[mk2 PN] Skaczące obroty na ssaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Agamek12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 863
Rejestracja: wt sie 24, 2004 08:53
Lokalizacja: Radzymin / Warszawa

[mk2 PN] Skaczące obroty na ssaniu

Post autor: Agamek12 » wt sty 24, 2006 08:23

Cześć,

Zapalam ostatnio samochód na benzynie. I mam kilka pytań:
1. dlaczego aby samochód zapalił na benzynie muszę kręcić go dłużej, niz na gazie?
2. dlaczego po zapaleniu auto wchodzi na około 3000 obr, po około 2 minutach zaczyna sie skakanie obrotów pomiędzy 1000 a 3000 obr i tak jest przez około 1 minutę, po czym obroty stabilizują się na poziomie około 1000 obr?
Czy powyższe objawy sygnalizują jakąś usterkę? o ile punkt 1 jestem w stanie uznać za normalny, to objawy z punktu 2 już chyba takie nie sa?


Dawno temu był Golf mk2, potem cośtamcośtam, a teraz:
Ford S-max mk2 i Nissan Qashqai J10.

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt sty 24, 2006 11:14

Mam PN (benzyna) i pkt 2 sie zgadza w 100% - jak jest ponizej -10 to na ssaniu jest taki okres ok. minuty gdy obroty faluja a potem jest OK - to pewnie ten cudowny gaznik ;) A tak na serio to czy to poprawne ??


TDPower

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » wt sty 24, 2006 12:12

haha wczoraj mialem to samo... ok 3tys obr (nie mam obrotomierza ale na ucho - wys obroty) po jakims czasie kilku minut... ladnie spadaly nisko.. prawie przygasal i znowu na 3tys wskakiwaly... i tak z pare minut - hehe komicznie to wygladalo, jakby ktos siedzial za kierownica i dodawal co chwile gazu i puszczal:] bo w tej chwili skrobalem szybki .. ale po jakims czasie ustabilizowalo sie i bylo juz git. PNki tak chyba maja... a zdarza sie wam ze jak przejedziecie jakis dlugi odcinek to na jalowym gasnie? mi tak sie robi, ale nie podczas tych mrozow tylko okolo 0 st i przy odwilzy


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Liv3vil
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 12, 2006 16:45
Lokalizacja: GRAJEWO
Kontakt:

Post autor: Liv3vil » wt sty 24, 2006 16:53

DmX_81 pisze: PNki tak chyba maja... a zdarza sie wam ze jak przejedziecie jakis dlugi odcinek to na jalowym gasnie? mi tak sie robi, ale nie podczas tych mrozow tylko okolo 0 st i przy odwilzy
JA MAM PODOBNIE JAK TY /SORKA TAK SAMO GDY TEMP WZRASTA DO 0 NO MOZE TROCHE WIECEJ +1 POTRAFI W CZASIE SPOKOJNEJ JAZDY SAMOCZYNNIE ZGASNAC NIE WIEM CO MU JEST :p JAKBY KTOS WIEDZIAL COS NA TEN TEMACIK NIECH NAPISZE


-= GAME SERVER WAS CLOSED=-

Awatar użytkownika
maccciej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: czw cze 09, 2005 20:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maccciej » wt sty 24, 2006 18:02

Za obroty na jałowym biegu odpowiedzialny jest silniczek krokowy. Było juz nie raz o nim na forum.
A tak poza tym to myśle , że temperatyury jakie teraz mają też sie do tego w jakis sposób przyczyniają


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
DmX_81
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: czw lis 17, 2005 23:07
Lokalizacja: Sląsk
Kontakt:

Post autor: DmX_81 » wt sty 24, 2006 21:12

krokowy dziala dobrze...tu cos z samym mechanizmem gaznika bedzie, ale sie na tym nie znam - a co prawda to prawda - bylo o tym duzo - ja czekam az mrozy mniejsze ebda to jade do mechaniora... bo wydrukowalem wszystko co mi tu napisali na temat gasniecia:)


===slucham tylko najlepszej muzy, jezdze autem najlepszej marki===
(O===vw===O)

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » wt sty 24, 2006 21:29

Ja ma tez podobnie zarówno na benzynie i na gazie (podobno prawidłowy objaw) że po odpaleniu ok 10 sek i obroty rosna do ok 2500- 3000 obr/min..i w zalezności od mrozu do ok 1.5 minuty i schodzą do ok 950 obr/min.


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

kwiatekt11
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
Lokalizacja: Lubaczów

Post autor: kwiatekt11 » wt sty 24, 2006 21:37

w ojca golfie jest to samo co opisujecie wiec to chyba norma w PN :okej:



Padre80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 12:18
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: Padre80 » wt sty 24, 2006 22:20

Teżtak mam, z tym ze na nagrznym silniku jak jade sobie tak 50 km i puszcze ga np. na światłach to obroty czasem zostaja na 2000 lub 1500, i do momentyu jak go nie zgasze i nie zapale ponownie to tak sobie jest, narazie nic nei ruszam z tym bo nie chce sobie rąk poodmrażać hihihi :D.
Pozdro 1600


[url=http://imageshack.us][img]http://img514.imageshack.us/img514/7067/lubuskamj2wr1.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości