Czy w układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy w układzie chłodzenia powinno być ciśnienie ?
Witam wszystkich
Tak się zastanawiam czy w układzie chłodzenia powinno się wytwarzać jakieś ciśnienie?
Zdarzyło mi się ostatnio otworzyć korek w zbiorniczku przy temp ok. 85 stopni i tylko było lekkie "pyk" a wydaje mi się, że powinno wywalić płyn..
Ogólnie cały układ chłodzenia sprawny, nowa pompa bo stara padła, od razu termostat też nowy i sprawny, nagrzewa się normalnie i nie przegrzewa się. Tylko na trasie jak jadę to temperatura spada tak do 80 stopni ale to chyba normalne.. zastanawia mnie tylko to ciśnienie
Tak się zastanawiam czy w układzie chłodzenia powinno się wytwarzać jakieś ciśnienie?
Zdarzyło mi się ostatnio otworzyć korek w zbiorniczku przy temp ok. 85 stopni i tylko było lekkie "pyk" a wydaje mi się, że powinno wywalić płyn..
Ogólnie cały układ chłodzenia sprawny, nowa pompa bo stara padła, od razu termostat też nowy i sprawny, nagrzewa się normalnie i nie przegrzewa się. Tylko na trasie jak jadę to temperatura spada tak do 80 stopni ale to chyba normalne.. zastanawia mnie tylko to ciśnienie
oczywiście że tak, im wyższa temp. tym większe ciś, a co za tym idzie rośnie temp. wrzenia płynu, za ciś. w układzie odpowiedzialny jest korek na zbiorniczku a w zasadzie dwa zaworki w korku
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 20:15 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
ma być ok 1.2 do 1.4 atmosfery. Przed wyższym chroni zaworek upustowy w korku zbiorniczka. Jak odkręcasz to masz psyk a nie fontannę, bo ulatuje gaz nad poziomem płynu w zbiorniczku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
czasami też poleci i płyn ale rzadko
ja kiedyś gdzieś czytałem ze ciśnienie panujące w układzie chłodzenia to 1 atmosfera a reguluje ją zaworek w korku zbiorniczka
ja kiedyś gdzieś czytałem ze ciśnienie panujące w układzie chłodzenia to 1 atmosfera a reguluje ją zaworek w korku zbiorniczka
był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0
Witam
Panowie to nie tak.Ze wzrostem ciśnienia wzrasta temperatura wrzenia (zwykła fizyka).
Normalnie jeśli płyn chłodzący osiągnie temperaturę 90°C,to ciśnienie wynosi około 1,2-3Atm.
Odkręcając korek płyn zaczyna wrzeć (gotować się)gdyż ciśnienie obniża się do cisnienia
atmosferycznego,płyn jest wyrzucany pod ciśnieniem.
Skoro tak się nie dzieje to znaczy że płyn nie uzyskuje odpowiedniej temperatury(termostat)
trochę więcej pali lub układnie jest szczelny.
Pozdrawiam.Andrzej.
Panowie to nie tak.Ze wzrostem ciśnienia wzrasta temperatura wrzenia (zwykła fizyka).
Normalnie jeśli płyn chłodzący osiągnie temperaturę 90°C,to ciśnienie wynosi około 1,2-3Atm.
Odkręcając korek płyn zaczyna wrzeć (gotować się)gdyż ciśnienie obniża się do cisnienia
atmosferycznego,płyn jest wyrzucany pod ciśnieniem.
Skoro tak się nie dzieje to znaczy że płyn nie uzyskuje odpowiedniej temperatury(termostat)
trochę więcej pali lub układnie jest szczelny.
Pozdrawiam.Andrzej.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Andrzej1, żadnego wrzenia, poczytaj sobie na opakowaniach jaką temeperaturę wrzenia mają płyny chłodzące. Oczywiście może się wszystko zdarzyć jak masz wodę czystą albo się silnik przegrzeje
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
zanim zagotuje sie woda to ja będe miał wyczyszczony już korek. najgorszy pierwszy raz bo nie wiadomo co można zepsuć. ja miałem już 3 więc poszłem na całośćmisiek10111 pisze:morfeusz86r napisał/a:
wyczyść uszczelke, możesz rozgiąć sprężynki, złóż i sprawdz czy pomogło.
nie raz wystarcza wygotowanie korka w roztworze soli kuchennej lub octu z wodą
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 148 gości