jak wymienic uszczelniacz wybieraka

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

jak wymienic uszczelniacz wybieraka

Post autor: ostrysg » wt cze 23, 2009 20:29

czesc,
wiem ze to forum golfa ale nie chce zakladac konta na forum polo bo wiem ze napewno jestescie w stanie mi pomoc.


w polo mojej siostry 1.4 bezyna 1996 ze skrzyni cieknie olej, z tego co udalo mi sie wypatrzec to cieknie z wybieraka.\
wyczytalem ze trzeba wymienic uszczelniacz wybieraka i simering(?) nawet nie wiem co to jest...


pytanie, czy trzeba wyciagac skrzynie?
a jesli nie to czy bede w stanie sam to zrobic? wiem ze to delikatna sprawa.
i co dokladnie trzeba wymienic? jakie czesci?

jak to zrobic , chyba potrzebuje instrukcji krok po kroku.... :okej:



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » wt cze 23, 2009 21:01

Wystarczy, że wbijesz tam śrubokręt mały i podwadzisz. Siemerring sam wyskoczy, a ty nasuniesz nowy i jakoś dobijesz. A jak już chcesz wyjmować wybierak to pamiętaj, że on wyjdzie tylko w pozycji luz. Odkręcasz śrubę tą dużą, pod nią jest sprężyna i odkręcasz tą śrubę u góry. Wysuwasz wybierak i gotowe.
Tutaj może to troszkę pomoże
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101115


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » wt cze 23, 2009 22:19

W polo 1.4 wybierak jest na dole skrzyni.
Trzeba spuscic olej nastepnie zsunać mechanizm z wybieraka potem mozna podwazać
simering.
Trzeba pamietać o dwóch rzeczach
-aby nie zarysować wybieraka przy wyciąganiu uszczelniacza
-koniecznie trzeba dokładnie odtłuscić miejsce na simering bo inaczej po załozeniu
nowego bedzie ciekło spowrotem.

Poza tym dobrze by było zrobić to z kanału jest o wiele łatwiej.
Ostatnio zmieniony wt cze 23, 2009 22:20 przez J.B.S., łącznie zmieniany 1 raz.



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » śr cze 24, 2009 08:34

czym to odtłuscici czy

co to jest ten simering, jak podwazac,? ja naprawde potrzebuje konkretnej instrukcji
cos w rodzaju : dodaj szklanke maki, 2 jajka , mieszaj przez 5min w prawo;)
nie chce tego zepsuc

znalazlem taki schemat do skrzyni vw golfa III
moze masz cos takiego do polo ?
to napewno by mi pomoglo. Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 24, 2009 09:23

Jeju, czmu co chwilę pojawia sie ten sam temat - wczoraj było przecież dokładnie o tym samym... Tydzień temu znowu o tym samym... ostrysg, użyj szukajki!



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » śr cze 24, 2009 09:56

ok, wracam do tematu....
bo juz nie jestem pewny co jes co...
na tej fotce widac ze cieknie tam olej, czy to jest wlasnie to o czym mowie(wybierak?)?
czy tam jest ten siemerring i uszczelniacz w srodku?


jesli tak to mam odkrecic ta srube, i co potem? Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr cze 24, 2009 11:29

ostrysg, zrób zdjęcie całej skrzynki, bo to jest chyba inna, niż typ 020



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » śr cze 24, 2009 21:26

nie wiem czy to cos ci powie ale to chyba najleprza fotka Obrazek

[ Dodano: 24 Cze 2009 21:27 ]
dodam jeszcze raz bo nie mozna powiekrzyc



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » śr cze 24, 2009 22:22

Własnie to nie jest 020 ale wymienia się to podobnie tylko w polo jest łatwiejszy dostęp.

Teraz tak simering to uszczelniacz wiec musisz wydostac to co jest wokół tego błyszczącego pręta czyli wybieraka.
A potem zamontować tam nowy uszczelniacz.

Nie wiem jak to wytłumaczyć :crazy:



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » czw cze 25, 2009 08:27

ok czyli . odkrecam srube, sciagam to cos z wybieraka, wyciagam wybierak, potem wyjmuje uszczelniacz, czyszcze wszystko i skladam w tej samej kolejnosci.

na jakim biegu?
na luzie chyba?

jakies niespodzianki ktorych moge sie po drodze spodziewac?


dzieki jbs-78



Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw cze 25, 2009 08:53

Z niespodzianek to taka że musisz spuścić olej inaczej tamtędy wywali czy wszystko...
Druga sprawa to będzie ustawienie wajchy zmiany biegów,(ta śruba co ją z wybieraka odkręcisz), czasami sprawia to duże problemy.



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » czw cze 25, 2009 09:42

a mozesz cos wiecej powiedziec na ten temat/?
o cochodzi z tym ustawianiem,
czyli nie ma tylko jednej opcji wsadzenia tego,moge to wlozyc i bedzie zle.
jak poznac co i jak?

czy chodzi o to ze poprostu jest ciezko to spowrotem zalozyc?



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » czw cze 25, 2009 13:17

Z ustawieniem dzwigni od biegów nie będzie problemu bo tam jest tylko jedna mozliwość żeby to zamontować .Tzn sruba tam ma swoje miejsce jak zdemontujesz to napewno załapiesz o co chodzi

Czy na luzie czy na biegu wszystko jedno

Wybierak to jest ten swiecący pręt i w tej skrzyni nie da się go wymontować bez rozebrania jej na częsci.

Poza tym sie nie przejmuj bo naprawdę to nic trudnego :grin:
Ostatnio zmieniony czw cze 25, 2009 13:19 przez J.B.S., łącznie zmieniany 1 raz.



ostrysg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob sie 09, 2008 18:56
Lokalizacja: morag

Post autor: ostrysg » czw cze 25, 2009 19:33

nic trudnego rozebrac skrzynie na czesci.....
bardzo smieszne.

pytalem czy trzeba ta skrzynie wyciagac,
logiczne ze nie bede sie za to sam zabieral


to jak wkoncu, trzeba ja rozbierac czy da sie to zrobic z kanalu?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości