wymiana paska wielorowkowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw lip 12, 2007 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
wymiana paska wielorowkowego
witam
mam golfa 4 model silnika to AJM. NIe wiem czy powinienem wymienic pasek wielorowkowy. zdjecie zalaczam na pod opisem. Jezeli jest do wymiany do chcialbym sie dowiedziec czy mozna to zrobic samemu. Jezeli mozliwe to krotki opis jak to zrobic. wielkie dzieki
mam golfa 4 model silnika to AJM. NIe wiem czy powinienem wymienic pasek wielorowkowy. zdjecie zalaczam na pod opisem. Jezeli jest do wymiany do chcialbym sie dowiedziec czy mozna to zrobic samemu. Jezeli mozliwe to krotki opis jak to zrobic. wielkie dzieki
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Robiłem to u siebie w ATD. Jako, że idzie rura od IC do dolotu więc ją zdjąłem aby mieć lepszy dostęp. Kolejnym krokiem było wygięcie płaskim kluczem napinacza (zaczepiasz go za widoczny bolec, jeśli masz auto z klimą, a pewnie masz). Jak na pewno zauważysz w ramieniu napinacza i w jego korpusie są dziurki, po ich zgraniu wsadzasz wiertło lub gruby gwóźdź opowiadający średnicą otworom. W ten sposób masz możliwość ściągnięcia paska. Zakładasz nowy i w odwrotnej kolejności składasz. Ja robiłem to od góry (nie mam kanału ani najazdu) i da się to wykonać, tylko trzeba dokładnie ułożyć pasek, zwłaszcza na kole zamocowanym na wale korbowym (ja to troche na macanego robiłem, ale wyszło OK). Tak jak kolega wyżej wspomniał, warto sprawdzić sprzęgło alternatora. Ja wymieniłem je przy okazji, a także zregenerowałem alternator bo miałem szczotki troszkę niezbyt, no ale w końcu miałem wtedy 211 tys nalatane. W oryginale pakują sprzęgła firmy INA, nie warto kupować RUEVILLE bo to jest INA w innym opakowaniu a różnica w cenie znaczna. Skąd to wiem? Bo jak kupowałem to nie mieli w intercarsie INY i kupiłem RUEVILLE no a na sprzęgiełku ładnie wyryty napis INA Poza tym na fotce masz ori sprzęgło (czarne) więc w zależności od przelotu sugerowałbym jednak wymiane. Czemu? U kolegi w octavii sprzęgło poszło przy 80 tys km (przebieg ori) zrywając pasek mikro. A jako że kawałek paska mikro dostał się w rozrząd przestawił go.
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 22:56 przez Toledziak, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw lip 12, 2007 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: czw lip 12, 2007 00:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Do wymiany sprzęgła alternatora trzeba mieć ściągacz, tzn taki klucz. Jak zerkniesz na allegro np.
http://moto.allegro.pl/item673511836_kl ... ginal.html
to własnie coś takiego jest konieczne dy użycia. Ale wystarczy kupić sprzęgło i myśle,że za wymianę w zakładzie gdzie regenerują alternatory, więcej jak 20 zł nie zapłacisz. Oczywiście jeśli masz w planach wymienić więcej niż 1 sprzęgło to warto kupić ściągacz, zwróci się dość szybko.
http://moto.allegro.pl/item673511836_kl ... ginal.html
to własnie coś takiego jest konieczne dy użycia. Ale wystarczy kupić sprzęgło i myśle,że za wymianę w zakładzie gdzie regenerują alternatory, więcej jak 20 zł nie zapłacisz. Oczywiście jeśli masz w planach wymienić więcej niż 1 sprzęgło to warto kupić ściągacz, zwróci się dość szybko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 136 gości