Problemy zapowiadające mały remoncik RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy zapowiadające mały remoncik RP
Witam serdecznie
Po pierwsze chciałem oświadczyć, że szukałem tematu o takiej problematyce ale niestety nie znalazłem :/
Mianowicie posiadam MK2 z silnikiem RP, po krótkim czasie użytkowania od momentu zakupu (tydzień) zaczęły się problemy. Co sie okazało silnik puszcza dymka (biało-niebieska chmura) i są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn. I tu właśnie prośba do Was o diagnozę owego problemu. Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju. Z góry dzięki za pomoc
Po pierwsze chciałem oświadczyć, że szukałem tematu o takiej problematyce ale niestety nie znalazłem :/
Mianowicie posiadam MK2 z silnikiem RP, po krótkim czasie użytkowania od momentu zakupu (tydzień) zaczęły się problemy. Co sie okazało silnik puszcza dymka (biało-niebieska chmura) i są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn. I tu właśnie prośba do Was o diagnozę owego problemu. Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju. Z góry dzięki za pomoc
Dymi kiedy? Gaz jest? Co masz na myśli pisząc że po otwarciu korka słychać powietrze a potem wylewa się płyn? To raczej normalny objaw jeśli otwierasz zbiornik układu pod ciśnieniem.
No i nie bardzo wiem z czym masz problem?
No i nie bardzo wiem z czym masz problem?
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10566
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Problemy zapowiadające mały remoncik RP
nic nienormalnego w układzie podciśnieniowym, a płynu chłodniczego ubywa albo przybywa???baloon21 pisze: są problemy z płynem chłodniczym tzn. po dłuższej jeździe gdy silnik sie zagrzeje to po otwarciu korka z wlewu płynu słychać najpierw powietrze a później wylewa się płyn.
[ Dodano: 25 Cze 2009 15:03 ]
a wyżej napisałeś że "Zapomniałem dodać, że silnik pochłania minimalne ilości oleju"baloon21 pisze:Gazu nie ma, a największego dyma to puszcza w momencie ruszania. Problem mam z tym, że bierze olej no i z tą chmura co zostawiam na każdych światłach :/
Jeśli ubywa płynu to należy w pierwszej kolejności sprawdzić nieszczelności w układzie: połączenia węży, chłodnice, nagrzewnice itp, często cieknie spod plastikowego króćca powyżej skrzyni biegów, z boku bloku silnia. Musisz szukać białawego proszkowego nalotu.
Jeśli układ jest szczelny to należało by popatrzeć czy aby nie ma w oleju mazi wyglądem przypominającej masło/ i zaobserwować czy ciśnienie z silnika nie ucieka to układu chłodzącego.
Co do brania oleju to w starszych silnikach VW dopuszczalne jest branie oleju do 100 ml na 1000 km. Napisz jakim olejem jest zalane autko.
Generalnie niewielkie branie oleju może być spowodowane zuzytymi uszczelniaczami zaworowymi.
Jeśli układ jest szczelny to należało by popatrzeć czy aby nie ma w oleju mazi wyglądem przypominającej masło/ i zaobserwować czy ciśnienie z silnika nie ucieka to układu chłodzącego.
Co do brania oleju to w starszych silnikach VW dopuszczalne jest branie oleju do 100 ml na 1000 km. Napisz jakim olejem jest zalane autko.
Generalnie niewielkie branie oleju może być spowodowane zuzytymi uszczelniaczami zaworowymi.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64, sprawdziłem już szczelność układu, wszystko jest ok nic nigdzie nie cieknie, w oleju nie zaobserwowałem takowej mazi. Auto jest zalane 15W40 z Elfa. A jak sprawdzić czy ciśnienie z silnika dostaje sie do układu chłodniczego?? i czy przyczyną dymienia i spadku poziomu płyny chłodniczego może być uszczelka pod głowicą ??
A jesteś pewien że nie cieknie ci gdzieś z okolicach nagrzewnicy na dywaniki (wewnątrz auta)? Może przepuszcza któraś z zaślepek bloku? Może ucieka z okolic pompy wody? Jest wiele miejsc gdzie chłodziwo może uciekać. Ile tego płynu ci uciekło?
Jeśli były by problemy z głowicą to albo płyn dostawałby się do oleju (wyżej wspomniana maź, "przybywanie" oleju) albo olej do płynu (ciemne zabarwienie płyny i "przybywanie" płynu). Podjedź do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach.
Jeśli były by problemy z głowicą to albo płyn dostawałby się do oleju (wyżej wspomniana maź, "przybywanie" oleju) albo olej do płynu (ciemne zabarwienie płyny i "przybywanie" płynu). Podjedź do mechanika na sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
kedzior, w sumie to masz racje, postaram sie poszukać kogoś kto to ogranie, wieczorem dam znać
[ Dodano: 25 Cze 2009 19:52 ]
mechanik powiedział ze na 100 % uszczelka pod głowicą, a reszta okaże się w trakcie roboty :/
[ Dodano: 26 Cze 2009 16:06 ]
Teraz nasuwa mi się pytanie z jakiej firmy zakupić uszczelkę pod głowicę, pod kolektory ssący i wydechowy?? Oraz zastanawiam się również, jak już będę miał rozebrany silnik, co bym jeszcze mógł wymienić tak abym mógł Golfikiem śmigać i nie martwić się, że znowu mi się coś wysypie ?? Z góry dziękuję za odpowiedz
[ Dodano: 25 Cze 2009 19:52 ]
mechanik powiedział ze na 100 % uszczelka pod głowicą, a reszta okaże się w trakcie roboty :/
[ Dodano: 26 Cze 2009 16:06 ]
Teraz nasuwa mi się pytanie z jakiej firmy zakupić uszczelkę pod głowicę, pod kolektory ssący i wydechowy?? Oraz zastanawiam się również, jak już będę miał rozebrany silnik, co bym jeszcze mógł wymienić tak abym mógł Golfikiem śmigać i nie martwić się, że znowu mi się coś wysypie ?? Z góry dziękuję za odpowiedz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 198 gości