VW golf 1,9 tdi zacisk 30 za małe napięcie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
VW golf 1,9 tdi zacisk 30 za małe napięcie
Witam. Panowie mam taki problem z abs -świeci sie kontrolka abs (cały czas) Sprawdziłem na komputerze i pokazuje mi cos takiego zbyyt niskie napiecie na zacisku 30. Co może byc przyczyną gdzie jest ten zacisk.Bardzo prosze o pomoc bo nawet na diagnostyce komputerowej nie wiedza(a powinnni) a nie chce jezdzic po serwisach bo to koszty a z kasa słabo:(
MâdMân
no nie wierzę,że na diagnostyce nie znają takich podstaw.
30 -zasilanie z aku "+"
15- po zapłonie"+"
31- masa
[ Dodano: 05 Lip 2009 22:09 ]
a dodam jeszcze ,że jest po bezpieczniku i może byc przepalony.Strzelam ,bo nie wiem dokładnie jaki masz układ.
30 -zasilanie z aku "+"
15- po zapłonie"+"
31- masa
[ Dodano: 05 Lip 2009 22:09 ]
a dodam jeszcze ,że jest po bezpieczniku i może byc przepalony.Strzelam ,bo nie wiem dokładnie jaki masz układ.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 22:11 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.
arek2011 jeśli masz taki komunikat o słabym napięciu na zacisku 30 to nie zajmuj się samym zaciskiem (obsługuje go przekaźnik 109) ale skoncentruj się na samym akumulatorze (pomiar jego napięcia w spoczynku i pod obciążeniem) oraz dokładnie jakimś skrobakiem lub papierem ściernym przetrzyj jego klemy i zaciski oraz przeczyść dokładnie styki kabla ujemnego akumulatora przy połaczeniu z masą bo tylko to jest przyczyną słabego napięcia gdyż przy zaśniedziałych lub zaoksydowanych klemach, zaciskach i styku z masą będzie słaba przewodność prądowa.
[ Dodano: 06 Lip 2009 00:30 ]
przy takich objawach właśnie zapala się kontrolka ABS-u gdyż ten układ jest najbardziej wrażliwy na spadki napięcia.
[ Dodano: 06 Lip 2009 00:30 ]
przy takich objawach właśnie zapala się kontrolka ABS-u gdyż ten układ jest najbardziej wrażliwy na spadki napięcia.
i co konstruktywnego w takim razie proponujesz ?edzio pisze:a ja radzę spojrzec na schemat ABS i zobaczyc zasilania 30,skrobanie klem sobie odpuścic.
prosty przykład, aby wykluczyć wątpliwości : zakup nowiutkiego akumulatora i jego zamiana ze starym, odpalenie silnika i w czasie jazdy zapala się kontrolka ABS, czasami gaśnie na chwilę i pojawia się ponownie - diagnoza Vagiem - błąd związany ze zbyt małym napięciem na zacisku 30, usunięcie usterki polegało na zdrapaniu z zacisków nowiutkiego akumulatora ochronnej warstwy przezroczystego środka zabezpieczającego zaciski i błąd się już nie pojawił - co w tym przypadku da studiowanie schematu ABS ?
pierwsze zdanie w pierwszym pościearek2011 pisze:Witam. Panowie mam taki problem z abs -świeci sie kontrolka abs (cały czas)
SZTOMEL
pasuje ten podpis jest trafny w 100%Za powyższe brednie....
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 00:10 przez edzio, łącznie zmieniany 3 razy.
edzio, ale jesteś upierdliwy ale to ma swoje plusy i wcale tego u Ciebie nie neguję, wręcz popieram- ale problem z ABS to nie : świecąca jego kontrolka a brak jego reakcji podczas hamowania - a o tym żadnej wzmianki w temacie nie wyczytałem, idąc tokiem Twojego rozumowania to np. miganie kontrolki świec żarowych w czasie jazdy powinno sugerować uszkodzenie układu podgrzewania świec żarowych - a czy tak jest, no napisz sam co o tym myślisz ? wymieniałbyś wtedy świece żarowe lub przekaźnik sterujący ich podgrzewaniem ?
edzio, ten opis, który zacytowałeś z mego podpisu dałem jak rozpoczynałem łykanie wiedzy z tego forum, i przez moje lenistwo a może i jakąś śmieszną asekurację taki pozostał (mniejsza z tym), ale zastanów się czy masz rację w tym temacie, też z początku byłem narwany i ubliżałem komu się dało dopóki nie nabrałem pokory dla wypowiedzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów - jedno jest pewne - wkrótce załapiesz pewne niuanse rozbieżności wskazań Vaga z interpretacją jego błędów - mimo to szczerze wierzę, że będziesz dawał trafne diagnozy kolegom, patrząc na Twój avatar domyślam się, że z elektroniką jesteś za "pan brat" ale czy z mechatroniką samochodową również ?
Pozdrawiam, Sztomel.
edzio, ten opis, który zacytowałeś z mego podpisu dałem jak rozpoczynałem łykanie wiedzy z tego forum, i przez moje lenistwo a może i jakąś śmieszną asekurację taki pozostał (mniejsza z tym), ale zastanów się czy masz rację w tym temacie, też z początku byłem narwany i ubliżałem komu się dało dopóki nie nabrałem pokory dla wypowiedzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów - jedno jest pewne - wkrótce załapiesz pewne niuanse rozbieżności wskazań Vaga z interpretacją jego błędów - mimo to szczerze wierzę, że będziesz dawał trafne diagnozy kolegom, patrząc na Twój avatar domyślam się, że z elektroniką jesteś za "pan brat" ale czy z mechatroniką samochodową również ?
Pozdrawiam, Sztomel.
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 01:05 przez Sztomel, łącznie zmieniany 3 razy.
Pomyśl chwilę ,dlaczego się pali?,po co jest?....już tłumaczę bo wnioskuję,że nie wiesz.Jeżeli układ jest sprawny powinna gasnąc po odpaleniu,a jeżeli się pali stale oznacza ,że układ nie jest sprawny.Sztomel pisze:ale problem z ABS to nie : świecąca jego kontrolka a brak jego reakcji podczas hamowania
Co do migania kontrolki świec już odpowiadam,kontrolka świec jest zarazem kontrolką układu sterownika silnika,jezeli się zapali to sterownik zgłasza błąd w układzie elektrycznym sterowania silnikiem .
Co do reszty to naprawiam elektronikę na codzień i nie mam z tym problemu.Wszystkie marki nie tylko VW.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 179 gości