Gotuje sie woda, węże max twarde, o co tu chodzi?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Gotuje sie woda, węże max twarde, o co tu chodzi?
VWitam,
Mam problemik z moim golfem od okolo roku.. ciągle coś się dzieje w układzie chłodzenia, tj.
1) wyciek z pompy wody = pompa wymieniona
2) wymieniłem termostat na oryginal, Wahler (węże caly czas rownomiernie gorące, parzące przez cały okres zabaw w gotowanie wody)
3) wyciek z króćca bocznego silnika = wymieniony na zamiennik,
4) powyzszy krócieć zamiennik puścił :/ króciec wymieniony na nowy ale oryginal VW
5) wywaliło korek zbiorniczka plynu chlodniczego, wymieniony na nowy.
6) wyciek z króćca przedniego, tego gdzie jest czujnik temp.
w tym momencie myślałem, ze znalazlem problem = membrana parownika,
7) parownik wymieniony na nowy, oraz wymieniłem w tym momencie króciec z punktu 6tego.
Jeżdziłem 2 miesiace.. silnik sie mocno znowu grzeje... az tym razem..
8 ) pusciła chlodnica..
na dole od strony kierowcy leci maly strumien ale bardzo silnie pssssyyyyyczy , rozpryskując poprostu
Płynu ucieka dosc mało, tzn. nie wylewa sie zupelnie, no ale węże są cholerrnie twarde, nie da sie ich ugiąć, sa twarde jak kamień i wygladaja jakby miało je rozsadzić...
Nie mam pojecia co robic... czy to pompa wody? czy moze korek zbiorniczka?
Czy tez moze uszczelka pod głowicą?
Tylko, ze u mnie nie ma wody w oleju, nie przybywa go... nie ma takze oleju w wodzie = nie przybywa wody, mozliwe ze tylko dmucha samym powietrzem w uklad chlodzenia z pod tej uszczelki?? Cholera mam juz dosc tych zagadek co z tym zrobic?
Uszczelke mysle, ze dam rade sam wymienic, nie mam klucza dynamometrycznego no ale jak bedzie mus to pozycze.. chyba, ze bez tego sie obedzie?
Poradzcie co zrobic by to jakos zbadac? Nie czuc gazu w zbiorniczku wyrownawczym plynu chłodzącego, nie widac oleju w zbiorniczku, nie czuc spalin z niego..
Moze jest ktoś z Łodzi tak w ogole kto by pomogl zdiagnozować chociaz?
Poradzcie cos przewertepowałem forum ale sam nie wiem co robic..
Silnik 1,8 bez klimy, manualna skrzynia, gaz na pokładzie.
Mam problemik z moim golfem od okolo roku.. ciągle coś się dzieje w układzie chłodzenia, tj.
1) wyciek z pompy wody = pompa wymieniona
2) wymieniłem termostat na oryginal, Wahler (węże caly czas rownomiernie gorące, parzące przez cały okres zabaw w gotowanie wody)
3) wyciek z króćca bocznego silnika = wymieniony na zamiennik,
4) powyzszy krócieć zamiennik puścił :/ króciec wymieniony na nowy ale oryginal VW
5) wywaliło korek zbiorniczka plynu chlodniczego, wymieniony na nowy.
6) wyciek z króćca przedniego, tego gdzie jest czujnik temp.
w tym momencie myślałem, ze znalazlem problem = membrana parownika,
7) parownik wymieniony na nowy, oraz wymieniłem w tym momencie króciec z punktu 6tego.
Jeżdziłem 2 miesiace.. silnik sie mocno znowu grzeje... az tym razem..
8 ) pusciła chlodnica..
na dole od strony kierowcy leci maly strumien ale bardzo silnie pssssyyyyyczy , rozpryskując poprostu
Płynu ucieka dosc mało, tzn. nie wylewa sie zupelnie, no ale węże są cholerrnie twarde, nie da sie ich ugiąć, sa twarde jak kamień i wygladaja jakby miało je rozsadzić...
Nie mam pojecia co robic... czy to pompa wody? czy moze korek zbiorniczka?
Czy tez moze uszczelka pod głowicą?
Tylko, ze u mnie nie ma wody w oleju, nie przybywa go... nie ma takze oleju w wodzie = nie przybywa wody, mozliwe ze tylko dmucha samym powietrzem w uklad chlodzenia z pod tej uszczelki?? Cholera mam juz dosc tych zagadek co z tym zrobic?
Uszczelke mysle, ze dam rade sam wymienic, nie mam klucza dynamometrycznego no ale jak bedzie mus to pozycze.. chyba, ze bez tego sie obedzie?
Poradzcie co zrobic by to jakos zbadac? Nie czuc gazu w zbiorniczku wyrownawczym plynu chłodzącego, nie widac oleju w zbiorniczku, nie czuc spalin z niego..
Moze jest ktoś z Łodzi tak w ogole kto by pomogl zdiagnozować chociaz?
Poradzcie cos przewertepowałem forum ale sam nie wiem co robic..
Silnik 1,8 bez klimy, manualna skrzynia, gaz na pokładzie.
Steryd126, Obecnie ubywa bo pusciła chlodnica z tego wszystkiego.. wiec ok. 1litra dolewam po paru km jazdy po Łodzi... wiec ciezko teraz to zdiagnozowac, ale zazwyczaj lekko musialem dolewac płynu.. litr na 1000km...
Wentylator czasem sie właczy ale zazwyczaj lipa z nim :/ ostatnio podjechalem, temp 110stopni, poruszalem przewodami od termowłącznika wentylatora i wtedy zaczal krecic... ale nastepnego dnia gdy silnik mial 110.. wyszedlem.. ruszalem znowu przewodami ale wentylator milczal
ogólnie dobija mnie to juz... może jakis dobry serwis by to zdiagnozował? polecisz cos jesli chodzi o Łódz i okolice?
PS. jakby uciekało kanałami wydechowymi to by kopcił??? Bo z rury nic nie leci.. spalinki sa ok, zero kopcenia..
Wentylator czasem sie właczy ale zazwyczaj lipa z nim :/ ostatnio podjechalem, temp 110stopni, poruszalem przewodami od termowłącznika wentylatora i wtedy zaczal krecic... ale nastepnego dnia gdy silnik mial 110.. wyszedlem.. ruszalem znowu przewodami ale wentylator milczal
ogólnie dobija mnie to juz... może jakis dobry serwis by to zdiagnozował? polecisz cos jesli chodzi o Łódz i okolice?
PS. jakby uciekało kanałami wydechowymi to by kopcił??? Bo z rury nic nie leci.. spalinki sa ok, zero kopcenia..
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 20:35 przez bamber, łącznie zmieniany 1 raz.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
Tak jak koledzy piszą pierwsze to wentylator ma się załączać lekko powyżej 90 stopni nie ma prawa dobijać Ci do 110 stopni.Wzrasta wtedy ciśnienie w układzie które powinien upuścić korek zbiorniczka a jeśli tego nie robi bedą strzelały najsłabsze elementy układu.Jeżeli bedziesz musiał odpal auto i podłącz wentylator na krótko do 12v i zobacz czy ci się nadal przegrzewa jeżli tak to coś konkretnie nie halo w układzie.Sprawdz napiecia do czujnika temp ,do wentylatora i masy także .
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
w rogu chłodnicy masz termo włącznik wentylatorów. wymień go. odpal auto i zobacz co sie dzieje po 90*C
[ Dodano: 06 Lip 2009 19:09 ]
Wentylator pracuje w dwóch zakresach temperatur orginalny 1-zakres prędkości 92-97*C 2-zakres predkości 99-105*C. sprawdz jeszcze czy aby wentylatory ci pracują łącząc styki
[ Dodano: 06 Lip 2009 19:09 ]
Wentylator pracuje w dwóch zakresach temperatur orginalny 1-zakres prędkości 92-97*C 2-zakres predkości 99-105*C. sprawdz jeszcze czy aby wentylatory ci pracują łącząc styki
morfeusz86r, wentylator działa, bo tak jak pisałem juz, kilka dni temu mialem 110stopni, otworzylem maske, a wentylator stał, poruszałem kostke przy nim=cisza, wiec poruszalem kostke na termowłaczniku i zadziałał, wychlodził do 90 i wylaczyl sie.
Nastepnego dnia gdy znowu mialem 110 wyszedlem, ruszalem co sie dalo ale milaczal wentylator.
A tak swoja droga to w nocy z niedzieli na poniedzialek mialem włamanie, chcieli zabrac mi moje mk3 :/ naszczescie nie udalo im sie odjechac.. no ale wkladka drzwi.. stacyjka.. brak schowka... troche szkod mam dzis biore sie za jedno i drugie bo wczoraj ciezko bylo..
Nastepnego dnia gdy znowu mialem 110 wyszedlem, ruszalem co sie dalo ale milaczal wentylator.
A tak swoja droga to w nocy z niedzieli na poniedzialek mialem włamanie, chcieli zabrac mi moje mk3 :/ naszczescie nie udalo im sie odjechac.. no ale wkladka drzwi.. stacyjka.. brak schowka... troche szkod mam dzis biore sie za jedno i drugie bo wczoraj ciezko bylo..
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: śr lip 08, 2009 08:40
- Lokalizacja: podkarpacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 270 gości