Silnik się grzeje

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dr Dre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:17
Lokalizacja: Wrocław

Silnik się grzeje

Post autor: dr Dre » czw cze 25, 2009 19:46

Mam Golfa II/1,8l./90KM/1990r. - mam problem z grzaniem się silnika, czy ok. 5 min. jazdy po mieście jest uzasadnionym powodem aby silnik się grzał, włączał się wiatrak przez co podwyższają się obroty, że aż mało mi kierownicy nie wyrwie?


dr Dre - Golf II/1,8/90KM/1990r.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw cze 25, 2009 19:56

dr Dre pisze:przez co podwyższają się obroty,
czy masz kompletny dolot powietrza ????
przy sprawnym dolocie nie powinno byc znaczacej róznicy w pracy silnika
mogą jedynie obroty biegu jałowego się nieznacznie obnizyc
mysle ze u Cibie znaczacą role odgrywa podstawa wtrysku moze byc popękana



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 25, 2009 20:05

, czy ok. 5 min. jazdy po mieście jest uzasadnionym powodem aby silnik się grzał, włączał się wiatrak przez co podwyższają się obroty, że aż mało mi kierownicy nie wyrwie?
_________________
Nawet na krótkim obiegu nie powinien się zagrzać do takiej temperatury w czasie 5 minut...



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » czw cze 25, 2009 20:16

Najpierw to wymień termostat np. na Wahler'a, jeśli to nie to, to wymień
dziejo pisze:podstawa wtrysku
, tak jak mówi dziejo.


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw cze 25, 2009 20:26

Najpierw to wymień termostat np. na Wahler'a,
Jakby termostat był walnięty to nigdy by nie doszedł do takiej temperatury żeby wentylator się załączył :bajer:



Awatar użytkownika
dr Dre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr Dre » czw cze 25, 2009 21:12

bongo pisze:Jakby termostat był walnięty to nigdy by nie doszedł do takiej temperatury żeby wentylator się załączył :bajer:
dokładnie, termostat był wymieniony.


dr Dre - Golf II/1,8/90KM/1990r.

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » czw cze 25, 2009 21:22

kolego może masz po porostu układ chłodzenia zajeba.y i nie ma odpowiedniej cyrkulacji płynu


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
dr Dre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:17
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dr Dre » czw cze 25, 2009 22:50

Lucki pisze:kolego może masz po porostu układ chłodzenia zajeba.y i nie ma odpowiedniej cyrkulacji płynu
Czy zanieczyszczenie ukł. chłodzenia można jakoś "wyczaić" w sposób "ręczno-wzrokowy"? Czy są preparaty do oczyszczania lub odkamieniania? Patrząc na petrygo to jego "czystość" nie uległa jakiś zmianom?

[ Dodano: 25 Cze 2009 22:54 ]
Dodam jeszcze tylko, ze w trasie jest bardziej niż idealnie, tylko w mieście jest z kłopot z temperaturą.


dr Dre - Golf II/1,8/90KM/1990r.

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pt cze 26, 2009 00:00

Może temperatura jest złudna i czujnik szlak trafił? Co do czyszczenia układu to jestem przeciwnikiem bo można sobie bardziej naszkodzić niż polepszyć bo zaraz powychodzą nieszczelności i będzie płyn uciekał.

Ja na Twoim miejscu przepłukałbym układ czysta woda ( spuszczasz płyn, zalewasz woda z kranu, rozgrzewasz silnik, spuszczasz wodę, i tak 2 razy ) później od nowa płyn i zobaczyc czy coś pomogło.

Ale przed tym sprawdź czujnik w chłodnicy


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt cze 26, 2009 17:50

Lucki pisze:( spuszczasz płyn, zalewasz woda z kranu, rozgrzewasz silnik, spuszczasz wodę, i tak 2 razy
tylko nie wiem czy głowicy nie zrobi sie zle jak bedzie rozgrzana i dostanie zimnej wody :)

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 5:50 pm ]
Silnik: 1.8 V8 RP
robili taki motory ?:P czy to nie powinno byc 8V :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob cze 27, 2009 00:34

robili taki motory ?:P czy to nie powinno byc 8V :)
czepiasz się kolego :bajer:


a co do wody to oczywiście poczekać aż silnik ostygnie :grin:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » sob cze 27, 2009 00:46

Lucki pisze:czepiasz się kolego :bajer:
ee no cos ty :)
Lucki pisze:a co do wody to oczywiście poczekać aż silnik ostygnie :grin:
no ok poczekac tak ? na suchym silniku :) ??tez nie bardzo wdług mnie :) nagrzac, spuscic i zostawic az wystygnie na sucho ? no , ale moze
no , ale jak ksiadz woli , mozna zalac tez roztwór z octu w układ, troszk moze odkamini, ale nie wiem jak to wpłynie na gume i czy ewentualne cos co sie oderwie od scianek , czy nie zapcha nagrzewniczki, chłodnicy , pompy nie zamuli ? hmm, na dwoje babka wrozyła :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » sob cze 27, 2009 01:32

Kiedyś mówił mi znajomy mechanik że układy w Dużym Fiacie (pracował w FSO) czyścił poprzez nalanie roztworu h2o i proszku do prania. Zalewał taka "zupą" cały układ nagrzewał pozostawiał do ostygnięcia i znów nagrzewał, potem spuszczał i czysta woda przepłukiwał układ. Ja osobiście bym czegoś takiego nie wlał ale może jest to skuteczne :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob cze 27, 2009 07:28

Lucki pisze:układy w Dużym Fiacie (pracował w FSO) czyścił poprzez nalanie roztworu h2o i proszku do prania
A jaki to był proszek?Z wybielaczem czy bez?
Ja na Twoim miejscu przepłukałbym układ czysta woda ( spuszczasz płyn, zalewasz woda z kranu, rozgrzewasz silnik, spuszczasz wodę, i tak 2 razy ) później od nowa płyn i zobaczyc czy coś pomogło.
I co to niby da?
Czujnik trza sprawdzić....



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 321 gości