czujnik ciśnienia oleju silnik AAM 1,8

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Juhas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 05, 2006 08:26
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

czujnik ciśnienia oleju silnik AAM 1,8

Post autor: Juhas » pn lip 06, 2009 12:32

Mam taki problem puścił mi (wydostaje sie przez niego olej) czujnik cisnienia oleju - jeden z dwóch, które znajdują się w górnej części obudowy filtra oleju. Teraz nie wiem, chcąc kupić nowy, czy muszę znać jakieś jego oznaczenie, czy można dokupić po kolorze bo zauważyłem że jeden jest brązowy, a drugi biały (ten się uszkodził). I właściwie po co są tam dwa czujniki? ? ?
załączam zdjęcie - ten w kółku.

Obrazek


Juhas

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 06, 2009 12:37

Typ silnika, rocznik i kolor - powinno w dobrym sklepie, z "kumatymi" sprzedawcami wystarczyć.
Jeden czujnik "pilnuje" ciśnienia oleju na wolnych obrotach a drugi - czy przy określonych obrotach ponad, bodaj 2000, ciśnienie jest takie jak zakładała fabryka.
Może to też być czujnik temperatury oleju i na taki mi właśnie wygląda, gdyż czujnik ciśnienia chyba bywa wkręcony w kadłub. Najlepszym wyjściem jest wykręcenie go i zakup takiego samego na jego wzór albo, gdy nie jest to możliwe bo np. trzeba autkiem jeździć, odpisanie chociaż numeru - zawsze jest oznaczenie VW.
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 13:07 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Juhas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 05, 2006 08:26
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Juhas » pn lip 06, 2009 13:16

No własnie w ksiązce czytam że jeden powinien być wkręcony w głowicę, a drugi na filtrze. A tu dwa są wkręcone w obudowę filtra
strzałka biała to ten co puścił olej (ma biała obudowę
strzałka brązowa ten z brązową obudową Obrazek


Juhas

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lip 06, 2009 13:21

są 2 na podstawie filtra oleju jeden sygnalizuje za niskie cisnienie oleju a drugi za wysokie

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 13:22 ]
ps
spróbuj dokrecic ten czujnik :bajer:



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lip 06, 2009 13:23

A ma Kolega komputerek pokładowy (MFA)?
Czujniki temperatury po zwarciu pinów pokazują pełną temperaturę, więc można wyjąć wtyk i zewrzeć kabelki (lub kabelek do masy - jeśli jest we wtyczce tylko jeden) i popatrzeć co sie dzieje na zegarach; nic się nie zepsuje!



Juhas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 05, 2006 08:26
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Juhas » pn lip 06, 2009 13:25

ok dzieki..... czyli muszę kupić po prostu biały do tego modelu silnika

nie nie mam MFA

[ Dodano: 06 Lip 2009 13:30 ]
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 13:22 ]
ps
spróbuj dokrecic ten czujnik :bajer:[/quote]

tylko to mi poszło gdzieś górą bo jak ścisnę tą gumkę która go osłania od góry to wycieka spod niej olej
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 13:26 przez Juhas, łącznie zmieniany 1 raz.


Juhas

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości