Zgubiłem masę wyrównoważającą z pawej półosi???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ETKA plus ASO
lub
rynek wtórny (z reguły nikt nie sprzedaje samej masy, tylko całą półoś, ewent. bez przegubu). Lepiej nie przez allegro, bo nie widać w jakim stanie jest ta masa (w passacie ona była oblana gumą i w 4 miejscach ta guma łączyła się z wewnętrznym pierścieniem, czyli połączenie było elastyczne). Trzeba zobaczyć, czy połączenia masy z wewnętrznym pierścieniem nie są mocno sparciałe lub spękane. Ja uciąłem dopiero jak poszły 3 z czterech gum, ale jak bym to ładnie złożył, to nawet na zdjęciu półośki nikt by nie zauważył tego feleru.
lub
rynek wtórny (z reguły nikt nie sprzedaje samej masy, tylko całą półoś, ewent. bez przegubu). Lepiej nie przez allegro, bo nie widać w jakim stanie jest ta masa (w passacie ona była oblana gumą i w 4 miejscach ta guma łączyła się z wewnętrznym pierścieniem, czyli połączenie było elastyczne). Trzeba zobaczyć, czy połączenia masy z wewnętrznym pierścieniem nie są mocno sparciałe lub spękane. Ja uciąłem dopiero jak poszły 3 z czterech gum, ale jak bym to ładnie złożył, to nawet na zdjęciu półośki nikt by nie zauważył tego feleru.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
dzięki za pomoc!!! niestety w etce nie ma wogóle tej częsć poniewaz jest tylo opisana lewa półoś i jej szchemat a masa jest na prawej. w używkach nic nie mogę znależć a serwis vw twierdzi ze jest ona napewno ale nie mogą znależć w częściach noo ewentualnie całą półoś można kupić
super nie
ponawaim pytanie CO Z TYM ROBIĆ??? bo bijemi przy wyżśżych prędośćiach możę ma ktoś na sprzedaż nawet składaną z 2 częśći od mk 2 POZDRAWIAM!!!


Spróbuję jeszcze poszperać w etce. Niekoniecznie jest na rysunkach, bo rysunki w ogóle czasami nie przystają do rzeczywistości (są "uniweralne", i trzeba się doobrze wczytywać opisy i interpretować na czuja). A tak w ogóle sprawdź łożyska z przodu, czy nie mają luzów. Ja mam jedno do wymiany, nie szumi, nie wyje, ale ma luz i bije kiera, drgania całego przodu przy wyższych prędkościach.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Pamiętam o sprawdzeniu, zapomniałem jaki masz silnik. Sprawdzę ADZ, bo mam wszystkie inne, tylko nie ten
Sprawdzałem dla rocznika 1994, więc mogło nie być tam twojego silnika.
Masy nie było fabrycznie w ABD i ABU.
Masy są w 1Y, AAZ, ABS, AAM, "J..." 2E, 1Y ecomatic, ABF, 1Z, ale tylko na prawej półosi, na lewej nie.
I przynajmniej do w/w silników masa wyrównoważająca nie występuje raczej jako odrębna pozycja w etce, jest to komplet: półoś prawa z przegubami i masą wyrównoważającą. Przegugy i osłony są jako części zamienne, rury półosi ani masy nie widzę w wykazach jako odrębnych numerów katalogowych. Ale poszperam.
Do passata szukałem tej masy, i nie udało mi się kupić nowej. I wątpię by jej brak powodował odczuwalne wibracje (sam ją zdjąłem i jeżdżę bez jakieś 15 tkm, bez zmian). M. zd. (ale to tylko m. zd.
) coś innego padło, albo np. półoś sama w sobie jest krzywa, albo geometria padła, albo luzy ma którryś z elementów przedniego zawieszenia, albo któryś przegub się rzosypuje powoli (zwł. wewnętrzny).
Poszukam do ADZ.

Masy nie było fabrycznie w ABD i ABU.
Masy są w 1Y, AAZ, ABS, AAM, "J..." 2E, 1Y ecomatic, ABF, 1Z, ale tylko na prawej półosi, na lewej nie.
I przynajmniej do w/w silników masa wyrównoważająca nie występuje raczej jako odrębna pozycja w etce, jest to komplet: półoś prawa z przegubami i masą wyrównoważającą. Przegugy i osłony są jako części zamienne, rury półosi ani masy nie widzę w wykazach jako odrębnych numerów katalogowych. Ale poszperam.
Do passata szukałem tej masy, i nie udało mi się kupić nowej. I wątpię by jej brak powodował odczuwalne wibracje (sam ją zdjąłem i jeżdżę bez jakieś 15 tkm, bez zmian). M. zd. (ale to tylko m. zd.

Poszukam do ADZ.
MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
dzieki za pamięć!!! udało mi się dogrzebać w etce ze nie było takiej masy w adz, teraz pozostaje zlokalizować usterkę. dodam jeszcze ze jak skręcam w prawo to mocno puka (nawet przy min. skręcie), na wprost jest niezle , przy skręcie w lewo lekkie pukanie prawie niesłyszalne ale odczuwalne na drążku zmiany biegów noo i kierownicy. ponadto nie ma różnicy czy jadę na biegu czy na luzie a stuki są już nawet przy małych predkościch. (może nawet przy przyśpieszaniu na łuku mniej stuka niz na luzie albo hamowaniu silnikiem) POMOCY!!!!
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 01:09 ]
rocznik to 96
[ Dodano: Nie Sty 29, 2006 01:09 ]
rocznik to 96
Widzę, że już sprawdziłeś z tą masą.
Zobacz przeguby, czy któryś nie ma luzów (od spodu łapiesz rurę półosi przy przegubie i poruszasz góra-dół, przód-tył). Luzy mogą być, ale niewielkie (cóż, zużycie), do ok. 0,5 mm.
Zobacz na wszelki wypadek poduszki pod silnikiem i skrzynią, bo mogą dawać takie efekty. Sprawdzając przednią poduchę chwyć za łapę silnika nad poduszką i spróbuj dźwignąć silnik (mocno, bo ciężkie to, tylko żebyś przepukliny nie dostał
) Jak pójdzie do góry na poduszce (luźno silnik idzie do góry ok. 0,5-1 cm) i puszczony "klapnie" swobodnie z powrotem, to od tej poduchy bym zaczął - raviq na allegro ma niedrogo poduchy hans pries (tylko są 2 rodzaje - ze sprrężyną gumowa i olejowa - pomoże ci dobrać w razie czego). Podczas jazdy daje to też taki efekt, że przy zmianie kierunku napędu przód-tył cały silnik wpada w kosmiczne wibracje, a jak jedziesz do przodu i nagle puszczasz gaz, to czuje się takie "klapnięcie" silnika na poprzeczkę, ruszjąc do przodu na skręconych kołach też wibracje całego silnika. Druga poducha warta sprawdzenia to ta pod skrzynią.
Zobacz przeguby, czy któryś nie ma luzów (od spodu łapiesz rurę półosi przy przegubie i poruszasz góra-dół, przód-tył). Luzy mogą być, ale niewielkie (cóż, zużycie), do ok. 0,5 mm.
Zobacz na wszelki wypadek poduszki pod silnikiem i skrzynią, bo mogą dawać takie efekty. Sprawdzając przednią poduchę chwyć za łapę silnika nad poduszką i spróbuj dźwignąć silnik (mocno, bo ciężkie to, tylko żebyś przepukliny nie dostał

MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości