Awaria silnika AHF 110/155
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
Awaria silnika AHF 110/155
Witam. Wczoraj dojeżdżałem do firmy i na 3 biegu 2500obr nagle silnik stracił moc zaczą strasznie podskakiwać i kopcić. Do parkingu miałem 30 metrów więc zjechałem na parking i zgasiłem auto. Auto ponownie odpaliło od strzała nic nie stuka ale chodzi jakby na 2 cylindry i kopci mocno, dym na moje oko to niespalona ropa ale może to olej, silnikiem buja masakrycznie. Autem nie wracałem już po pracy do domy tylko zholowałem go garażu. Podpiąłem VAGa i zero błędów wyłapanych a silnika boję się odpalać żeby dalej sprawdzić odczyty wagiem, zresztą nie wiem co sprawdzać, korekty wtrysku pewnie i tak będą rozjechane
Zastanawiam się czy nie mogło wydmuchać uszczelki pomiędzy cylindrami i stąd taka jazda czy może w ogóle tłok się posypał
Nie wiem od czego zacząć? Pomiar kompresji i głowicę zrzucać? Już mi ręce opadają od tego silnika i portfel kwiczy
2x padła mi turbina a teraz coś takiego....
- Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Kris-THC, mozesz sprobowac zdjac popychacze i wyproznic je z oleju
ostatnio mialem taki przypadek w A6 AFN ze silnik po ruszeniu pompa w celu ustawienia kata wtrysku byl odpalony, rzucilo nim i chodzil na 3 gary, odpalal bez problemu
okazalo sie ze niewiadomo jakim cudem popychacze nie spuscily oleju i stanely deba
ostatnio mialem taki przypadek w A6 AFN ze silnik po ruszeniu pompa w celu ustawienia kata wtrysku byl odpalony, rzucilo nim i chodzil na 3 gary, odpalal bez problemu
okazalo sie ze niewiadomo jakim cudem popychacze nie spuscily oleju i stanely deba
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia

- Posty: 595
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
jutro wieczorem oddam auto na warsztat zobaczymy co go boli, sam go nawet nie odpalam bo żal patrzeć i poduszek szkoda
[ Dodano: Wto Cze 30, 2009 23:09 ]
[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 02:40 ]
Brak kompresji na 2 cylindrze... Na 1-28, 2-0, 3-27, 4-27... na w sumie zimnym silniku. Zobaczymy co się stało po zdjęciu głowicy. Na 1700km przed awarią, podczas jazdy dwukrotnie słyszałem głośne stukanie jakby szklanka któraś a po minucie cichło zupełnie. Olej ma najechane 1800km [Motul], rozrząd kompletny 23k najechane. Mech obstawia górę silnika a ja obawiam się rozje...... tłoka i porytego cylindra. Ale jak to się mówi Golf to Golf... ciekawe jakie koszta mnie czekają. Silnik w sumie do końca śmigał OK i raczej nie chcę go zamieniać na inny
zobaczymy co będzie po zdjęciu głowicy. kupa chodzi po ludziach
[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 10:57 ]
Wszystko już zrobione. Okazało się że kawałek starej turbinki
przykleił się nad zaworem wydechowym i nie domykało zaworu. Płatek aluminium był na tyle mały że tłok nie klepnął zaworu ale kompresji nie było. Zrobiłem cały remoncik głowicy, nowe prowadnice, popychacze i docieranie gniazd. Silnik w środku wygląda zajebiście jakby nie nosił śladów zużycie. Autko po zrobieniu głowicy ciszej pracuje i znowu fest kopa.
Muszę jeszcze kąt wtrysku cofnąć bo po złożeniu silnika ma obecnie 61~62 a było 51.
Koszta były spore ale dobrze że dół silnika jest cacy bo wtedy było by dużo drożej
[ Dodano: Wto Cze 30, 2009 23:09 ]
A objawy były takie jak u mnie? też kopcił? Mi się wydaje że na 2 cylindrach coś nie gra więc obstawiałbym na przedmuchy pomiędzy cylindrami 2-3 ale zobaczymy w czwartek co się urodziło...Adamm pisze:okazalo sie ze niewiadomo jakim cudem popychacze nie spuscily oleju i stanely deba
[ Dodano: Sob Lip 04, 2009 02:40 ]
Brak kompresji na 2 cylindrze... Na 1-28, 2-0, 3-27, 4-27... na w sumie zimnym silniku. Zobaczymy co się stało po zdjęciu głowicy. Na 1700km przed awarią, podczas jazdy dwukrotnie słyszałem głośne stukanie jakby szklanka któraś a po minucie cichło zupełnie. Olej ma najechane 1800km [Motul], rozrząd kompletny 23k najechane. Mech obstawia górę silnika a ja obawiam się rozje...... tłoka i porytego cylindra. Ale jak to się mówi Golf to Golf... ciekawe jakie koszta mnie czekają. Silnik w sumie do końca śmigał OK i raczej nie chcę go zamieniać na inny
[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 10:57 ]
Wszystko już zrobione. Okazało się że kawałek starej turbinki
Muszę jeszcze kąt wtrysku cofnąć bo po złożeniu silnika ma obecnie 61~62 a było 51.
Koszta były spore ale dobrze że dół silnika jest cacy bo wtedy było by dużo drożej
Ostatnio zmieniony sob lip 04, 2009 02:41 przez Kris-THC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

