Po raz kolejny! Problem z ciśnieniem oleju w MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Po raz kolejny! Problem z ciśnieniem oleju w MK3
Wiem że już niewiadomo który powielam ten temat. Z dnia na dzień zaczął mi mój golf szaleć. Po rozgrzaniu do 80 wody zaczynają się problemy z ciśnieniem oleju. Wymieniłem oba czujniki. Nic nie dało. Pojechałem do mechanika. Sprawdził ciśnienie jakimś leciwym manometrem. Przy 70 st. wody odpaliłem. Na jałowym 1,2 bara, po depnięciu dochodziło do 1,9. Po rozgrzaniu (włączył się wentylator chłodnicy) ciśnienie na jałowym spadło do 0,5 a po depnięciu do 1,3-1,5. Powidział jasno-bez remontu długo nie pojeżdże. Natomiast drugi mechanik do którego notabene mam się zgłosić w piątek mówi że nie może to być niskie ciśnienie. Po pierwsze przez pół roku nie spalił prawie nic oleju, cicho pracuje (nie słychać panewek) a spaliny są czyste i wolne od czarnych osadów. W piątek mam jechać do drugiego mechanika na ponowne pomiary ciśnienia oleju oraz dodatkowo na pomiar ciśnienia w każdym tłoku i kilku innych eksperymentów. Poza tym już 18 000 od wymiany i szykuję się do wymiany. Jeżdże na półsyntetyku SHELL HELIX PLUS. Podobno zmiana na mineralny może przedłużyć jego życie bo jest niby "gęstszy".... co Wy o tym sądzicie??
Ja też bym nie zmieniał na mineralny, trzymaj sie pol syntetyka, ja bym na twoim miejscu najpierw wymienił olej a potem bawił się w mechaników.
Też miałem taki problem, po rozgrzaniu silnika , swiecila mi sie kontrolka oleju, a po wymianie wszystko sie naprawilo.
Wiec zanim wydasz kase na mechaników wymień olej i sprawdz czy pomoże
Też miałem taki problem, po rozgrzaniu silnika , swiecila mi sie kontrolka oleju, a po wymianie wszystko sie naprawilo.
Wiec zanim wydasz kase na mechaników wymień olej i sprawdz czy pomoże
Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
Po takim przebiegu to ciecz w silniku, być może niesłusznie już zwana olejem, jest rzadka i może nie wytworzyć ciśnienia. Filterek też już może być fitrem tylko z nazwy.Zanim pojedziesz do magika to wymień olej. Trzymaj się tego półsyntetyka, no i o filterku nie zapomnij.maxi900 pisze:Nie no wymiana wg książki serwisowej to okres co 15 000 km. Ja przejechałem 18 000 i
No w sumie masz racje. Zawsze staram się koło 16000-18000 wymienić. Chociaż znam co w starych rzęchach jeżdżą po 25000. A filtr obowiązkowo przy każdej wymianie zmieniam.....
[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 13:41 ]
No i wszystko jasne!! Żaden problem z silnikiem!! Okazało się że prawdopodobnie przy niskiej temperaturze przerwaniu uległ filtr oleju, i opór stawiany przez niego był zbyt mały. Przez co ciśnienie w całym silniku było zbyt niskie. Dodatkowo nowy olej (półsyntetyk) razem dało ciśnienie na normalnym poziomie. Nie dajcie się namówić na remont silnika bez powodu!! POZDRAWIAM!
[ Dodano: Pon Lut 13, 2006 13:41 ]
No i wszystko jasne!! Żaden problem z silnikiem!! Okazało się że prawdopodobnie przy niskiej temperaturze przerwaniu uległ filtr oleju, i opór stawiany przez niego był zbyt mały. Przez co ciśnienie w całym silniku było zbyt niskie. Dodatkowo nowy olej (półsyntetyk) razem dało ciśnienie na normalnym poziomie. Nie dajcie się namówić na remont silnika bez powodu!! POZDRAWIAM!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 303 gości