wymiana paska wielorowkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gregorian7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lip 12, 2007 00:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

wymiana paska wielorowkowego

Post autor: gregorian7 » wt cze 30, 2009 22:08

witam
mam golfa 4 model silnika to AJM. NIe wiem czy powinienem wymienic pasek wielorowkowy. zdjecie zalaczam na pod opisem. Jezeli jest do wymiany do chcialbym sie dowiedziec czy mozna to zrobic samemu. Jezeli mozliwe to krotki opis jak to zrobic. wielkie dzieki :-) :D
Obrazek



indyczes
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt cze 13, 2006 23:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: indyczes » wt cze 30, 2009 22:27

Ewidentnie do wymiany.
Pozdr.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » wt cze 30, 2009 22:31

Pewnie ze mozesz zrobic to sam, odciagasz napinacz, plaska 17stka, oraz wiertlo ktorym zablokujesz napinacz, niepamietam jakie, ale chyba
5mm, i to cala filozofia a i sprawdz sobie wolnobiezke na alternatorze. pozdro



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » wt cze 30, 2009 22:52

Robiłem to u siebie w ATD. Jako, że idzie rura od IC do dolotu więc ją zdjąłem aby mieć lepszy dostęp. Kolejnym krokiem było wygięcie płaskim kluczem napinacza (zaczepiasz go za widoczny bolec, jeśli masz auto z klimą, a pewnie masz). Jak na pewno zauważysz w ramieniu napinacza i w jego korpusie są dziurki, po ich zgraniu wsadzasz wiertło lub gruby gwóźdź opowiadający średnicą otworom. W ten sposób masz możliwość ściągnięcia paska. Zakładasz nowy i w odwrotnej kolejności składasz. Ja robiłem to od góry (nie mam kanału ani najazdu) i da się to wykonać, tylko trzeba dokładnie ułożyć pasek, zwłaszcza na kole zamocowanym na wale korbowym (ja to troche na macanego robiłem, ale wyszło OK). Tak jak kolega wyżej wspomniał, warto sprawdzić sprzęgło alternatora. Ja wymieniłem je przy okazji, a także zregenerowałem alternator bo miałem szczotki troszkę niezbyt, no ale w końcu miałem wtedy 211 tys nalatane. W oryginale pakują sprzęgła firmy INA, nie warto kupować RUEVILLE bo to jest INA w innym opakowaniu a różnica w cenie znaczna. Skąd to wiem? Bo jak kupowałem to nie mieli w intercarsie INY i kupiłem RUEVILLE no a na sprzęgiełku ładnie wyryty napis INA :) Poza tym na fotce masz ori sprzęgło (czarne) więc w zależności od przelotu sugerowałbym jednak wymiane. Czemu? U kolegi w octavii sprzęgło poszło przy 80 tys km (przebieg ori) zrywając pasek mikro. A jako że kawałek paska mikro dostał się w rozrząd przestawił go.
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 22:56 przez Toledziak, łącznie zmieniany 2 razy.



gregorian7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lip 12, 2007 00:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gregorian7 » śr lip 01, 2009 00:32

dzieki wielkie za pomoc . po punkciku dla was :grin:

[ Dodano: 01 Lip 2009 00:33 ]
a jeszcze jedno czy przy wymianie tego paska trzeba pamietac ustawienia jakichkolwiek rolek np. jak orzy rozrzadzie??



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10586
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr lip 01, 2009 00:34

gregorian7 pisze:dzieki wielkie za pomoc . po punkciku dla was :grin:

[ Dodano: 01 Lip 2009 00:33 ]
a jeszcze jedno czy przy wymianie tego paska trzeba pamietac ustawienia jakichkolwiek rolek np. jak orzy rozrzadzie??
nie trzeba



gregorian7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw lip 12, 2007 00:30
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: gregorian7 » śr lip 01, 2009 00:40

a trudna jest wymiana aprzefla alternatora??



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » śr lip 01, 2009 06:46

Do wymiany sprzęgła alternatora trzeba mieć ściągacz, tzn taki klucz. Jak zerkniesz na allegro np.

http://moto.allegro.pl/item673511836_kl ... ginal.html

to własnie coś takiego jest konieczne dy użycia. Ale wystarczy kupić sprzęgło i myśle,że za wymianę w zakładzie gdzie regenerują alternatory, więcej jak 20 zł nie zapłacisz. Oczywiście jeśli masz w planach wymienić więcej niż 1 sprzęgło to warto kupić ściągacz, zwróci się dość szybko.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości