oliwa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pietrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 24, 2006 18:41
Lokalizacja: Białystok

oliwa

Post autor: Pietrek » wt sty 24, 2006 19:12

W moim 1,8Gt benzyna dostaje się do oleju(zaczęło się jak przyszły mrozy i jeżdżę na krótkich odcinkach)i pojawiła się biaława maź na korku wlewu oleju.Wcześniej żadnych objawów większego spalania benzyny czy spalania oleju niebyło(do chwili obecnej oleju nie spala).Da radę pogrzebac samemu czy lepiej nawiedzić mechaniora???Co wy na to???



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 24, 2006 19:18

to biale to para wodna masz nie dogrzany samochod musisz go wziasc go na dluzsza wycieczke zeby temp bylo 90 stopni a jak nie idzie go zagrzac to padl ci termostat

a w zime auto duzo wiecej spala

a po czym wnosisz ze paliwo masz w bezynie"

bo leciec moze pompa paliwa jak jest mechaniczna a u ciebie zdaje sie ze taka jest
albo pierscieniami jak silnik jest padniety albo jeden gar nie chodzi

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt sty 24, 2006 19:22 przez Bondas, łącznie zmieniany 1 raz.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » wt sty 24, 2006 19:19

to moze powodowac niedogrzanie silnika, jazda na krotkich odcinkach temu sprzyja



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 24, 2006 19:22

Pietrek pisze:).Da radę pogrzebac samemu czy lepiej nawiedzić mechaniora???Co wy na to???
Nic nie grzeb, nie jedź do żadnego mechanika. Napisałeś, że jeździsz na krótkich odcinkach, czyli na ssaniu, a więc auto zużywa więcej paliwa, którego jednak nie jest w stanie (całości) spalić i dostaje się do oleju. Maź na korku bierze się z tych samych powodów - krótkie odcinki, niedogrzany silnik i skraplająca się para wodna.Przejedź dłuższy odcinek i maź zniknie.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt sty 24, 2006 19:27

Jak koledzy pisali - zrób sobie większą trasę i jest nadzieja, że zniknie, a benzyna to nie jest napewno


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Pietrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 24, 2006 18:41
Lokalizacja: Białystok

Dzięki

Post autor: Pietrek » wt sty 24, 2006 20:26

Dzięki za porady.Faktem jest że po dłuzszej trasie ok 200km stan oleju wrócił do normy ale nie na długo ponieważ jazda po miescie na krótkich odcinkach znów zrobiła swoje.Macie rację auto przy tak krótkich jazdach niedogrzewa się ale interesuje mnie jeszcze jedna rzecz : czy idzie jakoś zapobiec dostawaniu się bęzyny do oleju(bo wymiana oleju co 1000km doprowadzi mnie do bankructwa)a wiadomo że rozrzedzony olej niespełnia swoich zadań.Dłuższa trasa dla uspokojenia tych objawów odpada bo boję się że zbyt duża ilość benzyny w oleju może skutkowac jakimś przytarciem.A mechanior(magik)od monowtrysków może cosik by poradził na tą zbyt dużą dawkę paliwa.Hmmm sam już niewiem.A może tylko wymiana oleju i jaaazdaaa na traskę?A wogóle czy to są częste przypadłości 1,8 GT



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 24, 2006 21:14

Pietrek pisze:czy idzie jakoś zapobiec dostawaniu się bęzyny do oleju
Nie bardzo. To silnik sam decyduje o dawce, wącza ssanie i tyle. Nic nie poradzisz. Jak zmniejszysz w jakiś sposób dawkę to na zimnym nie pojeździsz



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » wt sty 24, 2006 21:20

eeee.Mi biała maź już nie grożna....wyjąłem bagnet oleju a na plastikowa obudowę nałozyłem kawałek szmatki i zakręciłem sznurkiem..
To pomaga zarówno i wydostawaniu sie skroplonej pary wodnej przez otwór bagnetu a w Twoim przypadku skutecznie pomoże odparowac opary paliwa........
Spróbuj...bagnetem olej nie wyskoczy bo w misce olejowej nie ma cisnienia i nie podniesie słupa oleju na taka wysokośc...
Powodzenia


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kwiatekt11 » wt sty 24, 2006 21:30

bodzio_j pisze:
Pietrek pisze:).Da radę pogrzebac samemu czy lepiej nawiedzić mechaniora???Co wy na to???
Nic nie grzeb, nie jedź do żadnego mechanika. Napisałeś, że jeździsz na krótkich odcinkach, czyli na ssaniu, a więc auto zużywa więcej paliwa, którego jednak nie jest w stanie (całości) spalić i dostaje się do oleju. Maź na korku bierze się z tych samych powodów - krótkie odcinki, niedogrzany silnik i skraplająca się para wodna.Przejedź dłuższy odcinek i maź zniknie.
Po pierwsze RP jako jednopunkt nie ma ssania zawsze ma chodzic na +/- 900 obrotach czy zimny czy goracy. pompy paliwa są dwie elektryczne



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 24, 2006 21:43

kwiatekt11 pisze:Po pierwsze RP jako jednopunkt nie ma ssania
Nie ma ssania jako takiego, ale czujnik temp podaje impuls o zimnym silniku i zwiększa dawkę. Tak jak ssanie



Pietrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 24, 2006 18:41
Lokalizacja: Białystok

temperaturka

Post autor: Pietrek » śr sty 25, 2006 00:07

czy w takim razie kiedy motor jest zimny i czyta sobie temperaturkę z czujnika i przez to zwiększa dawkę paliwa to ja mogę go oszukac i odpiąć się od tego czujniczka coby dostawał mniej paliwka(mówimy oczywiście o rozruchu całkiem zimnego silnika)i jakie to pociąga za sobą konsekwencje?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 25, 2006 00:12

Takie że silnik ci będzie gasł i wolno sie rozgrzewał, więc same minusy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Pietrek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt sty 24, 2006 18:41
Lokalizacja: Białystok

?

Post autor: Pietrek » śr sty 25, 2006 00:36

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć dlaczego jeśli jest mowa o benzynie w oleju to niektórzy dopatrują się winy uszczelki pod głowicą?



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr sty 25, 2006 05:17

Pietrek pisze:czy w takim razie kiedy motor jest zimny i czyta sobie temperaturkę z czujnika i przez to zwiększa dawkę paliwa to ja mogę go oszukac i odpiąć się od tego czujniczka coby dostawał mniej paliwka(mówimy oczywiście o rozruchu całkiem zimnego silnika)i jakie to pociąga za sobą konsekwencje?
Nie wiem czy kiedykolwiek jeździłeś samochodem z ręcznie załączanym ssaniem. Jeśli tak to powinieneś wiedzieć jak to wygląda. W bardzo niskiej temp. auto jest bardzo trudno odpalić - o ile w ogóle to się uda, nawet latem na chwilę włłączasz ssanie. Nie bez powodu nazywa się to tak naprawdę "urządzenie rozruchowe"



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości