SONDA LAMBDA ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

karul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 14, 2005 21:51
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

SONDA LAMBDA ????

Post autor: karul » pn sty 23, 2006 14:30

Witam. mam problem z sondą .Jakis rok temu pierwszy raz ze tak powiem sie spierdzieliła ...wyminiłem ją i po miesiacu stało sie to samo ...było ok przez rok i teraz ponownie mam objawy jak by sonda padła czyli nie rowne obroty spalanie kosmiczne ...co moze miec wpływ na to ze pada sonda ...moze cos z katalizatorem ?? nie mmazielonego pojecia oczekuje na propozycje rozwiazania tego problemu ...dzieki wielkie za wszsytkie porady. A przy okazji załaczam zdjecie gdyby ktos był zainteresowany kupnem auta ;-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » pn sty 23, 2006 15:00

a sondy kupujesz orginal czy zamiennik z allegro????



frytek43
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 12, 2005 10:04
Lokalizacja: Jastrzebie zdrój
Kontakt:

Post autor: frytek43 » pn sty 23, 2006 15:20

Masz LPG?


Jezeli pomoglem daj punkt:)

karul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 14, 2005 21:51
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: karul » wt sty 24, 2006 12:06

NIE MAM LPG a sondy 2 razy mi ten sam elektryk wymieniał i nie wiem skąd on je miał ...



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt sty 24, 2006 12:26

Kup oryginalna i badz przy wymianie, co by cie nie przekrecil znow na kicz..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » wt sty 24, 2006 18:57

skoro nie widziales co ci wkreca rownie dobrze mogl wkrecic sonde uzywana.



jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » wt sty 24, 2006 20:47

Takie rzeczy wymieniaj sam. Nie trudne a masz pewność co wkręcasz


pozdro!

karul
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw lip 14, 2005 21:51
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: karul » śr sty 25, 2006 13:20

a czy jest jakis powod co moze wpływac zle na tą sonde ?? np złe paliwo , katalizator ,złe przewody wysokiego napiecia



Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pn lut 06, 2006 21:18

Witam Pozwolcie ze sie podepne pod temacik Zakupilem sonde lambda i w najblizszym czasie chce sie zabrac za jej wymiane Mozecie mi napisac jak mam podpiac kabelki Opis niby mam taki
BLUE=Signal (Orignally Black)
WHITE=Earth (originally Grey)
BLACK x2 = (originally Whit)

Wystarczy stara odkrecic i zalozyc nową? Obroty czy cos bede musial wyregulowac? Moze lepiej u mechanika wymienić?

Jutro zobacze jak sa u mnie na wtyczce kable i jakie maja kolory


Piotrek

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn lut 06, 2006 21:30

Jesli piszesz ze dwa ray wymienial ci mechanik to piernik wie co on tam zalozyl. Moze uzywke moze jakis zamiennik. Zainwestuj w orginala i albo sam zamontuj albo badz przy tym jak beda ci montowac.

peterson musza zgadzac sie odpowiednio przwody. Ucinasz wtyczke w polowie starej sondy i ta nowa tez skracasz tylko z glowa zeby ci nie braklo przewodow do podpiecia. Dlugosc przewodow przy tak malym zakresie napiecia pracy sondy ma duze znaczenie. Laczysz odpowiednio przewody masz 2 do grzalki 1 do masy i 1 sygnalowy.
Jesli chodzi o samo polaczenie przewodow to ich nie lutuj. Ja zrobilem tak ze je po prostu skrecilem i na miejsce polaczenia zgrzalem wczesniej zalozone koszulki termokurczliwe a wszystki 4 na oncu owinolem tasma izolacyjna kilka razy.
Ja przerabialem wymiane sondy juz 2 raz i zawsze robilem to sam
Podepnij wedlug tego opisu co masz powinno byc dobrze.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pn lut 06, 2006 21:44

MrSalieri, z kabelkiem to nie mam duzego wyboru bo jest go z 15cm Na zdjeciu widac takie koszulki z metalową wkładką byly razem z sondą Zacisne kabelki kombinerkami i owine izolacja bo te rozowe koszulki sa dosyc grube i boje sie ze przypale kabelek Jutro zrobie zdjecie wtyczki i sprawdze czy mi kolory sie zgadzają

Jak zaloze to odrazu odpalic samochodzik czy cos najpierw zrobic?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Piotrek

jusci
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: czw paź 07, 2004 18:25
Lokalizacja: Zamość LZ
Kontakt:

Post autor: jusci » pn lut 06, 2006 21:59

Dobrze byłoby później odpiąć akumulator na jakieś 20 min. czyli zresetować kompa.
Ostatnio zmieniony pn lut 06, 2006 22:02 przez jusci, łącznie zmieniany 1 raz.


pozdro!

Awatar użytkownika
peterson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: czw lut 24, 2005 14:11
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: peterson » pn lut 06, 2006 22:02

jusci, tylko ja mam mk2 1.3 NZ a z tego co czytalem to nie jest BIOS ze wystarczy mu baterie wyjac Ale to nie zaszkodzi pewnie wiec tak zrobie


Piotrek

Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Post autor: MrSalieri » pn lut 06, 2006 23:16

Ja te zlaczki co masz na zdjeciu wyrzucilem od razu do kosza bo sa o dupe rozbic.
Jesli juz chesz nimi robic jak zagnieciesz sprawdz czy przewody sa dobrze polaczone czy nie gonia luzno w tych zlaczkach. Pamietaj ze to polaczenie jest bardzo wazne.
Nie wiem jak jest u ciebie ze sterowaniem ale po operacji wymiany sondy w silnikach ze sterownikiem trzeba albo usunac blad sondy za pomoca VAGa albo zresetowac sterownik odlaczajac akumulator na okolo 20 min.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 105 gości