przyjmę wszystkie rady dotyczące 1.8PB

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz cze 28, 2009 22:10

Ja tylko proszę o to aby wszystkie osoby, które czytają ten temat nie brały informacji podawanych tutaj za pewne. Jest tutaj tyle nieprawdy i błędnego wnioskowania, że az ciezko to wszystko sprostować. Może podsumuję w kilku punktach:

1. Turbina z diesla do benzyny nie nadaje się. Głównie ze względu na charakterystykę ale to nie jedyny aspekt. Turbiny do zwyklych TD nie mają chłodzenia wodą a temperatura spalin jest znacznie wyższa w benzyniakach więc takie turbo lada moment szlag trafi
2. Kompresor stawia znacznie wiekszy opor silnikowi niż alternator. Radzę nawet ręka pokręcić kółkiem na kompresorze zeby zobaczyć jak ogromna jest różnica
3. Doładowanie wielkości 2.8 bara to maksymalny hardcore i stosuje sie takie tylko przy naprawdę ekstremalnych sportach. Kompresor G60 dmucha max 1,2 bara przy najmniejszym mozliwym kółku napędzającym
4. Spalanie na turbinie i na kompresorze nie rozni sie prawie w ogole. Jesli założymy ze jedno i drugie daje podobne doladowanie w tym samym silniku, to spalanie jest identyczne w obydwóch przypadkach pod warunkiem ze soft jest porządnie zrobiony
5. Digifant 2 słabo nadaje sie do silników dołądowanych. Powody są dwa - sterownik nie wykrywa nadcisnien w dolocie ktore pojawiają sie przy doladowaniach, ciezko jest pozmieniać zapłon a to bardzo wazne przy zastosowaniu turbo.
6. Do silnika PB cały układ wtrskowy z G60 pasuje plug and play. Nic nie trzeba zmieniac i nic nie trzeba kombinować. Zakłada się i wszystko elegancko pasuje.
7. Strojenie trzeba zrobić zawsze po dołożeniu turbiny. Zwiekszanie cisnienia paliwa nic nie daje bo charakterystyka ilości doładowanego powietrza nie jest liniowa (nawet w kompresorze). Co z tego ze cisnienie paliwa zwiekszymy na stale jak zapotrzebowanie na to paliwo bedzie rozne w roznym zakresie obrotow.
8. Kolektory rurowe dają wyraźny wzrost mocy, ponieważ moc nie zależy jedynie od średnicy układu wydechowego (szczegolnie w silniku wolnossącym)
9. Bardziej bezobsługowe jest turbo niż kompresor i wystarczy chwile poczytać forum aby wiedziec dlaczego


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

Post autor: stonebridge69 » ndz cze 28, 2009 22:31

bugalon pisze: Kolektory rurowe dają wyraźny wzrost mocy, ponieważ moc nie zależy jedynie od średnicy układu wydechowego (szczegolnie w silniku wolnossącym)
Potwierdzam bo mam.Święta racja :drinkers:
kolega bugalon zna sie na rzeczy i lipy nie wali widzialem jego stronke i konkret jest.
Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2009 22:33 przez stonebridge69, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości