Citroen Berlingo 1.9D Brak mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Citroen Berlingo 1.9D Brak mocy

Post autor: carter19 » czw cze 18, 2009 17:53

Witam, problem nie dotyczy VW a citroena berlingo,
Ten silnik 1.9D 70KM nigdy nie był bardzo żwawy ale jako tako dało się jechać. Od kilku miesięcy stanowczo brak mocy, do rozpędzenia się do 100 potrzeba naprawdę dużo czasu, o ile nie braknie drogi...
Mechanik obejrzał i mówi że na pewno nie wtryski, mówi że może coś z pompą.
Dodam że czasami (ale rzadko) ma takie chwile że idzie lepiej niż aktualnie ale nie tak jak kiedyś. Aktualnie jeżdżone około 1000km miesięcznie.

Czekam na porady

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Gregano
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: sob gru 20, 2008 13:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Gregano » czw cze 18, 2009 18:09

pierwsze co podejrzewam to filtr paliwa do wymiany



komaroz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 16, 2009 16:50
Lokalizacja: Kędzierzyn
Kontakt:

Post autor: komaroz » czw cze 18, 2009 18:19

Witam. Czy w ostatnim czasie sinik był przegrzany?
Jak zapala rano?
Czy ubywa oleju od wymiany do wymiany?
Najlepiej opisz dobrze objawy a postaram sie pomóc :)



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » pt cze 26, 2009 07:51

przegrzany...teoretycznie cięzko podniesc jego temperature ponad optimum, raczej nie, chyba że wskaznik pokazuje bzdury...
Zapala bez problemu, zimą zaczynał miec małe problemy z odpaleniem ale w tym wypadku stawiam raczej na swiece,
Oleju jak ubędzie 150ml od wymiany do wymiany to wszystko
Filtr paliwa wymieniłem
Filtr powietrza wyglada nieźle, po zapaleniu mocno "zasysa" powietrze
Kolektor dolotowy drożny chociaż cały grubo i tłusto osmolony
Przebieg...Niedługo stuknie 300k ale ludzie na tych silnikach robia po 800k....
Chodzi równiutko, Przez pierwsze 260k lane paliwo z orlenu, potem przez 20k auchan, teraz shell :D ale to już mu chyba nie pomoze. Niektórzy pewnie powiedzą że 300k to już najwyższy czas na remont, ale to na pewno nie ze zużycia bo to tak w zimie przez miesiąc stracił forme... Był wtedy na konserwacji ale to mu raczej nie zaszkodziło, chyba że konserwując koleś przestwaił coś??? istnieje taka możliwość??
Dodam że ten sam silnik był montowany w polonezach dieslach.
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 08:52 przez carter19, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pt cze 26, 2009 11:27

carter19, Sprawdź smok w zbiorniku, czy nie ma tam jakiegoś syfu, taty 206 z takim silnikiem i podobnym przebiegiem, miało taki objaw, przyczyną był niezbyt czysty smok.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » wt cze 30, 2009 21:35

A czy w tym 206 można było sie dostać do smoka bez demontażu baku?? Bo w berlingo nie ma takiej opcji...ale będę się za to pewnie wnet zabierał...



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » wt cze 30, 2009 22:42

carter19, W 206 da się dostać, ale już np, w Picasso nie, tak samo może być w tym przypadku.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr lip 01, 2009 10:53

Aha, ale zanim ściągne bak myslałem jeszcze coś sprawdzic...
ominąć bak, i pompe podłączyć pod jakąs butelke,gdyby wtedy rzeczywiscie chodzil lepiej to juz nie mialbym wątpliwości... Tyle że jak włożyłem wężyk do butelki 0.7 to poziom w mgnieniu oka spada, więc nie ma szans żeby sprawdzić podczas jazdy... czy jakoś się reguluję odpływ?? albo nie wiem, wężyk odpływu ścisnąć??



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » śr lip 01, 2009 13:30

carter19, Bańka "piątka" i podpinasz zasilanie i powrót.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr lip 01, 2009 16:50

Oj, bańka piątka to nawet bym spod domu nie bardzo wyjechał, ale znalazłem powót :), niestety ominięcie smoka nie przyniosło oczekiwanych efektów...



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » śr lip 01, 2009 17:37

kiedy byly regulowane zawory??
pewnie nigdy-warto sprawdzic
potem wtryski do sprawdzenia
no i tam jest prawdopodobnie nieszczesna pompa lucasa-ona moze zle dawkowac
Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 17:40 przez Tommi029, łącznie zmieniany 1 raz.



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr lip 08, 2009 20:20

Dzisiaj rano odpalam, jak nowy, aż zapomniałem że tak kiedyś jeździł.... (kończyło się paliwo) zatankowałem, odpalam, trochę gorzej idzie. Po kilku kilometrach i ponownym odpaleniu znowu muł jak ch**. Objaw pasuje trochę na zanieczyszczonego smoka, ale sprawdzone, podłączony na bańce nie chodził tak jak dziś rano... Czy taki objaw pasuje na rozregulowane zawory???chyba nie... co o tym myślicie???



Awatar użytkownika
borat
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 19:26
Lokalizacja: radom

Post autor: borat » śr lip 08, 2009 20:26

a na postoju wkreca sie na obroty, czy tylko do 2000tys?
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 20:27 przez borat, łącznie zmieniany 1 raz.



carter19
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 09:47
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: carter19 » śr lip 08, 2009 21:00

wkręca



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 129 gości