1.8ABS - Wymiana paska rozrzadu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

1.8ABS - Wymiana paska rozrzadu

Post autor: Pelos » czw lip 02, 2009 16:35

Hej,
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu (zrobi to mechanik nie ja).
Mam silnik 1.8ABS (bez klimy, jest wspomaganie) rocznik 94
I chcialem kupic co trzeba.

Pasek - myslalem Bosch 121x18 (w intercarsie numer 1 987 949 018) czy cos innego polecacie ?

Rolke SKF (w Intercarsie VKM11000)

Przy okazji mysle, ze warto pompe wody - HEPU
i tak jest HEPU 026121005E (o polowe tansze niz komplet) i
HEPU 037121010A pompa wody KPL. Co kupic ? Komplet czy to tansze ?

Z gory dzieki za sugestie i odpowiedzi


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » czw lip 02, 2009 17:06

jeżeli chodzi o pasek ja zawsze kupuję conti i rolki skf (to co vw wkładał na pierwszy montaż). nigdy nie używałem boscha więc się nie wypowiadam.

dlaczego chcesz wymieniać pompę? nie masz jej na pasku rozrządu. jeżeli już jednak będziesz wymieniał z jakiegoś powodu to myślę że kup bez obudowy. w tej części jest łożyskowanie a dopłacać za obudowę nie ma chyba sensu


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » czw lip 02, 2009 18:30

Pelos, ja polecam zawsze chetnym : contitech , rolka INA lub SKF, pompa HEPU
co do pompy to jak tam chcesz, jak masz pieniadze to mozesz kupic cała , a jak nie to połowke dobre skrecic i tez powinno byc ok :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » czw lip 02, 2009 20:32

guti pisze:Pelos, ja polecam zawsze chetnym : contitech , rolka INA lub SKF, pompa HEPU
co do pompy to jak tam chcesz, jak masz pieniadze to mozesz kupic cała , a jak nie to połowke dobre skrecic i tez powinno byc ok :)
no wlaśnie. większość "volkswagenowców" poleca conti + skf lub ina = sprawdzone + jeżeli chodzi o pasek tańsze. oczywiście decyzja i pieniądze są Twoje ale po co testować. załóż sprawdzone


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Pelos » pt lip 03, 2009 10:26

tom17 pisze:jeżeli chodzi o pasek ja zawsze kupuję conti i rolki skf (to co vw wkładał na pierwszy montaż). nigdy nie używałem boscha więc się nie wypowiadam.

dlaczego chcesz wymieniać pompę? nie masz jej na pasku rozrządu. jeżeli już jednak będziesz wymieniał z jakiegoś powodu to myślę że kup bez obudowy. w tej części jest łożyskowanie a dopłacać za obudowę nie ma chyba sensu
No wiem, wiem - czytalem, ze Conti jest ok. Tylko mam watpliwosci - czy ten o oznaczeniu CT848 (pasek rozrządu 121z) bedzie ok ? Bo pisza niby ze to do silnika 1.6
I gdyby nie te watpliwosci to bym wzial Conti.
A pompe tez slyszalem, ze trza wymienic.


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 03, 2009 10:52

CT 637 do 94 .07 rok ,

CT848 po 94.07 rok
prawdowpodobnie bedzie szedł 637 , ale dla pewnosci jak wyciagniesz swój pasek to mozesz kupic dwa i po porownaniu mozesz oddac jeden :)

pompe wypadałoby co druga wymiane rozrzadu wymienic,


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Pelos
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 04, 2007 22:30
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Pelos » pt lip 03, 2009 11:19

guti pisze:CT 637 do 94 .07 rok ,

CT848 po 94.07 rok
prawdowpodobnie bedzie szedł 637 , ale dla pewnosci jak wyciagniesz swój pasek to mozesz kupic dwa i po porownaniu mozesz oddac jeden :)

pompe wypadałoby co druga wymiane rozrzadu wymienic,
W dowodzie mam date pierwszej rejestracji 05.94 - czyli bedzie CT637 pewnie...
Dzieki za info.


--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » pt lip 03, 2009 11:25

Ale pompa w tym silniku NIE JEST napędzana paskiem rozrządu. To po co ją wymieniać?
Pasek tak jak napisano - CT 637 albo CT848, zależy który masz rocznik. Ja też zawsze kładę pasek Contitech i rolkę SKF - i tylko te dwa elementy potrzebujesz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 03, 2009 11:36

lwlw pisze:Ale pompa w tym silniku NIE JEST napędzana paskiem rozrządu. To po co ją wymieniać?
a po to kolego, ze pompa tez ma swoja zywotnosc, a takie myslenie jak Twoje, z całym szacunkiem doprowadza do tego , ze pompy padaja zaczynaja przeciekac a w najlepszym wypadku wyja :)

najlepiej zostawic pompe nie ? a za kilka tys km wymieniac bo jeszcze nie daje znaków zuzycia ? to rownie dobrze po co pasek wymieniac , skoro jeszcze wyglada na nowy . ehh u nas w kraju sie ludzie nie naucza,ze cos co nalezy wymienia na czas, a nie na wyglad !
kolega pojedzie w trase, pompe mu szlag trafi , zacznie wyciekac, zatrze sie , albo cos i co ? bedzie szału dostawał , albo zapłaci komus za usługe jak za zboze :) moim zdaniem nalezy wymienic pompe , pasek , napinacz, przy okazji pasek od alternatora, klimy itd, wszsytko w jednym terminie, troszke wiecej pieniedzy , ale pozniej pewne ze pojezdzi i nie bedzie drzał na drodze ze cos moze strzelic :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pt lip 03, 2009 22:57

Pasek GETZA i rolka FEBI oraz popa FEBI Poco przeplacac ten rozrzad nie jest kolizyjny dla silnika A 60 tys z polcem w nosie robi na tych czesciach



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 03, 2009 23:21

jeryk10 pisze:Pasek GETZA i rolka FEBI
no , a jaka masz roznice w cenie ? bo pasek to jakos 20 zł rolka 60 , moze nawet nie, wiec masz 80 zł pompa okolo 100 , 180 za graty to jest drogo ?
mnie nie stac na tanie czesci ,
to w sumie po co wogole wymieniac jak jest niekolizyjny :) jezdzic dopoku nie panie, nie zatrze sie cos nie spali pasek itd. Ja jestem zdania ze jak kupic cos to porzadnego , niz pozniej pluc sobie w brode , ze mogłem dac 10 zł wiecej i kupic sprawdzone i polecane wszedzie czesci. No ale wybór nalezy do kolegi , tanio czy pewnie , oto jest pytanie :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » pt lip 03, 2009 23:26

guti pisze:
lwlw pisze:Ale pompa w tym silniku NIE JEST napędzana paskiem rozrządu. To po co ją wymieniać?
a po to kolego, ze pompa tez ma swoja zywotnosc, a takie myslenie jak Twoje, z całym szacunkiem doprowadza do tego , ze pompy padaja zaczynaja przeciekac a w najlepszym wypadku wyja :)
no to ciekawe i pewnie powiesz ze sie czepiam, ale z całą pewnością mogę stwierdzić ze takie myślenie nie powoduje ze pompy zaczynają padać/przeciekać/wyć :jezor: Powodem tego jest jak sam stwierdziłes żywotność, czyli poniekąd zużycie.

Guti jak się nazywa sklep/firma w której pracujesz? :smoke:

Pompa wg mnie w tym konkretnym przypadku nie jest elementem krytycznym tak jak chociażby pasek czy łożysko paska, przy których awarii mamy "niewiele do sprzątania". No chyba ze silnik bezkolizyjny i nam się poszczęści. Zanim pompa padnie mamy wystarczająco dużo wskazówek na to że cos jest nie tak zeby temu przeciwdzałać. Przy takim podejsciu to trzeba mieć gruby portfel albo dostęp do tanich części...



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » pt lip 03, 2009 23:29

guti pisze:
jeryk10 pisze:Pasek GETZA i rolka FEBI
no , a jaka masz roznice w cenie ? bo pasek to jakos 20 zł rolka 60 , moze nawet nie, wiec masz 80 zł pompa okolo 100 , 180 za graty to jest drogo ?
mnie nie stac na tanie czesci ,
to w sumie po co wogole wymieniac jak jest niekolizyjny :) jezdzic dopoku nie panie, nie zatrze sie cos nie spali pasek itd. Ja jestem zdania ze jak kupic cos to porzadnego , niz pozniej pluc sobie w brode , ze mogłem dac 10 zł wiecej i kupic sprawdzone i polecane wszedzie czesci. No ale wybór nalezy do kolegi , tanio czy pewnie , oto jest pytanie :)
Ja mam caly rozrzad z popa za 130 zl ze znizkami A Ty plac



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt lip 03, 2009 23:52

CQ pisze:ale z całą pewnością mogę stwierdzić ze takie myślenie nie powoduje ze pompy zaczynają padać/przeciekać/wyć
kolego chodziło mi o to , ze ludzie nie wymieniaja pomp , bo po co, bo nei na pasku, pozniej sprzeda auto , albo nwet i nie musi sprzedawac, zacznie cos wyc i nie wiadomo dlaczego :) no to odp znasz, zaczeło wyc, bo nie wymieniło sie na czas :)
CQ pisze:Guti jak się nazywa sklep/firma w której pracujesz? :smoke:
hehe, nic z tych rzeczy :) troszke sie juz rozrzadów wymieniło, tak po kolezensku i zawsze radze zeby kupowac dobre sprawdzone rzeczy :)
jeryk10 pisze:Ja mam caly rozrzad z popa za 130 zl ze znizkami A Ty plac

a ja mam to samo za 150 zł :) 20 zl nie pieniadze :) a spokój , ze nie stane gdzies w trasie - bezcenny !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 319 gości