na gtech bym sprawdzil kiedyś ile ma do 100 km/hMatijas pisze:Gratki auto musi sie niezle rozpedzac:)
jakie turbo do atd gdy arl po 1000 km wybuchna
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z tego co kojarze to Kenaj ma z wawy Gtecha i chyba Cowboy, moze na jakims spocie, zlocie uzycza;)std1984 pisze:na gtech bym sprawdzil kiedyś ile ma do 100 km/h
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Generalnie po rozmowie z mechanikami itp. Castrol jest dobrym olejem ale na trasie...Matijas pisze:nizely wynikstd1984 pisze:MOC: 100 KM 240 Nm - 200.8 KM 368 Nm
Gratki auto musi sie niezle rozpedzac:)
[ Dodano: 04 Lip 2009 16:38 ]raz na poczatku zalalem ten olej w mk3, i nigdy wiecej tego bledu nie popelnilem, po zmianie na Mobil1 5w50 zero problemowrob555 pisze:Castrol....ehhh mam zle wspomnienia i duzo zlego slyszalem. Moze tu jest probl?
Niestety z tego co widze po wlepkach w Leonie mam teraz Castrola, ale szybko sie to zmieni. Jedyne co na plus to to ze olej raczej nie rozlewany w PL
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:16
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
- Kontakt:
u mnie właśnie w trasie sie zagotował Castrol, teraz jest zalany Motul. Dopuki nie założe zewnętrznej chłodnicy oleju to nie szaleje zbytnio w trasie z predkościamiRapix pisze:Generalnie po rozmowie z mechanikami itp. Castrol jest dobrym olejem ale na trasie...
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 09:46 przez std1984, łącznie zmieniany 1 raz.
ET 13.716 dieslem <= Audi A3 ATD@BigT + metanol by MR Motors <= SPRZEDAM!!! & Mitsubishi Lancer Evolution X - Stage 3
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Sory ale uważam że czy castrol czy motul to bez różnicy jeśli jedziesz z dużymi prędkościami i ten i ten olej można zagotować... 2 kwestia jaki ten castrol był... bo np. 5w30 jest olejem syntetycznym ale nie jest odporny na jakieś duże temperatury jeśli masz problem,lub ostro śmigasz i są duże temperatury leje się jak największą tą 2 wartość w tedy taki olej jest bardziej odporny na wysokie temperatury i lepiej smaruje silnik... np. Mobil 5w50, Castrol Edge Sport 10w60 shel 10w60
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:16
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
- Kontakt:
wiem dlatego w sierpniu trafi zewnętrzna chłodnica oleju, co powinno rozwiązać problem grzejącej sie oliwkiRapix pisze:Sory ale uważam że czy castrol czy motul to bez różnicy jeśli jedziesz z dużymi prędkościami i ten i ten olej można zagotować...
ET 13.716 dieslem <= Audi A3 ATD@BigT + metanol by MR Motors <= SPRZEDAM!!! & Mitsubishi Lancer Evolution X - Stage 3
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
zależy jaki olej, najlepiej sprawdzić lepkość kinematyczną w temp. 100 C (mm2/s, cSt),
im wyższy ten parametr tym lepsze właściwości oleju w wysokich temperaturach.
jadnak każdy cywilny olej silnikowy przy ponad 120 stopniach ( mierzymy temperature oleju w misce olejowej ) ma już słabe właściwości...
myśle ze max do 105-110 można smigać na dobrym oleju - potem to już strach...
im wyższy ten parametr tym lepsze właściwości oleju w wysokich temperaturach.
jadnak każdy cywilny olej silnikowy przy ponad 120 stopniach ( mierzymy temperature oleju w misce olejowej ) ma już słabe właściwości...
myśle ze max do 105-110 można smigać na dobrym oleju - potem to już strach...
Ostatnio zmieniony pn lip 06, 2009 19:13 przez Szumal, łącznie zmieniany 3 razy.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
- Rapix
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2447
- Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Myślę że więcej choćby dlatego że w benzyniakach mocniejszych często zdarzają się przy upalaniu temperatury nawet po 130 stopni i takie silniki żyją... Ale generalnie masz racje im ta druga wartość jest wyższa tym taki olej tym dłużej trzyma swoje właściwości...Szumal pisze:zależy jaki olej, najlepiej sprawdzić lepkość kinematyczną w temp. 100 C (mm2/s, cSt),
im wyższy ten parametr tym lepsze właściwości oleju w wysokich temperaturach.
jadnak każdy cywilny olej silnikowy przy ponad 120 stopniach ( mierzymy temperature oleju w misce olejowej ) ma już słabe właściwości...
myśle ze max do 105-110 można smigać na dobrym oleju - potem to już strach...
rapix druga wartość w nazwie oleju czyli cyfra po "w" to tylko zakres maxymalnych teoretycznych tempreatur zewnętrznych w warunkach jakich dobrze pracuje dany olej - im ta cyfra jest wieksza tym olej przeznaczony jest do pracy w wyzszych temperaturach. Ale parametr o ktory mi konretknie chodzilo to jeszcze co innego i nie jest to juz wartość teoretyczna tylko konrektna badana cecha fizyczna danego oleju i nie jest ona widoczna na opakowaniu tylko w karcie lub specyfikacji fizykochemicznej produktu.
z tymi temperaturami to moze byc jak mowisz nie mam na ten temat dokladnych informacji.
z tymi temperaturami to moze byc jak mowisz nie mam na ten temat dokladnych informacji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: czw lut 05, 2009 13:16
- Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów
- Kontakt:
Już wiadomo jakie turbo :)
MODEL AUTA: 8L 02'
RODZAJ SILNIKA: diesel, 1896, ATD
MODYFIKACJA: BigT(by MR Motors), pompowtryski al, czesc dolotu od filtra powietrza z kwasówki (el-tec), fmic (el-tec), DP 3", wydech przelotowy dwa tłumiki 2.5'' (el-tec), map sensor do 2 bar, flansza zamiast EGR (el-tec), kolektor ssący ASZ, zewnetrzna chłodnica oleju Mocal (MR Motors), wskaźniki: boost, oil temp, voltage
SPRZEGŁO: jednomas + G60 (sachs)
STROJENIE: Rogalotti (Warszawa ul. Mineralna 26)
MOC: 100 KM 240 Nm - 219,9 KM 402,7 Nm
RODZAJ HAMOWNI: obciążeniowa
boost 1.85 bara
Wielkie podziękowania dla Witka za idealne zestrojenie.
Finalny mod.
RODZAJ SILNIKA: diesel, 1896, ATD
MODYFIKACJA: BigT(by MR Motors), pompowtryski al, czesc dolotu od filtra powietrza z kwasówki (el-tec), fmic (el-tec), DP 3", wydech przelotowy dwa tłumiki 2.5'' (el-tec), map sensor do 2 bar, flansza zamiast EGR (el-tec), kolektor ssący ASZ, zewnetrzna chłodnica oleju Mocal (MR Motors), wskaźniki: boost, oil temp, voltage
SPRZEGŁO: jednomas + G60 (sachs)
STROJENIE: Rogalotti (Warszawa ul. Mineralna 26)
MOC: 100 KM 240 Nm - 219,9 KM 402,7 Nm
RODZAJ HAMOWNI: obciążeniowa
boost 1.85 bara
Wielkie podziękowania dla Witka za idealne zestrojenie.
Finalny mod.
ET 13.716 dieslem <= Audi A3 ATD@BigT + metanol by MR Motors <= SPRZEDAM!!! & Mitsubishi Lancer Evolution X - Stage 3
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
www.kif.pl www.forum.kif.pl Oficjalny Portal i Forum dyskusyjne Magazynu KiF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości