Po czyszczeniu rozrusznika i wielu komplikacjach, mój rozrusznik już kręci. Zamontowany robi dzynk i wziuuuuuu. Nie słychać żeby kręcił kołem zamachowym. Wymontowałem go i pdłączyłem na stole i okazało się, że kręci w przeciwną stronę niż strzałka na nim wskazuje. Mam trzy pytanka:
w którą stronę powinien on się kręcić w jetta II 1.6 PN?
czy to możliwe że coś źle złożyłem i przez to kręci źle?
co zrobić żeby zaczoł kręcić dobrze?
Proszę o podpowiedź bo już mnie trafia
W którą stronę kręci rozrusznik
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 10:24
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Hmmm
Nie znam się, ale ja bym sprawdził polaryzacje. Czy nie pomyliłeś masy z sygnałem. To chyba silnik prądu stałego wiec jeśli odwrotnie polaryzujesz to się kręci w druga stronę.
Nie wiem...tak tylko na taki pomysł wpadłem...może błędny.
Nie wiem...tak tylko na taki pomysł wpadłem...może błędny.
No tutaj to ja nie wiem jak to mógł bym zrobić soro masa idzie na obudowę to plus na śróbę. A w którą stronę kręci się alternator? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy w przeciwną? Pokręcę i zobaczę w którą się kręci koło zamachowe.
Czy bendix może zacząć łapać w drugą stronę? Łapie mi zgodnie z ruchem wskazówek, a w przeciwną kręci się luźno (zembatka która kręci kołem)? Może ten sie uszkodził?
Czy bendix może zacząć łapać w drugą stronę? Łapie mi zgodnie z ruchem wskazówek, a w przeciwną kręci się luźno (zembatka która kręci kołem)? Może ten sie uszkodził?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Jeżeli alternator kręci się w prawo to rozrusznik też. I tak się mój kręci. Problem jest jednak z tym, że zembatka w tym momencie powinna kręcić się w tą samą stronę, a blokować w odwrotną. U mnie jest na odwrót.
Czy to możliwe, że w bendiksie coś się przestawiło i działa odwrotnie?
Czy to możliwe, że w bendiksie coś się przestawiło i działa odwrotnie?
Ostatnio zmieniony pt cze 26, 2009 15:59 przez emiloss, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
a wyobraź sobie że nie, bo na zębach koła zamachowego i zębatki rozrusznika kierunek obrotów się zmienia, jak na każdej zębatej przekładni zresztąemiloss pisze:Jeżeli alternator kręci się w prawo to rozrusznik też
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Masz rację. coś mi się prawo, lewo, przód i tył pomieszał już.
Rozrusznik kręci w lewo.
Zębatka bendiksa powinna kręcić się luźno w lewo a blokować w prawo (cały czas patrząc z twojego punktu widzenia czyli od tyłu rozrusznika).
Problem w tym, że mi ta zembatka blokuje się jak ją zakręce w lewo i nie wiem czy coś źle złożyłem, czy przestawiłem, czy bendiks do wymiany czy tak ma być a mi się coś pie............??????????
[ Dodano: 01 Lip 2009 21:48 ]
No i problem rozwiązałem częściowo. Od speców wrócił w takim samym stanie, stwierdzili, że nie mają części i w ogóle nie działa.
Dostałem olśnienia wczoraj w nocy, wpisałem w google "magnes" i wywnioskowałem, że źle poukładałem magnesy. Poustawiałem je wg. mnie na właściwe miejsca i silniczek kręci już w dobrą stronę, bendiks się blokuje i wszystko było by ok gdyby działał. Wsadziłem rozrusznik do autka i zapalło. Pochodził z 10 minut i zgasiłem. Po 1h z trudem ale zapalił znów ale tylko raz. Teraz nie chce palić wogóle. Jak by nie miał siły zakręcić silnikiem. Myślałem, że to aku, ale podłączyłem go kablami do megi i też nic. Jaka może być tego przyczyna? po przekręcęniu kluczyka nie kręci silnikiem tylko robi jedno "dzynk" i "łe". Przed tymi eksperymentami czasami tak robił, ale po kturymś "łe" palił, a teraz całkiem zdechł.
Pomóżcie proszę bo mi się wyjazd na wakacje zbliża.
ps.Paweł Marek, patrząc od tyłu na rozrusznik, alternator kręci się w lewo.
[ Dodano: 09 Lip 2009 21:35 ]
Po wymianie tulejek i akumulatora przeczyściłem wszystkie styki od aku do masy i rozrusznika specyfikiem do szyszczenia styków elektrycznych i pomogło.
Jak by ktoś miał podobne problemy, polecam od tego zacząć.
Rozrusznik kręci w lewo.
Zębatka bendiksa powinna kręcić się luźno w lewo a blokować w prawo (cały czas patrząc z twojego punktu widzenia czyli od tyłu rozrusznika).
Problem w tym, że mi ta zembatka blokuje się jak ją zakręce w lewo i nie wiem czy coś źle złożyłem, czy przestawiłem, czy bendiks do wymiany czy tak ma być a mi się coś pie............??????????
[ Dodano: 01 Lip 2009 21:48 ]
No i problem rozwiązałem częściowo. Od speców wrócił w takim samym stanie, stwierdzili, że nie mają części i w ogóle nie działa.
Dostałem olśnienia wczoraj w nocy, wpisałem w google "magnes" i wywnioskowałem, że źle poukładałem magnesy. Poustawiałem je wg. mnie na właściwe miejsca i silniczek kręci już w dobrą stronę, bendiks się blokuje i wszystko było by ok gdyby działał. Wsadziłem rozrusznik do autka i zapalło. Pochodził z 10 minut i zgasiłem. Po 1h z trudem ale zapalił znów ale tylko raz. Teraz nie chce palić wogóle. Jak by nie miał siły zakręcić silnikiem. Myślałem, że to aku, ale podłączyłem go kablami do megi i też nic. Jaka może być tego przyczyna? po przekręcęniu kluczyka nie kręci silnikiem tylko robi jedno "dzynk" i "łe". Przed tymi eksperymentami czasami tak robił, ale po kturymś "łe" palił, a teraz całkiem zdechł.
Pomóżcie proszę bo mi się wyjazd na wakacje zbliża.
ps.Paweł Marek, patrząc od tyłu na rozrusznik, alternator kręci się w lewo.
[ Dodano: 09 Lip 2009 21:35 ]
Po wymianie tulejek i akumulatora przeczyściłem wszystkie styki od aku do masy i rozrusznika specyfikiem do szyszczenia styków elektrycznych i pomogło.
Jak by ktoś miał podobne problemy, polecam od tego zacząć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 343 gości