wymiana popychaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 24, 2009 01:02

hehe Trzymaj klucze w pionie> bo więcej nazrywasz > prostopadle do śrub i szpilek !!!



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » śr cze 24, 2009 15:48

szpilka dorobiona, musialem zdjac walek zeby wykrecic urwana szpilke no i przestawil mi sie znak na skrzyni, wiec szukam od nowa i znalazlem znak ale ten fabryczny! wczesniej przed rozebraniem walka jak ustawilem wszystkie kola na znaki to ten na skrzyni byl jakby zrobiony punktakiem, wiec szukam jeszcze raz i w koncu stwierdzam ze oprocz tego fabrycznego sa jeszcze 2 zrobione punktakiem w odleglosci moze 3cm od siebie, i teraz nie wiem, ktory byl moj :goof: postanawiam zostawic na znaku fabrycznym, wlozyc dobrze walek ale co z pompą? na kole od pompy nie ma fabrycznego znaku, byl tylko zrobiony markerem (tak jak na kole od walka) i wedlug tego ustawialem, co bedzie jak tak to zloze? rozrzad bedzie ok ale co z pompa? shit :grrr:



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 24, 2009 15:52

szpilka dorobiona, musialem zdjac walek zeby wykrecic urwana szpilke no i przestawil mi sie znak na skrzyni, wiec szukam od nowa i znalazlem znak ale ten fabryczny! wczesniej przed rozebraniem walka jak ustawilem wszystkie kola na znaki to ten na skrzyni byl jakby zrobiony punktakiem, wiec szukam jeszcze raz i w koncu stwierdzam ze oprocz tego fabrycznego sa jeszcze 2 zrobione punktakiem w odleglosci moze 3cm od siebie, i teraz nie wiem, ktory byl moj :goof: postanawiam zostawic na znaku fabrycznym, wlozyc dobrze walek ale co z pompą? na kole od pompy nie ma fabrycznego znaku, byl tylko zrobiony markerem (tak jak na kole od walka) i wedlug tego ustawialem, co bedzie jak tak to zloze? rozrzad bedzie ok ale co z pompa? shit :grrr:
hmm no pompe blokuje się trzpieniem ... poza tym jak już odpali to można skorygować kąt ruszając kołem



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 24, 2009 15:59

Masz na rysunkach > te co dawałem > wbija się w pompę klin > jest narysowane czarno na białym > ustawiaj na fabryczne > wał - pierwszy tłok u góry = pojawienie się fabrycznego znaku w oknie skrzyni > tak jak na rysunku!



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » śr cze 24, 2009 16:00

damcio151 pisze: hmm no pompe blokuje się trzpieniem ... poza tym jak już odpali to można skorygować kąt ruszając kołem
na pompie mam znak, chodzi o to ze wedlug znakow jak mialem ustawione na poczatku to ten znak na skrzyni nie byl fabryczny, pozniej okazalo sie ze sa dwa takie niefabryczne i za cholere nie wiem ktory byl moj wiec wole ustawic na znak fabryczny tylko zastanawiam sie co moze sie stac z pompa? jak ja ustawic? musze jeszcze dzisiaj przejechac 100km a jutro ewentualnie pod vaga



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 24, 2009 16:07

buliking pisze:na pompie mam znak, chodzi o to ze wedlug znakow jak mialem ustawione na poczatku to ten znak na skrzyni nie byl fabryczny, pozniej okazalo sie ze sa dwa takie niefabryczne i za cholere nie wiem ktory byl moj wiec wole ustawic na znak fabryczny tylko zastanawiam sie co moze sie stac z pompa? jak ja ustawic? musze jeszcze dzisiaj przejechac 100km a jutro ewentualnie pod vaga
fabryczny znak to dziura ... blokujesz ją trzpieniem ...



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » śr cze 24, 2009 16:07

Ustawiaj na fabryczne!!!!!!!! Nie na te namalowane > pasek się delikatnie rozciąga po pewnym czasie > i ci się nic nie będzie zgadzało! >>> Do tego większość warsztatów nie wie jak to poprawnie ustawić i po sprawdzeniu jaja są! Tak jak pisałem wcześniej
fleshu pisze:Teraz jest kolega pewny że synchronizacja ustawiona wcześniej przy zmianie rozrządu była właściwa i że się nie pomylisz w nowym ustawieniu!!!


[ Dodano: 24 Cze 2009 16:17 ]
I nie jutro pod Vag-a tylko zaraz pod Vag-a > ustawić kąt zapłonu na tdi timing > inaczej może ciężko zapalać i dużo więcej palić >>> Najważniejsze jest żeby wał był zgrany z wałkiem > pompa jak stanie na klinie > to się ustawi >> masz być na 100% pewny że wszystko jest zgranie > to jest bardzo ważne dla tego silnika!
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 16:08 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » śr cze 24, 2009 23:18

popychacze wymienione, wszystko zlozone do kupy i chodzi tylko dalej cos stuka...
jakby ktos mial jakis pomysl co to jest wrzucam linka do posluchania:
KLIK



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 25, 2009 00:03

Jak podskakuje napinacz od paska alternatora? Skacze czy stoi w miejscu? Może to vacum stuka? Masz stetoskop lekarski??? Zrób jeszcze raz taki filmik, tylko zdejmij osłonę > przejedź przy silniku jak nagrywasz, i wolniej trochę!

[ Dodano: 25 Cze 2009 00:05 ]
To nie jest dźwięk popychaczy > to jest stukot a nie cykanie.

[ Dodano: 25 Cze 2009 00:08 ]
Na filmiku jest bardziej intensywny od strony rozrządu > ale osłona może trochę odbijać.

[ Dodano: 25 Cze 2009 00:12 ]
No i napisz czy dźwięk jest taki sam jak przed zmianą. I czy przed robotą ten dźwięk pojawił śię nagle czy stopniowo?



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » czw cze 25, 2009 00:12

jutro pozdejmuje oslony i nagram jeszcze raz, postawilem na popychacze bo to stukanie pojawia sie po rozruchu przez kilka sek i na kilka sek znika i potem juz wali caly czas a jak przejade kilka km troche cichnie ale i tak wyraznie je slychac



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 25, 2009 00:17

Jaki masz olej wlany?



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » czw cze 25, 2009 00:21

Liqui Moly 5w-40



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 25, 2009 00:25

czyli to nie oliwka > zobaczymy jak nagrasz filmik > załatw stetoskop lekarski > pomyśl kto ma problemy z ciśnieniem hehe Musisz znaleść źródło tego klepania > przy silniku ciężko na ucho szukać!



buliking
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn sty 12, 2009 12:48
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: buliking » czw cze 25, 2009 10:58

jak kupowalem to juz tak stukalo a przejechalem 12 tys km, przez ten czas stuka caly czas tak samo, teraz po wymianie oleju i popychaczy nic sie nie zmienilo, na poczatku zmieniany byl rozrzad w ASO, stukanie nie ustalo, nastepnie padlo podejrzenie na wtryski, wszystkie zostaly sprawdzone u pompiarza i dodatkowo zmienione koncowki na nowe 216-stki, po zmianie kolega damcio151 sprawdzal auto VAG-iem - wszystko ok poza czujnikiem poziomu oleju - wyrzucalo blad (czujnik jest odlaczony bo czesc, ktora wchodzi w miske jest ulamana).
Chwilowo nie mam dostepu do szybszego neta wiec filmik wrzuce wieczorem.

[ Dodano: 25 Cze 2009 16:34 ]
http://www.youtube.com/watch?v=-Gsh4BqkqLM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości