lakier nigdy do końca prawidłowo się nie utwardzi. Ryzyko jest duże.
Przed polerką tego odczekałbym co najmniej tydzień.

1. G3 jest za ostra nie nadaje się do polerowania świeżej powłoki, według mnie nie nadaje się do niczego.

Więc kolejno wybrałbym pasty 3M
1. Extra fine (żółty korek)
2. na to wosk np twardy z shella.



Awatar użytkownika
krxychu
z Dorotką
z Dorotką
Posty: 359
Rejestracja: pn maja 15, 2006 09:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: krxychu » czw cze 18, 2009 14:59

czyli sugerujesz ze wystarczy polerowanie 2 stopniowe czyli najpierw polityra extra fine ( nie wiem czy dobrze napisałeś bo nigdzie nie moge takiej znaleśc ) i na to wosk a jaka gabka do tej Extra fine ( czarna miękka ) czy moze jest juz gabka w zestawie?



Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » czw cze 18, 2009 15:46

krxychu, tu masz extra fine http://allegro.pl/item663721209_srodek_ ... ia_3m.html

Powinno, wystarczyć. Na pewno żadna agresywna pasta na świeży lakier się nie nadaje.
Lakieru ze spraya nie wylejesz na "gładko", więc na 100% będzie struktura. Tak jak pisałem wcześniej ze sprayem jest problem. Może trzeba będzie zjechać strukturę P2000 na mokro na klocku korkowym. Dowiesz się o tym jak polakierujesz.



KosMon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: wt wrz 05, 2006 17:36
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: KosMon » śr lip 08, 2009 14:19

Przeczytałem wszystkie 11stron i postanowiłem wypolerować lakier,ale nie ręcznie.
Jak możecie to poledzcie mi dobrą polerke np z allegro,lub może ma ktoś używke do sprzedania.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » śr lip 08, 2009 15:23

KosMon, ja mam EURO-TECHa i daje rade.wypolerowałem nią 2 auta i 3 kpl felg i nic sie z nią nie dzieje.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
duzy_przemo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 921
Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: duzy_przemo » śr lip 08, 2009 15:40

KosMon, szukaj sprzętu z regulacją obrotów , maks przy polerce lakierów to 2500 obr/min. Ta polecona dawid018, daje radę, a ty masz cała paletę.
http://allegro.pl/search.php?string=pol ... gory=28402
Dodam że nie potrzebujesz sprzętu profi do zastosowań domowych.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr lip 08, 2009 15:49

dawid018 pisze:ja mam EURO-TECHa
ja tez i jest świetna za tą cenę :))
polecić mogę śmiało :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości