[mk3] poduszki gorne amortyzatorow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 23, 2006 16:09

spece w drugim warsztacie sie najwyraźniej mylą.....
POduszka w mk2 i mk3 nie jest w zaden sposob mocowana, po podniesieni auta jest luz pionowy okolo 2 cm, jest to normalne..........pewnie puka Ci cos innego....koncowki drazka, lacznmiki stabilizatora albo tuleje na wahaczach....opisz dokladnie objawy to mzoe pomozemy......pozdro

zeby mcpherson całkiem nie wyleciał z kielicha po podniesieniu auta to od góry od strony maski są takie blaszki, talerzyki....na pewno wiesz o ktorych mowie....



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 23, 2006 16:52

luz w przekałdni mozes zwyczuc na postoju na zgaszonym silniku.....
ruszaj bardzo szybko kierownica w lewo i w prawo, nie az tak zeby skrecac kola, wystarczy machac tak kierownica na tym kawalku na ktorym nie czuc znacznego oporu, az ten opor wyczujesz, wtedy jak tez stuka to juz wiadomo...



Awatar użytkownika
Vasyl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:48
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: [mk3] poduszki gorne amortyzatorow

Post autor: Vasyl » pn sty 23, 2006 17:13

Nikyo pisze: I teraz czy: bada sie luz na poduchach amort na podniesionym aucie? Bo z tego co mi powiedzieli goscie, ktorzy wymieniali mi amort to konstrukcja mocowania jest stozkowa i przy podniesionym aucie kolo moze miec luz. Zglupialem juz zupelnie bo po podniesieniu auta i poruszaniu kolem faktycznie wyglada to nieciekawie. Do tego to stukanie.
Zawsze na podniesionym samochodzie bedzie luz pomiedzy poducha amortyzatora a kielichem błotnika, ponieważ ten luz musi być bo słuzy on do skręcania kół, przy skręcie kół w jedna strone luz ten sie zminiejsza na odpowiedniej stronie. To tak na marginesie, a wracajac do twojego głównego problemu to spróbuj na opuszczonym samochodzie odkręcic tą podkłade widoczna po otwarciu pokrywy samochodu nad poducha amortyzatora (kluczem o ile dobrze pamietam 21) i wtedy dopiero dokręcić samą głowiczke amortyzatora. U mnie był podobny problem ze stukaniem i po tej operacji jak ręką odjął.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [mk3] poduszki gorne amortyzatorow

Post autor: sas_gti » pn sty 23, 2006 17:20

Vasyl pisze: ponieważ ten luz musi być bo słuzy on do skręcania kół, przy skręcie kół w jedna strone luz ten sie zminiejsza na odpowiedniej stronie.
nie prawda bo po opuszczeniu auta luz ten sie kasuje....
Do zniwelowania tej siły która powstaje przy skręcaniu kół o której Ty mówisz służy łożysko w poduszce....tak mi sie przynajmniej wydaje



Awatar użytkownika
Vasyl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:48
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Re: [mk3] poduszki gorne amortyzatorow

Post autor: Vasyl » pn sty 23, 2006 17:26

sas_gti pisze:nie prawda bo po opuszczeniu auta luz ten sie kasuje....
Do zniwelowania tej siły która powstaje przy skręcaniu kół o której Ty mówisz służy łożysko w poduszce....tak mi sie przynajmniej wydaje
Czytaj kolego dobrze posty, które ktoś pisze, a nie przecz rzeczom, które wg ciebie sa prawdziwe a zawarte są juz w samym poscie. A apropo łożyska w poduszce, że ma on kasować luz to się nawet nie wypowiem bo to stek bzdur.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sty 23, 2006 17:43

Nie nie, ja napisalem ze samo opusczenie auta kasuje luz na poduszce a nie zadne lozysko, ty lepiej czytaj dokładnie.....
Twierdzisz ze luz na poduszce sluzy do skrecania? A ja myslalem ze kierownica :jezor:

Jeszcze raz powtorze innymi slowami.....
Luz miedzy poduszka a kielichem na opuszczonym aucie nie wytepuje, a jesli wystepuje to pudszka jest wywalona.....
Łozysko w poduszcze umozliwia skrecanie sie calej kolumny Mcphersona....
To co ty sobie wyczytales z moejgo postu to tylko twoja nadinterpretacja...pozdro



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt sty 24, 2006 00:46

żeby wyjac poduszke musisz wyjać kolumne....
Imbusem łapiesz, a oczkowym giętym odkręcasz nakrętke......albo najlepiej pneumatem i nie trzeba imbusa....



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 24, 2006 01:41

stary numer z tym stukanie po wymieanie amortyzatorow

jasli wymieniales wklady a nie cale kolumny to pewnie mechanicy za lekko skrecili i sie poluzowaly i tluka w kolumnie te wklady


lub za slabo skrecili mcpersona - poduszke sprawdz od gory czy jest mocno skrecona ale najpierw musisz zdjac ten gorny talezyk

blokujesz ampulem i odkrecasz kluczem 21 i pod spodem jes jeszcze jedna nakretka do ktorej trzeba miec specjalny kluch ( takie widelki) a warsztaty czesto robia jakimis samorubami i za slabo to dokrecaja


pzozdrawiam



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » wt sty 24, 2006 19:01

watpie to bardzo mocne lozyska oporowe dodatkowo amortuzuje je guma poduszki wiec ciezko je rozwalic no czyba ze z 2 lata bys tak jezdzil :)

stukac moze
- maglownica
-drazki
-koncowki drazkow
- stabilizator
- zwoznie
-silensbloki wachacza
-podszki silnika
- sanki



Awatar użytkownika
Vasyl
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:48
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Vasyl » wt sty 24, 2006 21:17

Bondas pisze: stukac moze
- maglownica
-drazki
-koncowki drazkow
- stabilizator
- zwoznie
-silensbloki wachacza
-podszki silnika
- sanki
Ale wytypowałeś litanie. :)

Ale fakt no dziwne, jak piszesz Nikyo, ze niby wszystko jest ok i nadal stuka to z tego wszystkiego zrobił sie niezły rebus. Nie piszesz, a więc pytam czy dokrecając głowiczke amortyzatora robiłeś to na opuszczonym z windy samochodzie ( bo tak sie powinno robić dla pewności, ze sprężyna nie naciąga głowiczke nie tak jak trzeba i sprawdz może najoczywistą rzecz w takich sprawach jaka jest luz na łożyskach. A tak na margainesie to życze cierpliwości, bo takie rzeczy są najbardziej wkur....e



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 169 gości