1.9 TDI - czy to normalne spalanie ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt cze 09, 2009 18:01

g4ewa pisze:sprawdzane to bylo poniewaz nie mam wskaznika zpaiecia pasow kierowcy i pasarzera na desce :(
bo w MKIV nie ma takiej kontrolki :P tzn na tarczach jest, ale nie jest ona aktywna w standardzie

[ Dodano: 09 Cze 2009 18:08 ]
z tymi logami wszystko pięknie ładnie... ale jednak nie do końca, czemu nie są przekonwertowane? :chytry: Teraz to tam wszystko jest zlane ze sobą, że ciężko cokolwiek ocenić.
Z tego co zauważyłem to turbo Ci przeładowuje powyżej 2300obr. więc kierownice stoją.



g4ewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt maja 29, 2009 20:12
Lokalizacja: polska

Post autor: g4ewa » wt cze 09, 2009 18:12

potrzebuje jeszcze informacji jak zrobic prawidlowo logi dynamiczne - te zalaczone robione byly ... na postoju , tak sobie czytam i chyba powinny byc robione podczas jazdy :P

jak zrobic zeby wszystko mozna bylo wyczytac/odczytac ?


Co do kontrolek to trudno - jesli ich nie ma , chyba ze mozna je jakos podlaczyc .

Pozdrawiam
Ewa



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » wt cze 09, 2009 18:16

g4ewa pisze:te zalaczone robione byly ... na postoju , tak sobie czytam i chyba powinny byc robione podczas jazdy :P
a ja się dziwłem czemu takie niskie ciśnienie doładowania :goof:

tu masz video-porade jak to zrobić.. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=141462

ustawiasz te grupy co wcześniej robiłaś max 2 przy jednym pomiarze.. wchodzisz w LOG.. rozpędzasz się tak, żeby na 3 biegu mieć około 1400obr/min.. wciskasz START i gaz do dechy... przeciągasz auto do 4000obr i naciskasz STOP.. i zapisujesz wynik.

Powstałe pliki konwertujesz programikiem CSVConv który odpowiednio separuje komórki w exelu, żeby wartości były odpowiednio porozdzielane i widoczne
Ostatnio zmieniony wt cze 09, 2009 18:21 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jkusaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 22:57
Lokalizacja: Jelenia góra
Kontakt:

Re: 1.9 TDI - czy to normalne spalanie ?

Post autor: jkusaj » pt cze 12, 2009 23:13

g4ewa pisze:Witam

Probuje znalesc na forum informacje ile powinien spalac ropy taki golf jak mam ale niestety :(
1.9 TDI 130 KM automat, klima, zawsze wlaczone swiatla, opony 215/45/R17 , noga raczej nie ciezka.
Na trasie srednio 6.5 l/100 po miescie nawet 9,2 l/100
Nie osiagam jakis kosmicznych predkosci - po trasie max 110 po miescie zgodnie z przepisami.

Czy to normalne czy cos jest nie tak ?

Autem jezdze dopiero 2 tygodnie .
Mój Wabik w takiej konfiguracji 1.9TDI 101KM automat, klima, zawsze włączone światła, opony 195/65/R15
u mnie wygląda to tak:

miasto (jeżdżę do pracy i z pracy, w jedną stronę mam 2,5km przez środek miasta,czyli co chwila światła, ruszanie... hamowanie...)
od 8,5 do 9,8 (wskazanie komputera pokładowego w zależności, na ilu krzyżówkach załapię się na zielone światło :) )

Trasa (zazwyczaj 55km lub 80km, na takich odcinkach mierzone wg komputera)
od 4,1 do 5,6 (w zależności od stylu jazdy, od ustawień klimy... 4,1 osiągam jak jeżdżę jak emeryt, nie przekraczam na trasie 90km/h jadę równo, nie przyspieszam gwałtownie, a 5,6 jak się bardzo spieszę :) )

PozdraVWiam :) życzę szerokości... i niskiego spalania :helm:


Zobacz mojego Wabika, kliknij poniżej...
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243448][img]http://img130.imageshack.us/img130/3407/podpisik.jpg[/img][/url]

g4ewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt maja 29, 2009 20:12
Lokalizacja: polska

Post autor: g4ewa » sob cze 13, 2009 11:38

Witam

Dzieki za odpowiedzi - dzis samotnie zrobilam testy nazwijmy to dynamiczne.
Niestety nawet przy triptroniku trudno jest jechac na 3ce i wcisnac gaz do dechy poniewaz auto samo robi redukcje na dwojke :(
ponizej zamieszczam troche logow - uprzedzam ze jest to zapis nastu kilometrow po ostrych gorskich wzniesieniach.
Moze znajdzie sie dobra dusza i przeanalizuje te zapisy - wartosci ZERO w grupie 8 "IQ driver's req" to hamowanie silnikiem podczas jazdy.

Prosilabym o wybadanie czy zachowuje sie to wszystko normalnie poniewaz niepokoi mnie spalanie tego auta . wczesniej jezdzac BMW530 LPG relatywnie wydawalam mniej :(

http://latuszek.info/temp/g4testgory/ - tu wrzucone sa logi


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
windman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pt sty 30, 2009 22:23
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: windman » sob cze 13, 2009 12:17

średnie odległości pokonywane jednorazowo: 50km, 50% autostrada (140km/h) + 50% Trasa przecinana wioskami (80-100km/h). Jazda dynamiczna, nie jeżdżę poniżej 2000 obr/min. Klima przeważnie wyłączona, jeżdżę sam: 5,6-6l (zmierzone na stacji, kompa brak). Poniżej 5,5 zszedł tylko raz: autostrada, odcinek 950km, tempomat 130km/h, 2 osoby, pełny bagażnik, postojów brak.
Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 12:20 przez windman, łącznie zmieniany 2 razy.



rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Post autor: rokoski » śr cze 24, 2009 09:32

Witam ,
Podepnę się pod rozmowę. Moja Borówka z ASZ spala przy spokojnej jeździe 6,5 - 7,3 l po miescie w manualu - uważam że to dużo i początkowo szukałem co mogłoby być przyczyną.
Nic nie znalazłem.
Na trasie przy spokojnej jezdzie 90-130 spalanie jest zawsze wyższe od 5,5 l.
Po przejechaniu takie samej trasy poza miastem zderzak w zderzak (octavia 110 ASV) mi spalanie pokazuje 6,3 tam 4,8 l !! co mnie zaskakuje, wiem że tam jest VP no ale bez jaj !!
(wskazanie komputera ale jak sprawdzałem to u mnie prawie nic nie kłamie a w octavii trochę na korzyść - tzn nie ma nawet 0,5 l różnicy)

Podobnie była sytuacja jak jechałem zderzak w zderzak do Budapestu, inna Octavia 90 ALH na trasie wzięła ponad litr mniej. A ja mam 6 bieg !!
Na innej trasie na Słowenię różnica była jeszcze większa ale miałem rower na dachu ;P

Powiem tak, co to za korzyść z wsadzenia PD jak nigdzie tego nie widać. Kupić auto w VP zmienić program i przy takiej samej jeździe on będzie mniej palił.

Z silnika jestem bardzo Happy bo jak przycisnę to mam to co chciałem ale jak nie cisnę to
pali więcej niż powinien.
wg tabliczki: http://www.vwgolf.pl/?page_id=30
miasto 7 -zgoda,
poza miastem 4,3 - BUUUUAHAHAHAHAHAH pokazcie mi takiego ASZ, jeszcze lepiej pokażcie co jest nie tak w moim ;)
średnie 5,3 - to też cheat jak nic teraz na kompie mam przejechane 2160 km średnia z tego to 6,8 l - ( ok 60% miasto )

Prawda jest taka że jeżeli chodzi o spalanie to wszyscy kłamią, producenci, użytkownicy, stronka autocentrum to nie powinna istnieć.
Jak mówi dr. House - Everybody lies !!! - z tego wynika że ja też ;)

pozdrawiam
rokoski

PS: Ja się nie skarże i ciesze się że mam vw ;)
Obrazek



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Post autor: owcy2 » śr cze 24, 2009 14:05

No tak to już jest że VP pali mniej, mój ALH pali 4,2-5 na trasie a w mieście to tak do 6,5 przy spokojnej/normalnej jeździe. Niestety jak to się mówi konie trzeba wykarmić, nie ma nic za darmo :bajer:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr cze 24, 2009 21:34

rokoski pisze:Po przejechaniu takie samej trasy poza miastem zderzak w zderzak
jechałeś pierwszy? bo jak drugi i go goniłeś to zawsze więcej spali nawet jak będą identyczne motory



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » śr cze 24, 2009 21:44

rokoski pisze:mam przejechane 2160 km średnia z tego to 6,8 l - ( ok 60% miasto )
Ja mam srednie spalanie 6-6,5l na VP z czego wlasnie te 60% to miasto. Somebody lies :D


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

g4ewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt maja 29, 2009 20:12
Lokalizacja: polska

Post autor: g4ewa » śr cze 24, 2009 22:14

Ostatnio zrobilam male testy - trasa okolo 500 km
- w jedną stronę jazda jak mega emeryt tzn : ruszanie/przyspieszanie prawie tak ze wszyscy z tyłu zaczynali trąbic. Predkosc max 100km/h, proba stalego utrzymywania predkosci (tempomat). Delikatne hamowanie itp itd. Spalanie wyszlo 6.1 l/100km

- w drugą stronę jazda raczej normalna (nie agresywna) tzn ruszanie/przyspieszanie typowe bez zadnego zawijania opon. jak byla dwupasmowka to przycisniecie do 120-150km/godz .
Wyprzedzanie TIRow po zrzucie na 4-reczę tiptronikiem zeby bylo odejscie
Spalanie wyszlo na tym samym odcinku 6.4 l/100km

Po miescie za to spalanie wychodzi MASAKRA: 10 l/100km przy jezdzie raczej "normalnej" zgodnej z przepisami . Przy dojechaniu doi pracy silnik ma juz 90st (jakies 7 km) w ciagu dnia pokonywane odcinki po kilka kilometrow.

Wiem ze moze silnik momentami nie do konca wygrzany ale spalanie chyba przesadne i to bardzo :(((.
Pozatym zdarzaja sie godzinki ze po miescie latam tu i tam i komp (1) srednie spalanie pokazuje na poziomie 9.5-10.4 (ten komputerek ktory sie sam kasuje jak auto dluzej postoi)

Termostat temperaturke trzyma prawidlowo - sprawdzane VAGiem : 90-91.8 st caly czas)

Nie mam pojecia do czego sie przyczepic. Powiedzmy ze automat pali standardowo 10% wiecej od manuala wiec po trasie jest to do przyjecia (5.5 +10% = okolo 6.1 ) ale po miescie jesli ludziom golfiki pala powiedzmy 7.5 - 8 to max powinno wyjsc 9 a nie 10 :(

Proby dynamiczne dosc ciezko mi zrobic VAGiem poniewaz nawet jadac na 3jce jak wcisne pedal do podłogi to automatycznie redukuje na dwojke i ciagnie ze hohohooooo .

Z logow statycznych wychodzi ze nie dziala mi EGR , caly czas jest otwarty (dziekuje Damcio za analize) - z tego co czytalam nie powinno miec to wplywu na spalanie


Any solution ?

G4 1.9TDI 130km ASZ
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 22:16 przez g4ewa, łącznie zmieniany 1 raz.



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » śr cze 24, 2009 22:28

W NEW BEETLE żony 90 KM ALH spalanie wynosi też pod 7l/100km[miasto] a pojazd jest dość opływowy. Dla ciekawostki podam że mój C-MAX z nowoczesnym silnikiem 1.6 16v HDI od CITROENA też pali średnio w/g komputera[ obecne wskazanie] 7,2l/100km.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

g4ewa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: pt maja 29, 2009 20:12
Lokalizacja: polska

Post autor: g4ewa » śr cze 24, 2009 23:03

Ddddddddddddraznicie mnie takimi spalaniami :satan:

Tak BTW: jak stoicie na swiatlach to jakie spalanie pokazuje Wam MFA ?
Mi z zalaczona klima 1.0-1.1 a bez klimy 0.9 jak dodatkowo wylacze swiatla to 0.8 - jak zrzuce na NEUTRAL do od kazdej opcji odejmuje sie 0,1

Dobrze czy tu szukac przyczyny ?
Ostatnio zmieniony śr cze 24, 2009 23:04 przez g4ewa, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw cze 25, 2009 00:16

g4ewa pisze:Mi z zalaczona klima 1.0-1.1 a bez klimy 0.9
mi w afnie 0.4 jak wszystko jest wyłączone. klima + światła 0.8 l/h



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości