VW golf 1,9 tdi zacisk 30 za małe napięcie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arek2011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 21:51
Lokalizacja: Wałbrzych

VW golf 1,9 tdi zacisk 30 za małe napięcie

Post autor: arek2011 » ndz lip 05, 2009 22:00

Witam. Panowie mam taki problem z abs -świeci sie kontrolka abs (cały czas) Sprawdziłem na komputerze i pokazuje mi cos takiego zbyyt niskie napiecie na zacisku 30. Co może byc przyczyną gdzie jest ten zacisk.Bardzo prosze o pomoc bo nawet na diagnostyce komputerowej nie wiedza(a powinnni) a nie chce jezdzic po serwisach bo to koszty a z kasa słabo:(


MâdMân

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz lip 05, 2009 22:08

no nie wierzę,że na diagnostyce nie znają takich podstaw.
30 -zasilanie z aku "+"
15- po zapłonie"+"
31- masa

[ Dodano: 05 Lip 2009 22:09 ]
a dodam jeszcze ,że jest po bezpieczniku i może byc przepalony.Strzelam ,bo nie wiem dokładnie jaki masz układ.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 22:11 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 00:29

arek2011 jeśli masz taki komunikat o słabym napięciu na zacisku 30 to nie zajmuj się samym zaciskiem (obsługuje go przekaźnik 109) ale skoncentruj się na samym akumulatorze (pomiar jego napięcia w spoczynku i pod obciążeniem) oraz dokładnie jakimś skrobakiem lub papierem ściernym przetrzyj jego klemy i zaciski oraz przeczyść dokładnie styki kabla ujemnego akumulatora przy połaczeniu z masą bo tylko to jest przyczyną słabego napięcia gdyż przy zaśniedziałych lub zaoksydowanych klemach, zaciskach i styku z masą będzie słaba przewodność prądowa.

[ Dodano: 06 Lip 2009 00:30 ]
przy takich objawach właśnie zapala się kontrolka ABS-u gdyż ten układ jest najbardziej wrażliwy na spadki napięcia.


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn lip 06, 2009 00:44

a ja radzę spojrzec na schemat ABS i zobaczyc zasilania 30,skrobanie klem sobie odpuścic. :bajer:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 01:43

edzio pisze:a ja radzę spojrzec na schemat ABS i zobaczyc zasilania 30,skrobanie klem sobie odpuścic. :bajer:
i co konstruktywnego w takim razie proponujesz ?
prosty przykład, aby wykluczyć wątpliwości : zakup nowiutkiego akumulatora i jego zamiana ze starym, odpalenie silnika i w czasie jazdy zapala się kontrolka ABS, czasami gaśnie na chwilę i pojawia się ponownie - diagnoza Vagiem - błąd związany ze zbyt małym napięciem na zacisku 30, usunięcie usterki polegało na zdrapaniu z zacisków nowiutkiego akumulatora ochronnej warstwy przezroczystego środka zabezpieczającego zaciski i błąd się już nie pojawił - co w tym przypadku da studiowanie schematu ABS ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lip 06, 2009 08:57

edzio, a co poradzisz jesli taki sam blad wywali w aucie bez ABSu? tez bedziesz radzil zeby za ABS sie wziac?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn lip 06, 2009 09:56

jak nie będzie ABS-u to nie będzie takiego błędu w sterowniku ABS,a myślę,że to właśnie abs był diagnozowany.O ile dobrze zrozumiałem to mowa w tym przypadku o ABS.,a nie innym sterowniku.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lip 06, 2009 10:01

edzio, ale ten sam blad moze byc i w sterowniku silnika, chodzi o za niskie napiecie zasilajace, wiec skrobanie klem moze jak najbardziej pomoc


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn lip 06, 2009 22:13

wszystko się zgadza ,ale w tym temacie mówimy o błędzie w ABS,a nie silniku ,bo ABS nie działa.



arek2011
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 21:51
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: arek2011 » pn lip 06, 2009 22:45

Dzieki panowie sprawdze to(jak auto wróci z trasy)i dam znac czy pomogło oczywiscie dodam punkty za pomoc Pozdrawiam jeszce raz dzieki


MâdMân

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn lip 06, 2009 23:45

edzio pisze:bo ABS nie działa
a gdzie się doczytałeś, że ABS nie działa, może ja powinienem założyć okulary bo czegoś nie widzę ?


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt lip 07, 2009 00:03

arek2011 pisze:Witam. Panowie mam taki problem z abs -świeci sie kontrolka abs (cały czas)
pierwsze zdanie w pierwszym poście


SZTOMEL
Za powyższe brednie....
pasuje ten podpis jest trafny w 100%
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 00:10 przez edzio, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt lip 07, 2009 00:38

edzio, ale jesteś upierdliwy :grin: ale to ma swoje plusy i wcale tego u Ciebie nie neguję, wręcz popieram- ale problem z ABS to nie : świecąca jego kontrolka a brak jego reakcji podczas hamowania - a o tym żadnej wzmianki w temacie nie wyczytałem, idąc tokiem Twojego rozumowania to np. miganie kontrolki świec żarowych w czasie jazdy powinno sugerować uszkodzenie układu podgrzewania świec żarowych - a czy tak jest, no napisz sam co o tym myślisz ? wymieniałbyś wtedy świece żarowe lub przekaźnik sterujący ich podgrzewaniem ?

edzio, ten opis, który zacytowałeś z mego podpisu dałem jak rozpoczynałem łykanie wiedzy z tego forum, i przez moje lenistwo a może i jakąś śmieszną asekurację taki pozostał (mniejsza z tym), ale zastanów się czy masz rację w tym temacie, też z początku byłem narwany i ubliżałem komu się dało dopóki nie nabrałem pokory dla wypowiedzi mądrzejszych i bardziej doświadczonych kolegów - jedno jest pewne - wkrótce załapiesz pewne niuanse rozbieżności wskazań Vaga z interpretacją jego błędów - mimo to szczerze wierzę, że będziesz dawał trafne diagnozy kolegom, patrząc na Twój avatar domyślam się, że z elektroniką jesteś za "pan brat" ale czy z mechatroniką samochodową również ?
Pozdrawiam, Sztomel.
Ostatnio zmieniony wt lip 07, 2009 01:05 przez Sztomel, łącznie zmieniany 3 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » wt lip 07, 2009 01:39

Sztomel pisze:ale problem z ABS to nie : świecąca jego kontrolka a brak jego reakcji podczas hamowania
Pomyśl chwilę ,dlaczego się pali?,po co jest?....już tłumaczę bo wnioskuję,że nie wiesz.Jeżeli układ jest sprawny powinna gasnąc po odpaleniu,a jeżeli się pali stale oznacza ,że układ nie jest sprawny.
Co do migania kontrolki świec już odpowiadam,kontrolka świec jest zarazem kontrolką układu sterownika silnika,jezeli się zapali to sterownik zgłasza błąd w układzie elektrycznym sterowania silnikiem .
Co do reszty to naprawiam elektronikę na codzień i nie mam z tym problemu.Wszystkie marki nie tylko VW.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 144 gości