Chłodnica recylkulacji spalin aut-czy mozna bez tego jezdzic
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Czyli rozumię że ten weżyk powinien być sciągnięty i zaślepiony bo ja narazie go sciągnełem ale nie zaślepiałem tylko zamontowałem na nim filterek by nie ciągnął syfu...
[ Dodano: 22 Cze 2009 18:51 ]
[ Dodano: 22 Cze 2009 18:51 ]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Popatrz się po schematach > jak idą węże od podciśnienia ?? Łączą się w jedną rurkę > więc jeżeli ty wypniesz luzem od EGR-a to na moje myślenie > zawór N18, otwierając się (stan spoczynkowy N) > osłabi sporo twoje podciśnienie idące do N75 > Mam racje czy nie?? Ja mam AHF-a> będzie ładnie sobie zasysał jak go zostawie otwartego.
[ Dodano: 22 Cze 2009 22:18 ]
http://media.photobucket.com/image/n75% ... NT_Act.jpg
To chyba wygląda u ciebie tak?
[ Dodano: 22 Cze 2009 22:18 ]
http://media.photobucket.com/image/n75% ... NT_Act.jpg
To chyba wygląda u ciebie tak?
Ostatnio zmieniony pn cze 22, 2009 21:47 przez fleshu, łącznie zmieniany 3 razy.
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Zamontowałem sobie tego Oil Catch Tanka z obiegiem zamkniętym (http://allegro.pl/item676259329_zbiorni ... 3_kol.html) i efekt tego był taki że auto za mną zaczęło zostawiać wielką siwą chmurę szczególnie na pierwszym i drugim biegu, nawet na jałowym jak silnik pracował to wydobywał się z tłumika kłąb dymu. Zdemontowałem te badziewie i jak ręką odjął. Nawet malutkiego dymka mi z tłumika nie puszcza... Wolę mieć lekko zaolejony dolot niż zostawiać za sobą kłąb dymu taki że koleś za mną poruszający się autem, trzyma się na odległość by nie zaczadzieć. Nie jestem mechanikiem ani żadnym diagnostykiem ale na prosty sposób rozumując to po prostu przez to że zamontowałem Oil Catch Tanka to inna dawka powietrza niż fabryczna zasysała się do dolotu przez co paliwo nie spalało się w należyty sposób co skutkowało mocnym dymieniem.Sztomel pisze:a ponadto wywal wężyk odmy z rury dolotowej powietrza do turbiny i zastosuj Oil Catch Tanka albo prostszą metodę z tzw. "butelką" - takie rozwiązanie zapobiegnie zawalaniu się nagarem klapy gaszącej i kłopotom z tym związanym z zacinaniem się jej w jej obudowie.
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
robertsobol1983, > ciekawe kolego jakt ty to zrobiłeś > możesz dać fotkę jak było podpięte???
[ Dodano: 04 Lip 2009 00:18 ]
No i jeszcze kawałek tematu o tym catch-u. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
[ Dodano: 04 Lip 2009 00:18 ]
No i jeszcze kawałek tematu o tym catch-u. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 00:19 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Sztomel pisze:zrobiłeś coś nie tak, wywalenie odmy z dolotu nie powoduje kopcenia z wydechu - jak nie wierzysz to zadzwoń do mirassa.
Panowie!!! Ale tu nie ma żadnej filozofii. Spójrzcie na zdjęcia. Teraz nie jest podłaczone ale tak rurki ułożyłem do zdjecia jak było wpiete wczesniej i zrobiłem obieg zamkniety. Dla poprawienia efektu nasunełem czerwone ocieplenie od rur... skoro twierdzicie że nie moze powodowac kopcenia to dla czego u mnie ono wystepuje jak tylko go podłacze...
[ Dodano: 06 Lip 2009 20:51 ]
Sztomel pisze:zrobiłeś coś nie tak, wywalenie odmy z dolotu nie powoduje kopcenia z wydechu - jak nie wierzysz to zadzwoń do mirassa.
Panowie!!! Ale tu nie ma żadnej filozofii. Spójrzcie na zdjęcia. Teraz nie jest podłączone ale tak rurki ułożyłem do zdjęcia jak było wpięte wcześniej i zrobiłem obieg zamknięty. Dla poprawienia efektu nasunąłem czerwone ocieplenie od rur... skoro twierdzicie że nie może powodować kopcenia to dla czego u mnie ono występuje jak tylko go podłączę...
[ Dodano: 06 Lip 2009 20:52 ]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
No właśnie > bo tak się patrze na zdjęcie pokrywy z tej aukcji > http://www.allegro.pl/item664346426_vw_ ... tanio.html
Jedynie może kopcić jeżeli gdzieś ma nieszczelność do dolotu > bo przepływka źle będzie wskazywać.
A powiedz kolego robertsobol1983, czy jak odłączysz odmę od pokrywy zaworów to coś dmucha > czy czujesz drgania powietrza z zaworu odmy?
Jedynie może kopcić jeżeli gdzieś ma nieszczelność do dolotu > bo przepływka źle będzie wskazywać.
A powiedz kolego robertsobol1983, czy jak odłączysz odmę od pokrywy zaworów to coś dmucha > czy czujesz drgania powietrza z zaworu odmy?
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
No własnie jest to tandeta, bo w środku nie ma nic poprostu ten pojemnik jest pusty wewnatrz...Sztomel pisze:nie znam schematu budowy Twojego Catcha więc nie wiem co w nim siedzi i jak wygląda seperacja opar oleju.
[ Dodano: 07 Lip 2009 18:16 ]
fleshu pisze:czy jak odłączysz odmę od pokrywy zaworów to coś dmucha
jak odepne wężyk wychodzacy z oil catch tanka do dolotu widac delikatny dymek wydobywajacy sie z werzyka, czy jak bez oil catch tanka tylko poprostu odme odłacze od dolotu to jak silnik jest zgrzany to wydobywa sie dymek pary odmy...
[ Dodano: 07 Lip 2009 18:17 ]
Sztomel pisze:a co na to mirass, co on powiedział
nic bo go nie meczyłem z tym tematem
[ Dodano: 07 Lip 2009 18:28 ]
Na mój chłopski rozum to jak jest odma oryginalnie wpięta w dolot na krótkim wężu to jest ona prawidłowo zasysana i spalana z paliwem i nie ma kopcenia, a jeżeli ja ją poprowadziłem przez oil Catach tanka to teraz odma ma przez wężyki do i z oil Catach tanka do dolotu spory kawał drogi i nie jest w prawidłowy sposób zasysana przez dolot dlatego spalana jest w nieprawidłowy sposób dlatego jest kopcenie. Co wy o tej teorii sądzicie. Jeżeli odma dmucha a dmucha u mnie gdy ją wypinam więc ta dmuchawka pewnie wyrzucana jest przez wydech przy wpiętej odmie w dolot bo się nie spala…
[ Dodano: 07 Lip 2009 18:33 ]
Wiecie co panowie... Jak bedę miał trochę czasu bo teraz siedze we Wrocku w pracy ale jak zjadę do moich rodziców na wioskę na jakiś weekend to myslałem by teraz zrobić tak ze, zaslepic dziure od dolotu po odmie a węrzyk wyprowadzić na zewnatrz auta... Zobacze jaki to efekt przyniesie i wtedy bede miał pewnosc ze nie dostaje sie do dolotu ani olej ani ciepła para która zmniejsza siłe jednostki napedowej bo ten mój Oil Catch Tank jest zupełnie pusty nie ma w nim nic jedynie echo sie odbija wiec tylko czesc odmy bedzie spływac do zbiornika a reszte i tak sie dostanie do dolotu...
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
No to powiem ci tak:
2 Przypadki.
1. Oil catch ma zwężki, przez które przedostaje się mniej powietrza > przez co zawór odmy może się nie zamykać >>> dolot przy dodaniu gazu będzie pobierał zwiększoną ilość powietrza wpierw z oil catcha i z wnętrza silnika >>> przepływka będzie podawała złe wskazania > autko będzie miało złe dawki i będzie kopciło.
2. Całość zjawiska może potęgować zabity filtr powietrza > lub/i (w niektórych autkach) zanieczyszczona kratka na odcinku filtr - punkt właściwego łapania powietrza.
2 Przypadki.
1. Oil catch ma zwężki, przez które przedostaje się mniej powietrza > przez co zawór odmy może się nie zamykać >>> dolot przy dodaniu gazu będzie pobierał zwiększoną ilość powietrza wpierw z oil catcha i z wnętrza silnika >>> przepływka będzie podawała złe wskazania > autko będzie miało złe dawki i będzie kopciło.
2. Całość zjawiska może potęgować zabity filtr powietrza > lub/i (w niektórych autkach) zanieczyszczona kratka na odcinku filtr - punkt właściwego łapania powietrza.
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
no i jestem przekonany że tak jest u mnie...fleshu pisze:1. Oil catch ma zwężki, przez które przedostaje się mniej powietrza > przez co zawór odmy może się nie zamykać >>> dolot przy dodaniu gazu będzie pobierał zwiększoną ilość powietrza wpierw z oil catcha i z wnętrza silnika >>> przepływka będzie podawała złe wskazania > autko będzie miało złe dawki i będzie kopciło.
[ Dodano: 08 Lip 2009 18:28 ]
to zdecydowanie odpada bo jakieś 2tys temu wymieniałem filtr a jeśli chodzi o tą siatkę to u mnie ona przed filtrem nie występuje jest dopiero za filtrem przed przepływką czyli nie ma możliwości by ta siatka się zapchała bo prędzej filtr padnie...( ktoś kiedyś pisał o właśnie jakiejś siatce przed filtrem która lubi sie zasycić owadami i różnym syfem i dlatego ostatnio z ciekawości sprawdzałem i jest u mnie ale za filtrem przed przepływką...)fleshu pisze:2. Całość zjawiska może potęgować zabity filtr powietrza > lub/i (w niektórych autkach) zanieczyszczona kratka na odcinku filtr - punkt właściwego łapania powietrza.
[ Dodano: 08 Lip 2009 18:33 ]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
gwarantuje ci że u mnie nie ma tego bo sam rozbierałem i czegoś takiego tam nie ma. jest tylko rurA...Sztomel pisze:a drugie to siatka z bardzo drobnym oczkiem w elemencie zaznaczonym na tej fotce :
[ Dodano: 28 Lip 2009 20:19 ]
Panowie LIPAAAA!!! Zrobiłem z obiegiem otwartym. Zaślepiłem króciec od odmy w dolocie a z oil Catch Tanka wywaliłem wężyk na zewnątrz pod podłogę i praktycznie nic to nie dało. Może troszkę mniej kopci ale to naprawdę troszkę. Nie wiem o co tu chodzi ale u mnie nie mogę tego badziewia podpinać bo czy to na zamkniętym czy nie to zostaje za mną chmura siwego dymu widocznego szczególnie na 1 i 2 biegu a potem to pewnie pęd wiatru powoduje ze w lusterku nie widać ale pewnie kopci... Wywaliłem całkowicie te badziewie i spokój nic nie kopci.... Co wy tęgie głowy na to???
[ Dodano: 28 Lip 2009 20:20 ]
I tym sposobem wywaliłem w błoto 200zł !!!!
[ Dodano: 28 Lip 2009 20:23 ]
P.S. Może ktoś odkupi ode mnie ten wynalazek. Puszczę za połowę ceny……….
[ Dodano: 28 Lip 2009 20:31 ]
AAAA i mam mały problemik bo zauważyłem że śmierdzi mi spalinami w aucie ale tylko na jałowym czyli wnioskuje że przez to ze płyn wcześniej mi ubywał z powodu walniętej chłodnicy recyrkulacji spalin, a teraz tam nie płynie juz płyn bo mi ja wyizolowali i zostały odpięte węże od chłodnicy ale nie są zaślepnie te króćce od chłodnicy i pewnie teraz z tej chłodnicy wydostają sie spaliny i *#cenzura#* mi ten smród przez nawiew i nawet jak nos przyłożę do okolic chłodnicy spalin to czuć spalinami tam najbardziej, wiec panowie pytanie czy wystarczy zaślepić te dwa króćce od węży w chłodnicy i Bedzie spokój czy trzeba ja demontować i jakieś inne przeróbki robić???
[ Dodano: 28 Gru 2009 13:11 ]
Znalazłem powód a dokładnie to mechanik Mirasa go zdiagnozował dlaczego mi śmierdziało spalinami w aucie na postojach. Otóż miałem pękniętą rurkę recyrkulacji spalin przy chłodnicy recyrkulacji spalin i z niej gdy auto pracowało na jałowym to wydobywały się spaliny które wciągane były przez nawiew do środka kabiny. Z pomocą kolegi mechaniora zdemontowałem całkowicie i tak już nie spełniającą żadnej funkcji tą chłodnicę, zaślepiliśmy wylot z turbiny do chłodnicy i jak ręką odjął. Zrobiłem już mnóstwo km i wszystko w porządeczku. Wniosek poprzez zaślepienie EGR wydaje mi się że to pociągnęło za sobą wszystkie te usterki a mianowicie: 1. Nie odłączenie i nie zaślepienie gumowego wężyka wychodzącego z EGR spowodowało że szczeliła mi membrana w EGR co powodowało gwizdanie podczas przyspieszania 2. Szczeliła mi chłodnica recyrkulacji spalin i przez to gubiłem płyn chłodniczy 3. Pewnie podczas diagnozowania i odłączania obiegu płynu chłodniczego w chłodnicy recyrkulacji mechanik mi uszkodził rurkę recyrkulacji spalin co powodowało dostawanie się tych spalin do kabiny. Wniosek EGR gdy mamy sprawny to lepiej go nie odłączać tylko po prostu wyczyścić dolot i tyle bo u mnie pociągnęło to szereg na szczęście nie wielkich i nie szkodliwych tak bardzo usterek ale jednak szereg niepotrzebnych wizyt u mechaników, stresów i kosztów….
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 100 gości