Problem z turbo T2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Adriano_Amigo
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 18:07
- Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Problem z turbo T2
Witam! Proszę o pomoc, bo nie wiem co jest nie tak, ale po kolei.
Jakiś czas temu auto stało sie mułowate (silnik SB), sprawdziłem ustawinie pompy i sprawdziłem czy sie przez przypadek rozrząd nie przestwił- ale wszystko jest dobrze. Dziś podłaczyłem boost control i załamałem się bo detałem go równo a max co pokazał manometr to zaledwie 0,2Bara pomóżcie proszę bo nie wiem jak temu zaradzić
Jakiś czas temu auto stało sie mułowate (silnik SB), sprawdziłem ustawinie pompy i sprawdziłem czy sie przez przypadek rozrząd nie przestwił- ale wszystko jest dobrze. Dziś podłaczyłem boost control i załamałem się bo detałem go równo a max co pokazał manometr to zaledwie 0,2Bara pomóżcie proszę bo nie wiem jak temu zaradzić
Ostatnio zmieniony śr cze 17, 2009 18:13 przez Adriano_Amigo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adriano_Amigo
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 18:07
- Lokalizacja: Knurów/Gliwice
też nad tym myślę, ale roboty jest chyba dużo z rozruszaniem tego? no i pytanie laika, gdzie to dokładnie jest, jak stoje przed silnikiem to po prawej stronie na dole gdzieś tam, czy po lewej?
A czy możliwe jest, że ten wężyk w który się wpiąłem nie jest wystarczająco szczelny i też mogą być przekłamania?
A czy możliwe jest, że ten wężyk w który się wpiąłem nie jest wystarczająco szczelny i też mogą być przekłamania?
- patryk18
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
- Lokalizacja: Okolice Wielunia
- Kontakt:
jak stoisz z z przodu auto to masz po prawej stronie kruciec wydechowy przy turbinie po stronie ciepłej musisz go odkrecic i powinno go byc widac.
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]
- Adriano_Amigo
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 18:07
- Lokalizacja: Knurów/Gliwice
ok, w piątek do tego zerknę.dzieki
[ Dodano: 18 Cze 2009 23:00 ]
No więc tak: dziś pojeździłem i potestowałem i okazało się, że na 1 i 2 biegu jak go kręcę do 4500 to ciśnienie jest około 0,2 Bara, jedynie co to na 3 biegu przy 4500 jest 0,4-0,5. Natomiast na każdym z biegów między 1000-3500 prawie w ogóle turbo nie ładuje czy to właśnie może być spowodowane przez zapieczony WG? Pomocy!
[ Dodano: 18 Cze 2009 23:00 ]
No więc tak: dziś pojeździłem i potestowałem i okazało się, że na 1 i 2 biegu jak go kręcę do 4500 to ciśnienie jest około 0,2 Bara, jedynie co to na 3 biegu przy 4500 jest 0,4-0,5. Natomiast na każdym z biegów między 1000-3500 prawie w ogóle turbo nie ładuje czy to właśnie może być spowodowane przez zapieczony WG? Pomocy!
Ostatnio zmieniony czw cze 18, 2009 22:59 przez Adriano_Amigo, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeżeli turbina jest sprawna i dmucha tyle co powinna to musi być gdzie nieszczelność, skoro ciśnienie ucieka. Czy auto nie stało się głośniejsze? A jeżeli tam wszystko jet ok, to spróbuj dobrac się do turbiny, chwyć za ośkę i zobacż czy ładnie się kręci bez oporów, przy okazji sprawdzisz czy nie ma za dużych luzów:)
- Adriano_Amigo
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 18:07
- Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Trurbo miałem wyciągnięte parę miesięcy temu i z tego co pamietam to nie było w najgorszym stanie, tzn nie miało duzych luzów, no i do dziś nie cieknie ani nie poci sie olejem.
Tylko właśnie zastanawia mnie fakt tego, że ono powinno się chyba włanczać powyżej 2500obr i ładować przynajmniej te 0,4B, a tak nie jest bo te ledwo co ono dmucha to jest powyzej 4tys.
Tylko właśnie zastanawia mnie fakt tego, że ono powinno się chyba włanczać powyżej 2500obr i ładować przynajmniej te 0,4B, a tak nie jest bo te ledwo co ono dmucha to jest powyzej 4tys.
To było jak sam napisałeś pare miesięcy temu nie musisz znowu wyciągać turbiny, zdejmiij tylko wąż doprowadzający powietrze i sprawdź jak wałek się obraca. Faktem jest że turbo nie daje wymaganego ciśnienia, a to oznacza że albo powietrze gdzieś Ci ucieka jakąś nieszczelnościa (może być i ten WG), albo turbo już się nie kręci w ogóle albo bardzo słabo. Może być też że ztatkał się przewód doprowadzający olej do turbiny, co doprowadziło ją do zatarcia, stąd brak wycieku...ale to już chyba zbyt czarny scenariusz i miejmy nadzieje że nie prawdziwy;)Adriano_Amigo pisze:Trurbo miałem wyciągnięte parę miesięcy temu i z tego co pamietam to nie było w najgorszym stanie, tzn nie miało duzych luzów
- patryk18
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
- Lokalizacja: Okolice Wielunia
- Kontakt:
Ja Ci radze sprawdzić WG i wirnik czy obraca sie lekko i wtedy możesz szukać dalej usterki
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]
- Adriano_Amigo
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 18:07
- Lokalizacja: Knurów/Gliwice
- patryk18
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: pt kwie 03, 2009 08:15
- Lokalizacja: Okolice Wielunia
- Kontakt:
żeby wg zobaczyc musisz sciagnac kruciec wydechu to kolanko od turbiny wydechowe.
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/30983,Magnum,fan,by,cycu.htm][img]http://img.userbars.pl/155/30983.jpg[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]
[url=http://userbars.pl/Motoryzacja/Userbar/32220,Volkswagen,owner,2,by,danielek.htm][img]http://img.userbars.pl/162/32220.gif[/img][/url]
- Adriano_Amigo
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: sob kwie 11, 2009 18:07
- Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Udało się Turbo teraz ładuje do 0,7Bara jak wszedłem do kanału to okazało się że to cięgno wyskoczyło z tego trzpienia - założyłem, zabezpieczyłem i w koncu wrócił mój GTD
Jeśli teraz chiałbym się pobawić pinem to najpierw pokręcić pinem a pożniej ewentualnie zwiększyć ciśnienie doładowania?czy na odwrót?
No i odnośnie tego zwiększania, to na tej sztandze którą dziś włożyłem na swoje miejsce jest gwint i nakrętka - to włąśnie tym elementem będę zwikszał/zmaniajszał ciśneinie? Chodzi o to żeby skrucić to ramię?
Jeśli teraz chiałbym się pobawić pinem to najpierw pokręcić pinem a pożniej ewentualnie zwiększyć ciśnienie doładowania?czy na odwrót?
No i odnośnie tego zwiększania, to na tej sztandze którą dziś włożyłem na swoje miejsce jest gwint i nakrętka - to włąśnie tym elementem będę zwikszał/zmaniajszał ciśneinie? Chodzi o to żeby skrucić to ramię?
tak tym elementem się reguluje ciśnienie doładowania, ewentualnie moża założyć MBCJeśli teraz chiałbym się pobawić pinem to najpierw pokręcić pinem a pożniej ewentualnie zwiększyć ciśnienie doładowania?czy na odwrót?
No i odnośnie tego zwiększania, to na tej sztandze którą dziś włożyłem na swoje miejsce jest gwint i nakrętka - to włąśnie tym elementem będę zwikszał/zmaniajszał ciśneinie? Chodzi o to żeby skrucić to ramię?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości