Termostat czy czujnik temperatury wody ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

passy82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:32
Lokalizacja: Cze-wa City
Kontakt:

Termostat czy czujnik temperatury wody ??

Post autor: passy82 » ndz sty 22, 2006 23:12

Wskazówka temperatury w mojej golfinie oscyluje koło 80 stopni. Marwie sie, bo niedogrzanie nie jest zbyt dobre dla silnika i dla mnie (większe spalanie). Dzisiaj (przed chwilą) zrobiłem mały test. Odpaliłem go i pracował sobie na wolnych obrotach. Co jakiś czas sprawdzałem dolny przewód od chłodnicy. 70stopni - zimny, 75 - zimny, 80- zaczynał robić się ciepły - troche spadła temperatura do ok. 78stopni. Postanowiłem go troche potrzymać na 2000obr. i kiedy doszedł do 90stopni włączył się wentylator. Dzisiaj przejechałem 70km i wskazówka ani razu nie wychyliła się ponad 82-83 stopnień. czy to walnięty termostat czy czujnik temperatury ?? Termostat miałem wymieniany 9 mies. temu (WAHLER). Taka cytuacja trwa już od wymiany termostatu. Wcześniej temperatura była jeszcze niższa bo koło 70st oscylowała.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sty 22, 2006 23:24

Z opisu wygląda, że termostat działa. Jeśli się nie myle to są dwa typy termostatów o różnych temperaturach otwarcia.Zapewne masz ten o niższej.Natomiast wentyl włącza się chyba za wcześnie, co może wskazywać na wadę czujnika. Przy 90st powinien mieć rezystancję ok 300ohm. Możesz też zmierzyć temp. płynu termometrem.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sty 22, 2006 23:31

No wygląda, że termostat działa tylko ten wentylator przy 90 stopnoach mnie troszke martwi. Poszukaj bo ostatnio był temat o sprawdzaniu czujnika.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » ndz sty 22, 2006 23:37

Termostat wygląda na sprawny ale zjawisko jest dziwne (pomijając wiatrak załączający się przy 90 stopniach). Skoro na postoju przy przegazowaniu osiągnął 90 stopni to i w czasie jazdy powinien. Może po prostu jest za zimno żeby osiągnął taką temperaturę? Wiem że silnik powinien złapac 90 stopni bez względu na temperaturę otoczenia ale Mercedes mojego ojca też dogrzewał się do ok. 80 stopni przy mrozie 15 - 20 stopni mimo że przy temperaturze -10 zachowywał się jeszcze normalnie.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sty 22, 2006 23:40

Prawdopodobnie tylko wskaźnik ci nieco zaniża. Bo wentylator powinien przy 95 stopniach sie włączyć, równocześnie wskaźnik pokazuje ci te ponad 80 stopni, czyli w jednej i drugiej kwestii o jakieś 5 stopni za mało. Chyba że jesteś pechowcem to termostat źle trzyma i równocześnie czujnik w chłodnicy za wcześnie włącza wentylator.POza tym ponad 80 stopni przy tym mrozie to całkiem nienajgorzej

[ Dodano: Nie Sty 22, 2006 10:46 pm ]
Pan Japuk pisze:że silnik powinien złapac 90 stopni
troszkę można mu wybaczyć mniej. W końcu to temperaturę płynu chłodzącego a nie samego silnika pokazuje. W GTI żonki jest MFA. Temperatura oleju pokazywana przez MFA jest zwykle mamrozie o jakieś 5 stopni wyższa niź ta pokazywana przez wskaźnik tempeatury płynu. Ja bym sie w tym przypadku w ogóle nie martwił.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » pn sty 23, 2006 10:33

powienien wskazywac 90 i basta. jesli jest mniej to albo termostat puszcza zbyt szybko albo czujnik odpowiedzialny za wskaznik jest popsuty.



Awatar użytkownika
Maciosław
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr lis 24, 2004 12:36
Lokalizacja: Dobczyce k. Krakowa
Kontakt:

Post autor: Maciosław » pn sty 23, 2006 12:39

Ile kosztuje czujnik?? I czy są kłopoty z jego wymiana gdzie on sie znajduje??


http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=3496558

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » pn sty 23, 2006 12:54

a masz tylko blad we wskazaniu wskaznik ,czujnik cos tam sie jeb..nal.



passy82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:32
Lokalizacja: Cze-wa City
Kontakt:

Post autor: passy82 » pn sty 23, 2006 13:19

Na tygodniu wymienie czujnik temperatury i dam znać czy pomogło, a tak na marginesie to gdzie on się znajduje ? Silnik ABD



marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » pn sty 23, 2006 14:47

jesli mnie pamiec nie myli to pod aparatem zaplonowym



passy82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:32
Lokalizacja: Cze-wa City
Kontakt:

Post autor: passy82 » pn sty 23, 2006 20:59

Jeszcze jedno pytanie, ile pinów ma czujnik temperatury w 1.4 ? Dzwoniłem do sklepu i pytali mnie ile jest pinów.



mazja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 31, 2004 17:57
Lokalizacja: Węgorzewo

Post autor: mazja » wt sty 24, 2006 13:38

Jeśli zaczynają wam wariować wskaźniki, czujniki i jakakolwiek część elektryczna proponuję by zaczynać od dokładnego przeczyszczenia styków!!!


Co z tego, że złom.
Już nie złom ale "oooo" czyli inna marka ale koncern ten sam :-)

passy82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:32
Lokalizacja: Cze-wa City
Kontakt:

Post autor: passy82 » czw sty 26, 2006 23:47

Chciałem odświeżyć topic, a mianowicie pytanie o ilość pinów w czujniku temperatury wody w 1.4 ABD



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sty 27, 2006 09:29

mazja pisze:Jeśli zaczynają wam wariować wskaźniki, czujniki i jakakolwiek część elektryczna proponuję by zaczynać od dokładnego przeczyszczenia styków!!!
no właśnie ale czym się to czyści?

w serwisie boscha psikali mi czymś ale nie wiem co to było

WD-40 sie chyba nie nada?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 243 gości