Przekładka 1.9 TDI 1Z do zupełnie innego auta
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
- Lokalizacja: Kraków
Przekładka 1.9 TDI 1Z do zupełnie innego auta
Witajcie,
mam w planach przekładkę silnika 1.9 TDI 1Z do innego auta...
kwestię mechaniczną pomijam, bo z tym problemu mieć nie będę...
zostaje kwestia elektryczna...
odrazu mówię, że chcę to zrobić sam, bo lubię takie rzeczy robić.
mam kompletny samochód (rozbitek) i co potrzebuję wyjąć z niego, chodzi mi o kable, moduły, komputer itede... aby móc to zaadoptować do innego auta.
na pewno będzie inny licznik, całkowicie mechaniczny ( kwestię obrotomierza narazie zostawiam, powinienem sobie z tym poradzić), poduszek nie będzie, z klimą sobie poradzę...
noo czyli ogólnie, co potrzebuję wyjąć w wersji minimalnej, aby silnik chciał chodzić i gdzie się dane moduły znajdują...
ewentualnie (ale to już szczyt marzeń) które piny są od czego przy liczniku, bo chociażby kontrolkę świec żarowych muszę podpiąć
no i kwestia immobilizera, da się to jakoś obejść, czy po prostu przykleić kostkę z kluczyka do pierścienia i się cieszyć?
z góry dzięki za pomoc...
parę tematów przeglądnąłem, ale w większości robi to ktoś inny i jest tylko wzmianka o swapie...
a taki temat pewnie innym też się przyda.
pozdrawiam,
mam w planach przekładkę silnika 1.9 TDI 1Z do innego auta...
kwestię mechaniczną pomijam, bo z tym problemu mieć nie będę...
zostaje kwestia elektryczna...
odrazu mówię, że chcę to zrobić sam, bo lubię takie rzeczy robić.
mam kompletny samochód (rozbitek) i co potrzebuję wyjąć z niego, chodzi mi o kable, moduły, komputer itede... aby móc to zaadoptować do innego auta.
na pewno będzie inny licznik, całkowicie mechaniczny ( kwestię obrotomierza narazie zostawiam, powinienem sobie z tym poradzić), poduszek nie będzie, z klimą sobie poradzę...
noo czyli ogólnie, co potrzebuję wyjąć w wersji minimalnej, aby silnik chciał chodzić i gdzie się dane moduły znajdują...
ewentualnie (ale to już szczyt marzeń) które piny są od czego przy liczniku, bo chociażby kontrolkę świec żarowych muszę podpiąć
no i kwestia immobilizera, da się to jakoś obejść, czy po prostu przykleić kostkę z kluczyka do pierścienia i się cieszyć?
z góry dzięki za pomoc...
parę tematów przeglądnąłem, ale w większości robi to ktoś inny i jest tylko wzmianka o swapie...
a taki temat pewnie innym też się przyda.
pozdrawiam,
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
- Lokalizacja: Kraków
auto to Jeep Cherokee w dieslu z 92 roku...
jedyna elektryka silnika w tym aucie to grzanie świec i elektrozawór na pompie wtryskowej
czasu mam dużo, bo auto ciągle jeździ.. jak silnik padnie, to wtedy wsadzę ten z VW...
a teraz chcę po prostu wszystko powoli przygotować, zrobić flanszę do skrzyni, bo skrzynia zostanie z Jeepa.... ale jak mówię, z mechaniką sobie poradzę...
jedyna elektryka silnika w tym aucie to grzanie świec i elektrozawór na pompie wtryskowej
czasu mam dużo, bo auto ciągle jeździ.. jak silnik padnie, to wtedy wsadzę ten z VW...
a teraz chcę po prostu wszystko powoli przygotować, zrobić flanszę do skrzyni, bo skrzynia zostanie z Jeepa.... ale jak mówię, z mechaniką sobie poradzę...
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
wszystko się da
Mój tata wsadził ARL-a ze skrzynią 6 VW do Pontiaca Transsport
Zespól wszedł przy stosunkowo małej rzeźbie
półośki dorabiane na zamówienie, ( wewn przegób VW , zewnętrzny Pontiac)
elektrykę też się dało połączyć,
Wiązka z VW jest łączona z wiązką Pontiaca, tak że wszystko działa (kontrolki, obrotek, itd) na ori liczniku Pontiac, Mamy w Bielsku-Białej (daleko nie masz) takiego elektryka magika, Jedynie mogę Ci pomóc dając na pw jego nr tel, jak będziesz poważnie zainteresowany, ale impreza tania nie jest,
Ale do jeepa to chyba trzeba by się bawić z samym silnikiem,
I proponowałbym coś mocniejszego niż 90ps
Mój tata wsadził ARL-a ze skrzynią 6 VW do Pontiaca Transsport
Zespól wszedł przy stosunkowo małej rzeźbie
półośki dorabiane na zamówienie, ( wewn przegób VW , zewnętrzny Pontiac)
elektrykę też się dało połączyć,
Wiązka z VW jest łączona z wiązką Pontiaca, tak że wszystko działa (kontrolki, obrotek, itd) na ori liczniku Pontiac, Mamy w Bielsku-Białej (daleko nie masz) takiego elektryka magika, Jedynie mogę Ci pomóc dając na pw jego nr tel, jak będziesz poważnie zainteresowany, ale impreza tania nie jest,
Ale do jeepa to chyba trzeba by się bawić z samym silnikiem,
I proponowałbym coś mocniejszego niż 90ps
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 22:21 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Była rozważana zmiana na duży ale jeździliśmy z vagiem i temperatura w dolocie jest zaskakująco niska, może dla tego że umieszczony jest centralnie na wlocie powietrza,Matijas pisze:mariachi, czemu taki maly coolerek?
Poza tym to nie jest auto do ścigania się i deptania tylko 7 osobowy rodzinny van.
Pierwotnie była tam wsadzona 115-ka , zczipowana z czasem na 140parę, aż w końcu 2 miesiące temu zagościł seryny ARL, i tak już chyba zostanie .
Ten siliniczek dużo lepiej radzi sobie z prawie 1700kg niż seryjny 2.3 137ps
Ostatnio zmieniony wt cze 30, 2009 22:18 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lip 24, 2006 18:11
- Lokalizacja: Kraków
silnik mam za darmo, więc dlatego go wsadzam...
mój silnik ma 97km i 233 Nm...
seryjny jeepa ma 87km i 166 Nm.. więc różnica duża w momencie...
i tego mi brakuje w tym starym silniku... momentu... bo 87 koni nawet mi wystarcza do moich potrzeb, tylko momentu brak...
mój silnik ma 97km i 233 Nm...
seryjny jeepa ma 87km i 166 Nm.. więc różnica duża w momencie...
i tego mi brakuje w tym starym silniku... momentu... bo 87 koni nawet mi wystarcza do moich potrzeb, tylko momentu brak...
Ostatnio zmieniony śr lip 01, 2009 00:09 przez seaseacker, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości