Śruba od wirnika turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Śruba od wirnika turbiny

Post autor: tomogolf2 » sob lip 04, 2009 11:19

Witajcie, odkręciła mi sie sruba z wirnika od strony zimnej w trubo, całe szczescie ze duzych szkod w łopatkach nie narobiła, a teraz mam kilka pytan, bo mam wrazenie ze nie wszysctko odzyskałem bo jak zdjąłem gumowy przewod od filtra do turbo to znalazłem nakredke i podkładke, mozliwe ze cos jeszcze bylo i turbo to połkneło, czy zeby spowrotem to skecic koniecznie trzeba odkrecac strone ciepła? i czy mozna zakontrowac ta srobe?


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 04, 2009 12:10

tomogolf2 pisze:Witajcie, odkręciła mi sie sruba z wirnika od strony zimnej w trubo, całe szczescie ze duzych szkod w łopatkach nie narobiła, a teraz mam kilka pytan, bo mam wrazenie ze nie wszysctko odzyskałem bo jak zdjąłem gumowy przewod od filtra do turbo to znalazłem nakredke i podkładke, mozliwe ze cos jeszcze bylo i turbo to połkneło, czy zeby spowrotem to skecic koniecznie trzeba odkrecac strone ciepła? i czy mozna zakontrowac ta srobe?
tomogolf2, w takiej sytuacji turbo nadaje się do wyważenia,bo jak założysz wirnik,to na 99% w innym położeniu niż był.
Możesz spróbować przykręcić,ale później jak usłyszysz jakieś dziwne dźwięki dochodzące z turbiny,to będzie znaczyło,że turbo mówi pa,pa.
Aby dokręcić nakrętkę,trzeba zdjąć kolanko idące do wydechu i przy wirniku po stronie gorącej jest nakrętka,na którą można założyć klucz by skontrować.
Ja jednak na Twoim miejscu odpuściłbym sobie i dał turbo do wyważenia.,w przeciwnym razie złapie luz na wałku,a wtedy to już grubsza robota.
tomogolf2 pisze:całe szczescie ze duzych szkod w łopatkach nie narobiła,
Ale jakieś są?
Jeśli tak,to lepiej od razu zawieź to do fachowca.
Pozdr.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob lip 04, 2009 14:46

skreciłem ta srube ale turbo nie pompuje i okropnie gwizdze, nie wiem co to moze byc, w takim wypadku tylko wymiania......


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » sob lip 04, 2009 15:07

tomogolf2 pisze:turbo nie pompuje i okropnie gwizdze
pokrzywione są łopatki wirnika ... smietnik



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » sob lip 04, 2009 17:32

no własnie łopatki turbiny nie sa pokrzywione sa w pierwotnym połozeniu, zauwazyłem ciekawa rzecz, ze sroba od westgate tam gdzie sie podnosi cisnienie normlanie byla srobka a terz znikła, wywyiało ją gdzies, załozylem nowa ale dalej cos jest nie halo... mysle ze to zwiazane jest z westgate, bo jak odłaczylem rure wydechowa i dałem gazu to byly bardzo dziwne przedmuchy od strony ciepłej.... ma ktos jakis schemat turbo albo westgate??


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob lip 04, 2009 18:13

Jeżeli nie ma tej śrubki,to mocy z tej turbiny też nie będzie,bo WG otwiera się na maxa i jest kicha.
tomogolf2 pisze:jak odłaczylem rure wydechowa i dałem gazu to byly bardzo dziwne przedmuchy od strony ciepłej.
Pewnie WG upuszcza ciśnienie,tylko jest to trochę dziwne,bo na postoju,turbina raczej nie wytworzy takiego ciśnienia,żeby WG otworzył się.Podejrzewam,że jest zapieczony w pozycji otwartej i wtedy też nie będzie mocy.

[ Dodano: 04 Lip 2009 18:47 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 18:43 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob lip 04, 2009 20:39

Gwiżdze bo straciła wyważenie, wirnik obciera o obudowę, fachowcy w warsztacie wyważają nawet nakrętkę, nie można jej od tak dokręcić.
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 20:40 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » wt lip 07, 2009 11:08

wyjąłem turbo, okazało sie ze w wirniku od strony ciepłej brakuje 1 łopatki :( została w jakis sposob wyłamana....


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt lip 07, 2009 14:34

tomogolf2 pisze:wyjąłem turbo, okazało sie ze w wirniku od strony ciepłej brakuje 1 łopatki :( została w jakis sposob wyłamana....
No to już po turbinie :? ...
Pewnikiem kawałek nagaru w niego przydzwonił.
Jedyne co mi chodzi po głowie i mógłbym Ci doradzić,to kupno jakiejś dobrej używki,bo tej,to już raczej nie opłaca się naprawiać.
Pytaj na szrotach.Na aledrogo widziałem K-24 za ok.300-400zeta w wizualnie dobrym stanie.Jak gość da gwarancję rozruchową,to można kupić :bigok:
Pozdr.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości