Problematyczna nadsterowność golfika...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problematyczna nadsterowność golfika...
Siemka wszystkim!
Dziś kieruje się o pewną pomoc w zlokalizowaniu przyczyny... Mianowicie mój golfik wykazuje właściwości sporej nadsterowności(zamiata tyłem)... Zimą potrzebował lekkiego śniegu lub nawet deszczu by szybkim ruchem kierownicy zarzucić tyłem auta... Myślałem, że to zima i tak to bywa... Jednak wczorajszego wieczora okazało się co innego, gdy jadąc powoli po dwupasmowym rondzie w wyniku deszczu i śladowych ilości betonu pozostawionego przez jakąś ciężarówkę... Golfikowi ślizgnął się tyłeczek poleciał bokiem przy czym w ogóle nie dało się go opanować i przednim prawym bokiem przepchnął astrę przez jej tylne drzwi zmuszając ją do bączka... Nie było tu nadmiernej prędkości bo deszcz lał(no chyba że 20-30 km to nadmierna prędkość) a on uślizgnął się lepiej jak w zimie na lodzie...
Opony letnie ze sporym bieżnikiem, tylne amorki po 75%, z przodu nowe amorki... Co może powodować, że przednio napędówka staje się nadsterowna? Pomóżcie bo inaczej będę zmuszony się go pozbyć bo strach nim jechać...
Dziś kieruje się o pewną pomoc w zlokalizowaniu przyczyny... Mianowicie mój golfik wykazuje właściwości sporej nadsterowności(zamiata tyłem)... Zimą potrzebował lekkiego śniegu lub nawet deszczu by szybkim ruchem kierownicy zarzucić tyłem auta... Myślałem, że to zima i tak to bywa... Jednak wczorajszego wieczora okazało się co innego, gdy jadąc powoli po dwupasmowym rondzie w wyniku deszczu i śladowych ilości betonu pozostawionego przez jakąś ciężarówkę... Golfikowi ślizgnął się tyłeczek poleciał bokiem przy czym w ogóle nie dało się go opanować i przednim prawym bokiem przepchnął astrę przez jej tylne drzwi zmuszając ją do bączka... Nie było tu nadmiernej prędkości bo deszcz lał(no chyba że 20-30 km to nadmierna prędkość) a on uślizgnął się lepiej jak w zimie na lodzie...
Opony letnie ze sporym bieżnikiem, tylne amorki po 75%, z przodu nowe amorki... Co może powodować, że przednio napędówka staje się nadsterowna? Pomóżcie bo inaczej będę zmuszony się go pozbyć bo strach nim jechać...
przepompowane opony/za duże ciśnienie,zużyte amory,trzymający hamulec,nieustawiona geometria,niefabryczne rozmiary opon (za szeroki lać na śnieg/lód),ekstremalny przypadek - pogięta płyta podłogowa -> nieliniowość kół,skrzywiona tylna belka...Sprawdź to wszystko...A może to są Twoje odczucia...
Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
miesiąc temu pompowałem według naklejki na wlewie paliwa więc prędzej było mniej...Byku21 pisze:przepompowane opony/za duże ciśnienie
Możliwe...Byku21 pisze:zużyte amory,trzymający hamulec
Z tyłu się również ją ustawia? Z przodu była robiona po wymianie amorków...Byku21 pisze:nieustawiona geometria,
Jeżdze na zwykłych stalówkach w dodatku 13-stkach 175 na ileś tamByku21 pisze:niefabryczne rozmiary opon
Byku21 pisze:ekstremalny przypadek - pogięta płyta podłogowa
Jak to sprawdzić? Po przeglądzie jak go kupiłem i chciałem by posprawdzali co mam wymienić nic nie stwierdzili...Byku21 pisze:nieliniowość kół,skrzywiona tylna belka...
Nie sądzę, gdy samochód jedzie dosłownie bokiem po rondzie a po kontrze obrócił się prosto ale i tak tyłek auta wyprzedzał przód... Poza tym nie mam wspomy i wszystko idealnie czuć na kierownicy co się dzieje z autem...Byku21 pisze:A może to są Twoje odczucia...
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Z tyłu w MK2 można ustawić jedynie samą belkę.Wieszaki belki mają owalne otwory na śruby mocujące i to właśnie przesuwając te wieszaki (przód-tył),ustawia się belkę.Takie ustawienie ma na celu,ustawienie tylnych kół do jazdy w idealnej osi tzn.żeby auto nie jechało "bokiem" i nie zostawiało czterech śladów.Może to mieć jakiś wpływ na to co Ci się przydarzyło,ale bardziej skupiłbym się na oponach.Wysoki bieżnik o niczym nie świadczy.Ważne jest,aby opona nie była stara,bo wtedy guma twardnieje i łatwo o poślizg.Kiedyś pewien kolo,pracujący w zakładach oponiarskich w Dębicy mówił mi,że na letnich oponach powinno jeździć się 4 sezony max.a na zimowych 3 sezony.Sprawdź ile lat mają Twoje i daj znać.Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia,
Hamulce tez nie zaszkodzi sprawdzić
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 21:01 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Druidionin, a ściąga Cię tylko na jedną stronę, czy w obie jest tak samo? Może hamulec w jednym kole dużo łatwiej się blokuje niż w drugim?
To też racja, rok temu wywaliłem komplet na oko całkiem dobrych opon, ojciec się dziwił co ja robię. Ale jak wziął do ręki i zobaczył jakie są twarde to już się nie dziwił. Nawet do przyczepki ich nie chciał.Michaś_1977 pisze:Wysoki bieżnik o niczym nie świadczy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 191 gości