Problematyczna nadsterowność golfika...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problematyczna nadsterowność golfika...

Post autor: Druidionin » pn lip 06, 2009 17:28

Siemka wszystkim!
Dziś kieruje się o pewną pomoc w zlokalizowaniu przyczyny... Mianowicie mój golfik wykazuje właściwości sporej nadsterowności(zamiata tyłem)... Zimą potrzebował lekkiego śniegu lub nawet deszczu by szybkim ruchem kierownicy zarzucić tyłem auta... Myślałem, że to zima i tak to bywa... Jednak wczorajszego wieczora okazało się co innego, gdy jadąc powoli po dwupasmowym rondzie w wyniku deszczu i śladowych ilości betonu pozostawionego przez jakąś ciężarówkę... Golfikowi ślizgnął się tyłeczek poleciał bokiem przy czym w ogóle nie dało się go opanować i przednim prawym bokiem przepchnął astrę przez jej tylne drzwi zmuszając ją do bączka... :cry: Nie było tu nadmiernej prędkości bo deszcz lał(no chyba że 20-30 km to nadmierna prędkość) a on uślizgnął się lepiej jak w zimie na lodzie...

Opony letnie ze sporym bieżnikiem, tylne amorki po 75%, z przodu nowe amorki... Co może powodować, że przednio napędówka staje się nadsterowna? Pomóżcie bo inaczej będę zmuszony się go pozbyć bo strach nim jechać...:cry:



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn lip 06, 2009 17:46

przepompowane opony/za duże ciśnienie,zużyte amory,trzymający hamulec,nieustawiona geometria,niefabryczne rozmiary opon (za szeroki lać na śnieg/lód),ekstremalny przypadek - pogięta płyta podłogowa -> nieliniowość kół,skrzywiona tylna belka...Sprawdź to wszystko...A może to są Twoje odczucia...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lip 06, 2009 17:55

Byku21 pisze:.A może to są Twoje odczucia...
Gość wywinął bączka a ty gadasz o odczuciach :bajer:
Ja bym stawiał na belkę,albo tuleje wybite i lata,albo faktycznie krzywa...
Na geometrię by trza było podjechać żeby pomierzyli czy aby nie przekoszony golfik..



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn lip 06, 2009 17:58

Byku21 pisze:przepompowane opony/za duże ciśnienie
miesiąc temu pompowałem według naklejki na wlewie paliwa więc prędzej było mniej...
Byku21 pisze:zużyte amory,trzymający hamulec
Możliwe...
Byku21 pisze:nieustawiona geometria,
Z tyłu się również ją ustawia? Z przodu była robiona po wymianie amorków...
Byku21 pisze:niefabryczne rozmiary opon
Jeżdze na zwykłych stalówkach w dodatku 13-stkach 175 na ileś tam
Byku21 pisze:ekstremalny przypadek - pogięta płyta podłogowa
Byku21 pisze:nieliniowość kół,skrzywiona tylna belka...
Jak to sprawdzić? Po przeglądzie jak go kupiłem i chciałem by posprawdzali co mam wymienić nic nie stwierdzili...
Byku21 pisze:A może to są Twoje odczucia...
Nie sądzę, gdy samochód jedzie dosłownie bokiem po rondzie a po kontrze obrócił się prosto ale i tak tyłek auta wyprzedzał przód... Poza tym nie mam wspomy i wszystko idealnie czuć na kierownicy co się dzieje z autem...



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn lip 06, 2009 17:59

Napisałem odczucia,bo może za dużo gazu wcisnął albo hamulec jeden złapał,gdy przyhamował...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn lip 06, 2009 18:00

bongo pisze:Gość wywinął bączka
Bączka wywinął gość w astrze w którego drzwi wjechałem :cry: ja leciałem niekontrolowanym driftem... Auto w ogóle nie reagowało...



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » pn lip 06, 2009 18:02

Tak,z tyłu geometrię się ustawia,ale jak jest dobrze to nie potrzeba...U Ciebie wszystko posprawdzać trzeba,bo niebezpiecznie rzeczywiście...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pn lip 06, 2009 18:24

Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia,ale jak jest dobrze to nie potrzeba
W mkll z tyłu jest belka. Jak tam można coś ustawić? Na czym?



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn lip 06, 2009 19:29

damian24 pisze:W mkll z tyłu jest belka. Jak tam można coś ustawić? Na czym?
No właśnie też mi się coś nie wydaje..,



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn lip 06, 2009 19:44

Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia
Nie w golfie mkII :bajer:



Druidionin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw wrz 04, 2008 23:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Druidionin » pn lip 06, 2009 20:21

To co dalej z tym? Sprawdzić czy hamulce się nie blokują, amorki, sprężyny... czy coś jeszcze?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn lip 06, 2009 21:00

Byku21 pisze:Tak,z tyłu geometrię się ustawia,
Z tyłu w MK2 można ustawić jedynie samą belkę.Wieszaki belki mają owalne otwory na śruby mocujące i to właśnie przesuwając te wieszaki (przód-tył),ustawia się belkę.Takie ustawienie ma na celu,ustawienie tylnych kół do jazdy w idealnej osi tzn.żeby auto nie jechało "bokiem" i nie zostawiało czterech śladów.Może to mieć jakiś wpływ na to co Ci się przydarzyło,ale bardziej skupiłbym się na oponach.Wysoki bieżnik o niczym nie świadczy.Ważne jest,aby opona nie była stara,bo wtedy guma twardnieje i łatwo o poślizg.Kiedyś pewien kolo,pracujący w zakładach oponiarskich w Dębicy mówił mi,że na letnich oponach powinno jeździć się 4 sezony max.a na zimowych 3 sezony.Sprawdź ile lat mają Twoje i daj znać.
Hamulce tez nie zaszkodzi sprawdzić :hmm:
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 21:01 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn lip 06, 2009 21:40

Druidionin, a ściąga Cię tylko na jedną stronę, czy w obie jest tak samo? Może hamulec w jednym kole dużo łatwiej się blokuje niż w drugim?
Michaś_1977 pisze:Wysoki bieżnik o niczym nie świadczy
To też racja, rok temu wywaliłem komplet na oko całkiem dobrych opon, ojciec się dziwił co ja robię. Ale jak wziął do ręki i zobaczył jakie są twarde to już się nie dziwił. Nawet do przyczepki ich nie chciał.



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Post autor: Toshiba » pn lip 06, 2009 21:45

bongo pisze:Ja bym stawiał na belkę,albo tuleje wybite i lata,albo faktycznie krzywa...
Ja mam wybite tuleje, amorki już na złom i lata jak żyd po pustym sklepie... Tyłkiem zarzuca na małej dziurce strasznie.
Sprawdź to, co bongo radzi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 150 gości