Syntetyczne paliwo diesla GTL do naszych aut??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
robertsobol1983, Czy ty przypadkiem nie pracujesz dla shella?
Każdy leje co mu się podoba jak ktos chce przyoszczędzić to i oranżade łyknie, a jak komuś zależy na osiągach to eksperymentuje i tankuje tak jak mu podpowiada dupohamownia
[ Dodano: 22 Cze 2009 11:48 ]
A nowy V-power GTL nie jest syntetycznym paliwem, tylko zawiera syntetyczny dodatek GTL jak to shell nazywa
Każdy leje co mu się podoba jak ktos chce przyoszczędzić to i oranżade łyknie, a jak komuś zależy na osiągach to eksperymentuje i tankuje tak jak mu podpowiada dupohamownia
[ Dodano: 22 Cze 2009 11:48 ]
A nowy V-power GTL nie jest syntetycznym paliwem, tylko zawiera syntetyczny dodatek GTL jak to shell nazywa
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Heh dobre nie zapewniam że nie pracuje w Shell i że to nie prowokacja marketingowa heht0mal pisze:robertsobol1983, Czy ty przypadkiem nie pracujesz dla shella?
Sumując:
Każde paliwo pochodzi z polskiej rafinerii (wyjątek Shell GTL) i tak naprawdę to wszędzie tankujemy te samo paliwo tylko teraz od stacji zależy jaki oni sobie pakiecik biokomponentow i ulepszaczy zamówili do paliwa ( Bo chciałbym zaznaczyć ze to nie na stacjach paliwowych dodaje sie ulepszacze i inne biokomponenty tylko juz gotowe paliwo przyjeżdża) dlatego jest taka różnica w jakości paliw miedzy nawet stacjami jednej marki. Orlen także zauważyłem ze ma słabsza jakość paliw i myślę ze oni porostu ze względu i tak duża ilość stacji i klientów bo wcześniej sobie wyrobili markę to po prostu teraz stwierdzili ze beda sprzedawać troszkę gorszej jakości paliwo na czym zaoszczędzą a klientów jak mieli tak będą mieli a BP może dalej dba po prostu o jakość paliwa by przyciągnąć klientów i zamawia paliwo z większą ilością i jakością tych dodatków i komponentow.
Tak naprawdę nie ma reguły bo jakość paliwa może się różnić na dwóch tych samych stacjach BP czy Orlen i to tylko zależy od konkretnej stacji z jakimi ulepszaczami zamawia paliwo co także odbija się to na cenie. Dlatego zgadzam się z TOmek bo trzeba po prostu sobie potestowac stacje i wtedy lać tam gdzie odpowiada. Ale dalej podtrzymuje to i nikt mnie nie przekona ze paliwo na Shell a szczególnie te GTL jest naprawdę najlepszej jakości. Moim skromnym zdaniem zwykły ON Shell=ON BP ale jeśli chodzi o Shell V-Power GTL to jest to paliwo bezkonkurencyjne w Polsce. A Orlen i inne to dla mnie nie istnieją a szczególnie Statoil bo pracuje we Wrocławiu w jednej z firm gdzie jest dosyć pokaźna flota która się tankuje na Statoilu i nie raz była afera że woda była w ropie i auto stanęło po tankowaniu na Statoilu…
Tyle mam panowie do powiedzenia zdania nie zmienię a wszystko co napisałem to pochodzi z wiarygodnych źródeł także jak ktoś chce oszczędzać to po prostu niech sobie protestuje stacje i tam leje a jak chce mieć pewność to tylko Shell GTL. Pozdrawiam i znikam…
[ Dodano: 22 Cze 2009 14:14 ]
Kolego nie miałem na myśli tu tego ze możesz juz mięć silnik wyeksploatowany tylko miałem tu na myśli to ze jest to silnik starej generacji i może być nawet po kapitalce ale jego konstrukcja i własności mogą nie współgrać z ON z większą liczba cetanowa jaką ma GTL dlatego może to sie odbijać na właściwościach jezdnych tak czy inaczej. A jeżeli to testowałeś na zwykłym Shellu to wcale nie zaprzeczam i nie twierdze ze to nie możliwe bo tak jak pisałem wcześniej ze nie ma reguły i nawet jakiś tam gdzieś Shell może być gorszy od BP bo to zależy tylko od danej stacji co oni tam zamawiają za paliwko i czy nie lubią oszczędzać na ulepszaczach ale spróbuj sobie ten GTL zalać na pusty zbiornik dla testu bo pisałeś ze nie testowałeś tego paliwa o przecież o to tu w tym głównie temacie chodzi.... pozdrawiam i życzę udanych testów na korzyść Shella oczywiście hehearwam pisze:silnik był doprowadzony dostanu idealnego w tamtym roku
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
twoje rozumowanie nie jest pozbawione logiki ale nawet koledzy którzy jeżdżą autami z silnikami 1.6 lub 1.9 mówią że lepiej jeździ na GTL-u ale już tego nie potwierdzą osoby które zwykły ON zalewają.robertsobol1983 pisze:Kolego nie miałem na myśli tu tego ze możesz juz mięć silnik wyeksploatowany tylko miałem tu na myśli to ze jest to silnik starej generacji i może być nawet po kapitalce ale jego konstrukcja i własności mogą nie współgrać z ON z większą liczba cetanowa jaką ma GTL dlatego może to sie odbijać na właściwościach jezdnych tak czy inaczej.
ja mówiłem o zwykłym V-Power że po zalaniu silnik zaczyna pracować jak traktor
ja natomiast na różnych stacjach BP nie zauważyłem zbytniej różnicy w jakości paliw.
A ja myślałem że lanie GTL do tdi nie ma sensu no bo naco mu te extra cetany jak przy 4000obr. już puchnierobertsobol1983 pisze:miałem tu na myśli to ze jest to silnik starej generacji i może być nawet po kapitalce ale jego konstrukcja i własności mogą nie współgrać z ON z większą liczba cetanowa jaką ma GTL
Natomiast co do starego v-połera, czasami wolałem zalać dobrego zwykłego ON bez bio i domiksowac troche dobrego depresatora efekt ten sam.
- stanislawski
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: wt wrz 12, 2006 22:57
Skusiłem się na to paliwo przed wyjazdem z Krakowa nad Bałtyk, szczególnych rewelacji nie zauważam, no może poza tym co wcześniej Koledzy zauważali - nieznaczny spadek normy spalania. Na 56 litrach prawie 1200km (silnik ARX 101KM, ciężka noga, bez oszczędności jazdy).
Natomiast niektóre stacje przesadzają z cenami, bo na Wybrzeżu ten GTL kosztuje powyżej 4zł za litr! Przy cenie w maju w Krakowie ok. 3,75zł.
Faktycznie po wlaniu zwykłego diesla mniej na zbiorniku w drodze powrotnej zrobiłem.
Tyle spostrzeżeń.
Natomiast niektóre stacje przesadzają z cenami, bo na Wybrzeżu ten GTL kosztuje powyżej 4zł za litr! Przy cenie w maju w Krakowie ok. 3,75zł.
Faktycznie po wlaniu zwykłego diesla mniej na zbiorniku w drodze powrotnej zrobiłem.
Tyle spostrzeżeń.
Tato, a dlaczego ten samochód jest zepsuty?
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Synku, on nie jest zepsuty. To diesel.
Ja polecam Silnik jest bardziej elastyczny, podczas jazdy w ogóle inaczej chodzi - tak jakby się nie męczył zatankowałem Bio teraz dla porównania - auto straciło na mocy , męczy się , różnica jest znaczna . Żeby nie było ,że porównywałem tylko do Bio, to w przypadku porównania zwykłego ON i GTL też dużo lepiej moim zdaniem wypada GTL
Ostatnio zmieniony pn lip 13, 2009 16:04 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie każde.robertsobol1983 pisze:Sumując:
Każde paliwo pochodzi z polskiej rafinerii
Nie można zamawiać pakietów bo na to jest norma. Grom tego paliwa BP na którym jeżdzicie robię w Bazie w której pracuję (olej nie z Polski)robertsobol1983 pisze:od stacji zależy jaki oni sobie pakiecik biokomponentow
W oleju napędowym może być tylko do 4.8% bio. Powyżej nie może sie on nazywać olejem napędowym. Każde inne paliwo, które pojawia się na stacjach z większą zawartością BIO jest podyktowane wykonaniem NCW (Narodowy Cel Wskaźnikowy)przez importerów i producentów. To jest właśnie to BIO PALIWO.
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
Tu kolego miałem na myśli paliwo we Wrocławiu bo tak jak pisałem jak ktoś mi nie wierzy to niech sobie kiedyś stanie koło rafinerii Orlena na Swojszycach to się zdziwi jakie cysterny tam podjeżdżająBeBe_1 pisze:Sumując:
Każde paliwo pochodzi z polskiej rafinerii
Nie każde.
[ Dodano: 22 Sty 2010 21:40 ]
To jak wyjaśnisz różnice w jakości paliw we Wrocławiu na rożnych stacjach które zaopatrują się w Swojszycach. Tak jak pisałem wcześniej to mój znajomy który jest kontrolerem jakości paliw mówił że stacje nie mogą nic dolewać do paliwa bo gotowe już przejeżdża w cysternach jedynie na stacji pobierane są próbki tego paliwa i jeżeli stacja jest dość dużą stacją gdzie przewija się mnóstwo klientów przez całą dobę to nie ma za bardzo możliwości robienia machlojek bo są tam często kontrole i by klienci zauważyli dziwne sprawy typu dolewanie czegoś do paliwa na CPN prędzej to się dzieje na stacjach gdzieś na uboczach gdzie paliwo bardzo często jest kiepskiej jakości o czym się już przekonał nie jeden klient. Ja te informacje mam naprawdę z wiarygodnych źródeł i stacje we Wrocku dostają już gotowe paliwo a rózni się jakością pomimo że są tego samego pochodzenia - dlaczego? Bo dostają je w takiej jakości w jakiej sobie zażyczyli i zapłacili. A jak jest w innych miastach to nie wiemBeBe_1 pisze:Nie można zamawiać pakietów bo na to jest norma.
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
Trochę odświeżę...
Czy paliwo Shell V-Power Diesel GTL jest w dalszym ciągu dostępne w Polsce, czy Shell Polska robi jakąś ściemę.
Jakieś pół roku temu było o tym głośno, były reklamy na prawie każdej stacji, były dystrybutory ze zwykłym V-Power Diesel, oraz wydzielone z V-Power Diesel GTL z przywieszkami na pistoletach z czerwonym napisem GTL, a teraz cisza. Został jedynie zwykły Shell V-Power Diesel. O co chodzi?
Wiem, że to nie jest to samo paliwo co parę miesięcy temu. Zwykły V-Power jest zółtawy, a GTL był bezbarwny.
Czy paliwo Shell V-Power Diesel GTL jest w dalszym ciągu dostępne w Polsce, czy Shell Polska robi jakąś ściemę.
Jakieś pół roku temu było o tym głośno, były reklamy na prawie każdej stacji, były dystrybutory ze zwykłym V-Power Diesel, oraz wydzielone z V-Power Diesel GTL z przywieszkami na pistoletach z czerwonym napisem GTL, a teraz cisza. Został jedynie zwykły Shell V-Power Diesel. O co chodzi?
Wiem, że to nie jest to samo paliwo co parę miesięcy temu. Zwykły V-Power jest zółtawy, a GTL był bezbarwny.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- robertsobol1983
- Forum Master
- Posty: 1000
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 10:42
- Lokalizacja: Milicz
kurde ziom własnie ostatnio zauważyłem że paliwo nie jest białe tylko zółte i coś zacząłem podejżewać ze to nie GTL - bedę musiał się przyjrzeć temu tematowi bliżej - poruszę to na stacji której sie tankujeAFN140KM pisze:Trochę odświeżę...
Wiem, że to nie jest to samo paliwo co parę miesięcy temu. Zwykły V-Power jest zółtawy, a GTL był bezbarwny.
Ani Mazda, ani Merca gwiazda nie da Ci tyle, co VW JAZDA :)
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
NIE UDZIELAM PORAD I NIE ANALIZUJE LOGÓW NA PW
Panowie. Od pięciu już lat tankuje na shellu. Na innych stacjach to tylko lpg jak miałem a też była różnica. Nigdy nie narzekałem na paliwo shellowskie. Na syntetycznym GTL jeżdzę odkąd tylko pokazał się na stacji. Zauważyłem tylko jak nalałem zwykłej ON to mi szybciej wskazówka uciekała. Jak leje ON V-power GTL to jedno pole na wskaźniku = 100km w mieście więc tragedi nie ma P{ozdrawiam
MK4 TDI AHF 110 KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 204 gości