Czy w układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Czy w układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ?

Post autor: mishabest » czw cze 25, 2009 20:04

Witam wszystkich
Tak się zastanawiam czy w układzie chłodzenia powinno się wytwarzać jakieś ciśnienie?
Zdarzyło mi się ostatnio otworzyć korek w zbiorniczku przy temp ok. 85 stopni i tylko było lekkie "pyk" a wydaje mi się, że powinno wywalić płyn..
Ogólnie cały układ chłodzenia sprawny, nowa pompa bo stara padła, od razu termostat też nowy i sprawny, nagrzewa się normalnie i nie przegrzewa się. Tylko na trasie jak jadę to temperatura spada tak do 80 stopni ale to chyba normalne.. zastanawia mnie tylko to ciśnienie :)



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw cze 25, 2009 20:14

oczywiście że tak, im wyższa temp. tym większe ciś, a co za tym idzie rośnie temp. wrzenia płynu, za ciś. w układzie odpowiedzialny jest korek na zbiorniczku a w zasadzie dwa zaworki w korku
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 20:15 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 25, 2009 20:15

ma być ok 1.2 do 1.4 atmosfery. Przed wyższym chroni zaworek upustowy w korku zbiorniczka. Jak odkręcasz to masz psyk a nie fontannę, bo ulatuje gaz nad poziomem płynu w zbiorniczku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » czw cze 25, 2009 20:41

czasami też poleci i płyn ale rzadko

ja kiedyś gdzieś czytałem ze ciśnienie panujące w układzie chłodzenia to 1 atmosfera a reguluje ją zaworek w korku zbiorniczka


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw cze 25, 2009 21:17

Ok, znaczy że moje chłodzenie jest w porządku :) Dzięki za informacje :) Z ciekawości chyba wepnę manometr w układ i sprawdzę jak to faktycznie jest z tym ciśnieniem :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » czw cze 25, 2009 21:29

Witam
Panowie to nie tak.Ze wzrostem ciśnienia wzrasta temperatura wrzenia (zwykła fizyka).
Normalnie jeśli płyn chłodzący osiągnie temperaturę 90°C,to ciśnienie wynosi około 1,2-3Atm.
Odkręcając korek płyn zaczyna wrzeć (gotować się)gdyż ciśnienie obniża się do cisnienia
atmosferycznego,płyn jest wyrzucany pod ciśnieniem.
Skoro tak się nie dzieje to znaczy że płyn nie uzyskuje odpowiedniej temperatury(termostat)
trochę więcej pali lub układnie jest szczelny.
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw cze 25, 2009 21:49

ja też ostatnio miałem problem z ciśnieniem. winny okazał sie korek. rozbierz go (tylko uważaj na sprężynki żeby nie zgubić) wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw cze 25, 2009 22:34

morfeusz86r pisze:wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.
nie raz wystarcza wygotowanie korka w roztworze soli kuchennej lub octu z wodą


:-k ...

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw cze 25, 2009 23:13

Andrzej1, żadnego wrzenia, poczytaj sobie na opakowaniach jaką temeperaturę wrzenia mają płyny chłodzące. Oczywiście może się wszystko zdarzyć jak masz wodę czystą albo się silnik przegrzeje


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Andrzej1 » pt cze 26, 2009 19:21

Witam
Faktycznie popełniłem błąd ,miałem pisać woda a nie płyn chłodzący.Wodę miałem
na myśli która dotkliwie może poparzyć .Płyn bez dolewek jest bezpieczny.
Pozdrawiam.Andrzej.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt cze 26, 2009 21:41

misiek10111 pisze:morfeusz86r napisał/a:
wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.


nie raz wystarcza wygotowanie korka w roztworze soli kuchennej lub octu z wodą
zanim zagotuje sie woda to ja będe miał wyczyszczony już korek. najgorszy pierwszy raz bo nie wiadomo co można zepsuć. ja miałem już 3 więc poszłem na całość



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 397 gości