Skrzynia biegów - mkIV

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 20:30
Lokalizacja: KR

Skrzynia biegów - mkIV

Post autor: lolek » pn sty 23, 2006 09:34

Witam !
Czy jest mozliwosc dostania gdzies używanej skrzyni biegow do silnika 1.6 SR(8V) ?
Jest ja bardzo trudno utrafic , gdyz tych 8V nie wyprodukowali za wiele :chytry:
Jesli ma ktos namiary to bede wdzieczny :grin:
pozdrawiam



Awatar użytkownika
lolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 20:30
Lokalizacja: KR

Post autor: lolek » pn sty 23, 2006 13:18

Przy przebiegu 120 tys. niestety skrzynia zawiodła ledwo co dojechalem do serwisu .
Jezdze od jakiegos czasu na skrzyni od 16V gdyz ASO nie zalatwilo przez ponad 2 tyg skrzyni do SR- nie moge zostawic auta na pare miesiecy w serwisie. Przy tej skrzyni co teraz mam auto jest b.malo dynamiczne- stracilo dusze :crazy: . Planuje zmienic na 8V - ale b.ciezko ja dostac .Widze ze tez posiadasz SR . Miales ten sam problem ?



Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » pn sty 23, 2006 15:28

ja sie też obawiam ...o skrzynke strasznie..narazie daje rade..przebieg 88 000...jak odróżnić 8v od 16??? silnik mam SR równierz


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
lolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 20:30
Lokalizacja: KR

Post autor: lolek » pn sty 23, 2006 16:13

W budowie nie potrafie odróżnić , ale w praktyce to jest niebo a ziemia :)



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » pn sty 23, 2006 23:34

imp pisze:ja sie też obawiam ...o skrzynke strasznie..narazie daje rade..przebieg 88 000...jak odróżnić 8v od 16??? silnik mam SR równierz
Prosta spraw, jeśli masz silnik SR to jest 8V. Siliki 1,6 16V mają takie oznaczenie na osłonie silnika, silnik 1,6 8V ma oznaczenie na osłonie 1,6 SR. Dołączam zdjęcia zapoznawcze. A jeśli chodzi o znaczenie symbolu SR, to osnacza on SaugrohrRegisterumschaltbar od niemieckiego
wynalazku przełączania długości kolektora ssącego Registersaugrohrumschaltung. Dużo ludzi nie wie co SR oznacza, ja też do nich się zaliczałem i szukałem długo, ale rozgryzłem ten problem.

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 22:39 ]
lolek pisze:W budowie nie potrafie odróżnić , ale w praktyce to jest niebo a ziemia :)
Niewiem dokładnie co masz na myśli, ale wydaje mi się że uważasz że silnik 8V jest gorszy od 16V. Jeśli chodzi o osiągi, dynamikę i elastyczność to oba silniki są porównywalne. A dane techniczne są również podobne moc, moment obrotowy itp. Z tym że 8v jest bardziej dynamiczny przy niższych obrotach i przy tym ma mniejsze spalanie.

[ Dodano: Pon Sty 23, 2006 22:45 ]
A co do skrzyni biegów to jest to niestety wada fabryczna tego modelu. Ja też mam problem ze skrzynią. U mnie przejawia się to w ten sposób, że gdy wbije bieg wsteczny to moge jechać tylko bardzo wolno na nim, bo jak przyspieszam to bieg wyskakuje. Niewiem czym jest to spowodowane, może to też wada fabryczna, a może tylko skrzynia się poluzowała i nie jest na właściwym poziomie. Sam niewiem co to może być....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



chomik80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:37
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: chomik80 » wt sty 24, 2006 00:27

Tez kupiem niedawno 1.6 Sr . Poki co na skrzynie nie narzekam , chociaż czasem przy starcie jedynka cieżko wchodzi no ale to przewaznie gdy ziomniutka furka jeszcze z rana to ma jakies opory...
...na razie żre mi to poliwka uuuuu żre...



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » wt sty 24, 2006 09:15

No właśnie ile to ci pali tak w mieście i na trasie, bo mi miasto koło 10l a wtrasie niedużomniej bo koło 8l. No ale teraz zime mamy. Ciekawi mnie czy wy też macie podobne spalanie.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
korbusiatko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob paź 01, 2005 19:03
Lokalizacja: W-wa

Post autor: korbusiatko » wt sty 24, 2006 10:05

regitmc pisze: Prosta spraw, jeśli masz silnik SR to jest 8V. Siliki 1,6 16V mają takie oznaczenie na osłonie silnika, silnik 1,6 8V ma oznaczenie na osłonie 1,6 SR. Dołączam zdjęcia zapoznawcze. A jeśli chodzi o znaczenie symbolu SR, to osnacza on SaugrohrRegisterumschaltbar od niemieckiego
wynalazku przełączania długości kolektora ssącego Registersaugrohrumschaltung. Dużo ludzi nie wie co SR oznacza, ja też do nich się zaliczałem i szukałem długo, ale rozgryzłem ten problem.
w pytaniu chyba chodziło jak rozróżnić skrzynie biegów do tych silników :), i to już chyba większy problem...

co do spalania, to moj golfik przy troche mniejszych mrozach na trasie palił jakieś 6,5-7 przy spokojnej jezdzie ( stała prędkość tak 130-140km/h), jak szybciej i dużo wyprzedzania ( redukcja itd) to więcej


sprzedałem mojego Golfika, tęsknię...

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » wt sty 24, 2006 13:53

regitmc pisze:No właśnie ile to ci pali tak w mieście i na trasie, bo mi miasto koło 10l a wtrasie niedużomniej bo koło 8l. No ale teraz zime mamy. Ciekawi mnie czy wy też macie podobne spalanie.
ja mam bardzo zbliżone do Ciebie...z tym ża 8 na trasie ..przy max 130 ...km ..co do miasta a poruszam sie często po scisłym centrum Katowic...podejde i powyżej 10 czasem..wiec do oszczednych to auto sie nie zalicza...odkładam kase dalej na tdi ..to jednak perełka vw


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

chomik80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn sty 09, 2006 00:37
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: chomik80 » wt sty 24, 2006 18:43

regitmc pisze:No właśnie ile to ci pali tak w mieście i na trasie, bo mi miasto koło 10l a wtrasie niedużomniej bo koło 8l. No ale teraz zime mamy. Ciekawi mnie czy wy też macie podobne spalanie.
Obawiam sie, że połyka mi jeszcze więcejz z tym że kurde poruszam sie w sumie na krótkich odcinkach miejsckich takze prawie non toper na ssaniu.nie wiem dokl;adnie bo kupilem go tydzien temu ale stawiam na 11 litrów w miescie , bez specjalnego deptania... ale to jescze musze policzyc za jakis czas.Poczekam do rezerwy.( nie mylic z wojskiem ;)

p.s do tego klimatronik



UcHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 514
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 19:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: UcHO » wt sty 24, 2006 19:14

Ja jestem wlasnie po naprawie sprzegla, a to juz blisko skrzyni... :D
Wszystkim ktorym ciezko wchodza biegi polecam wymiane łozyska wycisku i takiego preta. Koszt łozyska i preta jakies 100 zł :hmm:
A wymiana jest banalnie prosta i wraz z wyschnieciem silikonu zajmuje pol dnia, gdzie sama robota max godzine :chytry: U mnie zmiana we wkladaniu biagow diametralna, a co do skrzyni to narazie odpukac tfu
Z tego co rozmawiałem ze znajomymi to w wiekszosci przypadkow w VW im poleciała skrzynia przy przebiegu ok 100 tys.
Co do spalania, to ja mam gaz bo juz nie wyrobilem jeżdzac w korkach po wawie i bedac studentem, ale jak jezdzilem na paliwie to trasa 9-10 , miasto (warszawa) 11.5 -12
moze spowodowane jest to tym ze dosc dynamicznie jezdze no i kołami 225/45/17 :jezor:



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » wt sty 24, 2006 21:56

UcHO pisze:ja mam gaz bo juz nie wyrobilem jeżdzac w korkach po wawie i bedac studentem, ale jak jezdzilem na paliwie to trasa 9-10 , miasto (warszawa) 11.5 -12
moze spowodowane jest to tym ze dosc dynamicznie jezdze no i kołami 225/45/17 :jezor:
No to witam studenta, wiem jaki żywot się prowadzi. Ciągły brak gotówki. No ale te oponki nie pomagają ci w oszczędzaniu paliwa na pewno. Ja miałem zamiar założyć 205-ki, ale zacząłem już się zastanawiać nad 195-mi. Ale to się jeszcze przemyśli...



Awatar użytkownika
ApC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: pt maja 20, 2005 22:25
Lokalizacja: Bielsko Biała
Kontakt:

Post autor: ApC » wt sty 24, 2006 22:04

ja mam nabite 122000km i jak narazie skrzynia i cała reszta jest ok - faktycznie 1 bieg cieżko czasem wchodzi...

spalanie podobnie jak reszta: na benzynie ok 9l - średnio oszczędna jazda w trybie mieszanym, na gazie spalanie podobne...


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/142850.html][img]http://images.spritmonitor.de/142850_5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości