1.8ABS - Wymiana paska rozrzadu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
1.8ABS - Wymiana paska rozrzadu
Hej,
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu (zrobi to mechanik nie ja).
Mam silnik 1.8ABS (bez klimy, jest wspomaganie) rocznik 94
I chcialem kupic co trzeba.
Pasek - myslalem Bosch 121x18 (w intercarsie numer 1 987 949 018) czy cos innego polecacie ?
Rolke SKF (w Intercarsie VKM11000)
Przy okazji mysle, ze warto pompe wody - HEPU
i tak jest HEPU 026121005E (o polowe tansze niz komplet) i
HEPU 037121010A pompa wody KPL. Co kupic ? Komplet czy to tansze ?
Z gory dzieki za sugestie i odpowiedzi
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu (zrobi to mechanik nie ja).
Mam silnik 1.8ABS (bez klimy, jest wspomaganie) rocznik 94
I chcialem kupic co trzeba.
Pasek - myslalem Bosch 121x18 (w intercarsie numer 1 987 949 018) czy cos innego polecacie ?
Rolke SKF (w Intercarsie VKM11000)
Przy okazji mysle, ze warto pompe wody - HEPU
i tak jest HEPU 026121005E (o polowe tansze niz komplet) i
HEPU 037121010A pompa wody KPL. Co kupic ? Komplet czy to tansze ?
Z gory dzieki za sugestie i odpowiedzi
--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
jeżeli chodzi o pasek ja zawsze kupuję conti i rolki skf (to co vw wkładał na pierwszy montaż). nigdy nie używałem boscha więc się nie wypowiadam.
dlaczego chcesz wymieniać pompę? nie masz jej na pasku rozrządu. jeżeli już jednak będziesz wymieniał z jakiegoś powodu to myślę że kup bez obudowy. w tej części jest łożyskowanie a dopłacać za obudowę nie ma chyba sensu
dlaczego chcesz wymieniać pompę? nie masz jej na pasku rozrządu. jeżeli już jednak będziesz wymieniał z jakiegoś powodu to myślę że kup bez obudowy. w tej części jest łożyskowanie a dopłacać za obudowę nie ma chyba sensu
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
no wlaśnie. większość "volkswagenowców" poleca conti + skf lub ina = sprawdzone + jeżeli chodzi o pasek tańsze. oczywiście decyzja i pieniądze są Twoje ale po co testować. załóż sprawdzoneguti pisze:Pelos, ja polecam zawsze chetnym : contitech , rolka INA lub SKF, pompa HEPU
co do pompy to jak tam chcesz, jak masz pieniadze to mozesz kupic cała , a jak nie to połowke dobre skrecic i tez powinno byc ok
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
No wiem, wiem - czytalem, ze Conti jest ok. Tylko mam watpliwosci - czy ten o oznaczeniu CT848 (pasek rozrządu 121z) bedzie ok ? Bo pisza niby ze to do silnika 1.6tom17 pisze:jeżeli chodzi o pasek ja zawsze kupuję conti i rolki skf (to co vw wkładał na pierwszy montaż). nigdy nie używałem boscha więc się nie wypowiadam.
dlaczego chcesz wymieniać pompę? nie masz jej na pasku rozrządu. jeżeli już jednak będziesz wymieniał z jakiegoś powodu to myślę że kup bez obudowy. w tej części jest łożyskowanie a dopłacać za obudowę nie ma chyba sensu
I gdyby nie te watpliwosci to bym wzial Conti.
A pompe tez slyszalem, ze trza wymienic.
--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
W dowodzie mam date pierwszej rejestracji 05.94 - czyli bedzie CT637 pewnie...guti pisze:CT 637 do 94 .07 rok ,
CT848 po 94.07 rok
prawdowpodobnie bedzie szedł 637 , ale dla pewnosci jak wyciagniesz swój pasek to mozesz kupic dwa i po porownaniu mozesz oddac jeden
pompe wypadałoby co druga wymiane rozrzadu wymienic,
Dzieki za info.
--
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
pozdrawiam
http://fotoblog.pelos.pl
Moj Variant http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141762
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
a po to kolego, ze pompa tez ma swoja zywotnosc, a takie myslenie jak Twoje, z całym szacunkiem doprowadza do tego , ze pompy padaja zaczynaja przeciekac a w najlepszym wypadku wyjalwlw pisze:Ale pompa w tym silniku NIE JEST napędzana paskiem rozrządu. To po co ją wymieniać?
najlepiej zostawic pompe nie ? a za kilka tys km wymieniac bo jeszcze nie daje znaków zuzycia ? to rownie dobrze po co pasek wymieniac , skoro jeszcze wyglada na nowy . ehh u nas w kraju sie ludzie nie naucza,ze cos co nalezy wymienia na czas, a nie na wyglad !
kolega pojedzie w trase, pompe mu szlag trafi , zacznie wyciekac, zatrze sie , albo cos i co ? bedzie szału dostawał , albo zapłaci komus za usługe jak za zboze moim zdaniem nalezy wymienic pompe , pasek , napinacz, przy okazji pasek od alternatora, klimy itd, wszsytko w jednym terminie, troszke wiecej pieniedzy , ale pozniej pewne ze pojezdzi i nie bedzie drzał na drodze ze cos moze strzelic
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
no , a jaka masz roznice w cenie ? bo pasek to jakos 20 zł rolka 60 , moze nawet nie, wiec masz 80 zł pompa okolo 100 , 180 za graty to jest drogo ?jeryk10 pisze:Pasek GETZA i rolka FEBI
mnie nie stac na tanie czesci ,
to w sumie po co wogole wymieniac jak jest niekolizyjny jezdzic dopoku nie panie, nie zatrze sie cos nie spali pasek itd. Ja jestem zdania ze jak kupic cos to porzadnego , niz pozniej pluc sobie w brode , ze mogłem dac 10 zł wiecej i kupic sprawdzone i polecane wszedzie czesci. No ale wybór nalezy do kolegi , tanio czy pewnie , oto jest pytanie
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 631
- Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
- Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice
no to ciekawe i pewnie powiesz ze sie czepiam, ale z całą pewnością mogę stwierdzić ze takie myślenie nie powoduje ze pompy zaczynają padać/przeciekać/wyć Powodem tego jest jak sam stwierdziłes żywotność, czyli poniekąd zużycie.guti pisze:a po to kolego, ze pompa tez ma swoja zywotnosc, a takie myslenie jak Twoje, z całym szacunkiem doprowadza do tego , ze pompy padaja zaczynaja przeciekac a w najlepszym wypadku wyjalwlw pisze:Ale pompa w tym silniku NIE JEST napędzana paskiem rozrządu. To po co ją wymieniać?
Guti jak się nazywa sklep/firma w której pracujesz?
Pompa wg mnie w tym konkretnym przypadku nie jest elementem krytycznym tak jak chociażby pasek czy łożysko paska, przy których awarii mamy "niewiele do sprzątania". No chyba ze silnik bezkolizyjny i nam się poszczęści. Zanim pompa padnie mamy wystarczająco dużo wskazówek na to że cos jest nie tak zeby temu przeciwdzałać. Przy takim podejsciu to trzeba mieć gruby portfel albo dostęp do tanich części...
Ja mam caly rozrzad z popa za 130 zl ze znizkami A Ty placguti pisze:no , a jaka masz roznice w cenie ? bo pasek to jakos 20 zł rolka 60 , moze nawet nie, wiec masz 80 zł pompa okolo 100 , 180 za graty to jest drogo ?jeryk10 pisze:Pasek GETZA i rolka FEBI
mnie nie stac na tanie czesci ,
to w sumie po co wogole wymieniac jak jest niekolizyjny jezdzic dopoku nie panie, nie zatrze sie cos nie spali pasek itd. Ja jestem zdania ze jak kupic cos to porzadnego , niz pozniej pluc sobie w brode , ze mogłem dac 10 zł wiecej i kupic sprawdzone i polecane wszedzie czesci. No ale wybór nalezy do kolegi , tanio czy pewnie , oto jest pytanie
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
kolego chodziło mi o to , ze ludzie nie wymieniaja pomp , bo po co, bo nei na pasku, pozniej sprzeda auto , albo nwet i nie musi sprzedawac, zacznie cos wyc i nie wiadomo dlaczego no to odp znasz, zaczeło wyc, bo nie wymieniło sie na czasCQ pisze:ale z całą pewnością mogę stwierdzić ze takie myślenie nie powoduje ze pompy zaczynają padać/przeciekać/wyć
hehe, nic z tych rzeczy troszke sie juz rozrzadów wymieniło, tak po kolezensku i zawsze radze zeby kupowac dobre sprawdzone rzeczyCQ pisze:Guti jak się nazywa sklep/firma w której pracujesz?
jeryk10 pisze:Ja mam caly rozrzad z popa za 130 zl ze znizkami A Ty plac
a ja mam to samo za 150 zł 20 zl nie pieniadze a spokój , ze nie stane gdzies w trasie - bezcenny !
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości